Aceasta este, foarte pe scurt, ideea care i-a dus pe niște tineri din Cluj la fondarea Visionary, un startup care permite diagnosticarea deficiențelor de vedere în rândul copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 8 ani prin utilizarea unor elemente de gamificare.
”În timp ce copilul se joacă, informații despre cum vede și cum reactionează la joc sunt prelevate, analizate și oferite părinților”, precizează Ionuț Danci, unul dintre fondatorii Visionary.
Totodată, aplicația le permite părinților să monitorizeze modul de evoluție a problemelor oftalmologice ale copiilor, contribuind astfel la reducerea riscurilor de apariție a unor complicații.
Pivotare pentru o poziționare corectă
După cum spuneam, ideea din spatele Visionary a avut la bază o experiență personală a unuia dintre fondatorii proiectului, acest lucru ducându-l pe Ionuț cu gandul la nevoia de a avea metode facile de a detecta problemele de vedere.
Echipa Visionary
Alături de colegii din echipă (tinerii au participat în cadrul ediției din acest a Innovation Labs), Ionuț a început să discute și să valideze ideea pentru Visionary încă de anul trecut, iar primele eforturi tehnice au început în luna ianuarie.
”Prin discuții cu mentori am pivotat destul de mult, astfel încât să putem poziționa corect pe piață, dar valorile de la care am pornit rămân aceleași”, menționează Ionuț.
Au validat ideea cu oftalmologii, gândindu-se la publicul țintă care ar avea cel mai mult de câștigat de pe urma unui astfel de tool. ”Descoperirea problemelor oculare devreme ca vârstă permite și o posibilitate de corectare a acestor probleme. Elementele de gamification au scopul de a ne apropia de publicul țintă, copiii, dar și de a oferi un cadru relaxat pentru a folosi platforma noastră”, spune Ionuț.
Atractivitate pentru generația tânără
Reprezentantul Visionary precizează faptul că, în acest moment, soluția lor este testată intern, dispunând și de un grup de persoane cu ajutorul cărora dezvoltă mai multe use-case-uri. Totodată, echipa testează elementele de gamification cu ajutorul celor mici, din punct de vedere al calității jocurilor și al atractivității pentru tânăra generație. ”Ne propunem să lansăm un open-beta pentru colectare de date, dar și pentru a primi un feedback real înainte de lansare”, mai spune Ionuț.
Iar în ceea ce privește disponibilitatea platformei către publicul larg, planurile echipei Visionary vizează lansarea unei aplicații de monitorizare până la finalul lunii septembrie, pe baza căreia urmează a fi adăugate noi utiliăți.
”Până la finalul anului dorim să validăm clinic dar și științific metodele folosite”, adaugă Ionuț.
În ceea ce privește monetizarea platformei, echipa Visionary a luat în considerare două opțiuni: în ceea ce privește clienții și utilizatorii, aceștia vor putea folosi aplicația în mod gratuit, o perioadă prestabilită, apoi având opțiunea unui abonament lunar. ”O altă ipoteză este colaborarea noastră cu diverse companii, în special în domeniul medical, unde împreună putem aduce o schimbare prin expertiză atât tehnică, cât și medicală”, declară Ionuț Danci.
De altfel, fondatorii Visionary își doresc crearea unei relații pe termen lung cu utilizatorii aplicației. ”Dorim să fim capabili să le oferim reduceri/beneficii în legătură cu oftalmologii. Am dori ca în momentul în care detectăm sau credem că există o problemă de vedere, să ne asigurăm că acel copil va vedea un doctor. După validarea utilizatorilor, planurile se pot pune în mișcare. Până nu ne acceptă piața, ne va fi tot timpul greu să trecem la următorul nivel”, precizează cofondatorul Visionary, adăugând faptul că după lansarea din această lună, echipa va începe pregătirile pentru atragerea unei finanțări de tip seed.
”Dorim să creăm o infrastructură și anumite competențe pentru a putea livra produse și servicii de health-tech”, afirmă Ionuț.
Visionary - extindere în afara României
Iar odată creată această infrastructură, un alt plan al echipei vizează extinderea în afara granițelor. Primul pas: birouri de vânzări în două orașe din Europa de Vest (tinerii consideră Clujul ca fiind un loc perfect pentru creșterea echipei de development). Iar partea bună este că rețeaua pe care au reușit să o creeze într-un timp redus în jurul proiectului lor le este de folos în acest prim pas în ceea ce privește extinderea internațională.
De exemplu, în cadrul Innovation Labs, Visionary a atras atenția reprezentanților Medicover, oficialii rețelei de clinici invitându-i la sediul din Polonia, pentru un pitch în fața board-ului companiei. ”O colaborare ar putea să accelereze mult stadiile de dezvoltare ale acestui proiect”, spune Ionuț.
Totodată, la finalul lunii august, tinerii anunțau că Visionary s-a calificat în finala University Startup World Cup 2019, urmând să se numere printre cele 40 de startup-uri din întreaga lume care își vor prezenta produsele pe scena competiției din Copenhaga.
”Industria jocurilor și health-tech-ul sunt în creștere, dar zona comună pe care o țintim noi, nu este atinsă specific în mod public de alte companii. Vrem să ne găsim locul pe telefonul utilizatorilor, lângă alte iconițe de jocuri pe care copiii le descarcă. Vrem ca jocurile pe care le dezvoltăm să fie utilizate nu doar pentru beneficiile medicale pe care ar putea să le aducă, dar și pentru calitatea lor inerentă ca jocuri în sine”, concluzionează Ionuț Danci.