Unfrosen este un marketplace privat B2B pentru vânzarea stocurilor de tip outlet de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. Vânzătorii sunt branduri sau retaileri mari, iar cumpărătorii sunt magazine independente.

De la lansarea oficială la finalul lunii martie 2023, s-au creat peste 2.000 conturi de magazine (din România, Bulgaria, Ungaria și Grecia) și peste 50 furnizori s-au înscris pentru a vinde stocurile prin platformă.

Printre vânzătorii platformei Unfrosen se numără 3 din top 10 retaileri din Europa și 5 branduri din top 50 global.

“Tranzacția pe care o facilităm prin platforma noastră este între magazinele de fashion care nu au acces la brandurile de top și companiile mari care vor sa obțină lichiditate rapid și eficient atunci cand nivelul stocurilor din sezoanele trecute depășește un anumit prag.”, spune Șerban Buliga, cofondator al Unfrosen.

În contextul legislației europene recente privind interzicerea distrugerii hainelor nevândute, Unfrosen vine ca o soluție eficientă pentru a prelua aceste produse și a le reintroduce în circuitul economic. 1 din 6 articole vestimentare produse nu ajunge în posesia unui client.

Vânzătorii listează produsele pe platformă și stabilesc regulile de acces pentru magazine. Ei selectează țările în care vor să vândă stocul, tipul magazinelor (online sau offline) și chiar și distanța de la primul mall în care se află magazinul de brand.

“Unfrosen analizează tranzacțiile din piață și ajută vânzătorii să listeze produsele la prețul potrivit pentru o lichidare accelerată.”, a declarat Mariana Negru, Directoare vânzări la Unfrosen.

Magazinele pot accesa peste 100.000 produse în prezent, de la zeci de branduri. Comenzile se plasează online și produsele sunt livrate din depozitele vânzătorilor direct la magazine. Unfrosen se ocupă de partea logistică, facturare, termene de plată și relația cu clienții.

Potențialul de adaos este de până la 800%, iar revânzătorii au acces la o gamă largă de branduri și produse atent selectionate, pentru a-și dezvolta afacerea.

În prezent 85% din magazinele aprobate sunt offline și doar 15% vând online. 45% au o cifră de afaceri anuală de până în 50.000 EUR, 25% între 50.000 și 200.000 EUR, 22% între 200.000 și 500.000 EUR și doar 8% depășesc 500.000 EUR.

“Vrem să oferim magazinelor din Europa o soluție de achiziții online prin care pot accesa colecțiile anterioare a brandurilor de top la un discount considerabil. Înainte de Unfrosen, aceste tranzacții se întâmplau pe WhatsApp, într-un mod care era complet în afara controlului brandurilor și retailerilor. O așa numită piață gri.”, explică Horia Stupu, co-fondator al startup-ului.