Portofoliul OCTAVIC s-a dezvoltat în 2022 cu clienți ca Philips, CIE Golde și Solid Food și a suplimentat unitățile de business în ceea ce privește colaborarea cu Zentiva, Avril Expur și Gedeon Richter.

În 2022, compania a înregistrat venituri de aproape 600 de mii de euro, în creștere cu 140% față de 2021. Veniturile se compun din rezultatele organice, generate de accesarea industriilor noi și din finanțări europene.

„Am reușit să ne extindem anul trecut în industria lemnului și cea de food&beverage și ne-am stabilizat amprenta în domeniul pharma cu mai multe puncte de lucru în România și Ungaria. Practic, am dublat numărul de clienți, ceea ce indică și o deschidere mai mare a industriei de producție către dorința de digitalizare a fabricilor și creșterea scorului de sustenabilitate, în consecință”, declară Paul Harfaș, co-fondator OCTAVIC.

În ceea ce privește resursa umană, compania a consolidat anul trecut departamentele de project management și customer success, însă mai caută să recruteze specialiști, inclusiv programatori. Fondatorii oferă specializare la locul de muncă, acces la know-how internațional și la cele mai recente tehnologii din industrie.

“E dificil să găsim candidați cu profilul potrivit, fiindcă cei mai mulți preferă job-urile din companiile mari de outsourcing. Viața într-un start-up dinamic e mai provocatoare, fiindcă și piața e mai reactivă la evenimentele socio-economice. De exemplu, temerile legate de recesiune determină fabricile să aștepte finanțări din PNRR pentru a se digitaliza; asta înseamnă o oarecare stagnare a industriei în 2023, deci presiunea pe furnizori crește. Datorită experienței dobândite în urma obținerii granturilor însă, am extins și zona de servicii, în sensul în care acum putem ajuta potențialii clienți, prin parteneri de specialitate, să întocmească dosarele de finanțare”, completează Paul Harfaș.

Tot anul trecut, compania a câștigat un nou proiect european, Better Factory, cu care a atins 1 milion de euro din finanțări comunitare. Acesta presupune un consorțiu format din fabrică, furnizor tech și artist, pentru a aduce îmbunătățiri cross-domain în manufactură. Finanțarea de 200.000 de euro, din totalul de 300.000 al proiectului, va fi folosită pentru implementarea unui sistem de 3D Digital Twin în industria de prelucrări metale, pentru a ajuta partenerul industrial din proiect în zona de vizibilitate operațională.

În 2023, OCTAVIC își propune să crească numărul parteneriatelor cu companii care oferă consultanță pentru îmbunătățirea proceselor în industria de producție, atât în vestul Europei, cât și în Statele Unite. De asemenea, fondatorii companiei lucrează la strategia go-to-market pentru Orientul Mijlociu, vestul Europei și America de Sud.