Care sunt metodele prin care poți să-ți crești șansele de a primi un răspuns de la cineva pe care l-ai contactat fără să îl cunoști înainte? Sunt mici, dar merită. Fie că vorbești de un mail dat către un investitor, fie către potențiali clienți. De asemenea, am întâlnit startup-uri care au folosit această metodă pentru a studia piața și a găsi potențiali parteneri.
Revista “Entrepreneur” a publicat trei sfaturi de la trei specialiști pentru a crește rata de răspuns la mail-uri. Înainte de toate, ține minte că ceea ce scrii trebuie să fie scurt, interesant și cu o doză de realism. Dacă ți-e rușine să dai un cold email, încearcă să faci networking pentru a-ți mări rețeaua și a găsi oameni care să te recomande.
Metoda studiului de piață
Shane Snow e autor de cărți bestseller și a vrut să se conecteze cu oameni influenți pentru mentorat și sfaturi. A început prin a obține adresele de mail ale unor afaceriști din topul Fortune 500. Shane știa că aceștia sunt greu de convins și e greu să-i faci să răspundă la un mail. Cu toate acestea, a folosit un template interesant.
“Bună,
Fac un studiu privind email-urile în orb și voiam să te întreb ce diferențiază un mail bun de unul prost? Opinia ta va contribui la cercetarea pe care o fac pentru a le spune oamenilor cum să scrie mail-uri mai eficiente și să facem lumea mai bună”.
Subiectul pe care l-a folosit a fost “O întrebare scurtă”. Rezultatele au fost surprinzătoare, A avut o rată de deschidere de 45%, iar subiectele cât mai vagi au fost deschise în proporție de 50%.
Metoda insistentă
Portalul ambition.com, care ajută firmele să-și crească productivitatea, a avut o campanie de email-uri în orb pe 600 de prospecți, iar rata de răspuns a fost de aproximativ 1%. Cu ajutorul email-urilor de follow up, au reușit să crească acest lucru spre 13%
Câteodată, dacă subiectul e interesant, persistența e mai importantă. Și dacă nu ți se răspunde prima oară, încearcă încă o dată, poate acel om nu știe ce a ratat.
Metoda personalizării
În loc să trimiți același email general, Jake Jorgovan, un strateg american, a folosit o tactică dificilă, dar care a avut succes și a reușit chiar să și facă bani. Și-a personalizat fiecare email studiind cu atenție nevoile clientului către care trimite. A aflat probleme lor sau le-a identificat și le-a descris, pe scurt, în email, cu o soluție simplă. Apoi a trimis un mail de follow up după o săptămână.