Despre DLSS, cum funcționează, istoria și ce promite pentru viitor v-am explicat într-un articol anterior pe care-l puteți citi aici. Acum am vrut ceva mai practic și am decis să mă uit la câteva jocuri în care folosită tehnologia DLSS 3, pentru a vedea concret cu cât îmbunătățește performanța în gaming. Am ales jocurile Atomic Heart, Plague Tale Requiem, Cyberpunk 2077, Spider-Man Remastered și The Witcher 3 Enhanced Edition, pe care le-am testat pe un laptop MSI Pulse 15 cu o placă video NVIDIA GeForce RTX 4070. Avem un review la acest laptop pe start-up.ro, dacă vă interesează.

Așadar, am testat jocurile menționate la setări grafice maxime și am activat ray tracing acolo unde era cazul. Le-am rulat pe ecranul laptop-ului ce are o rezoluție QHD 2560 x 1440 pixeli. Când am activat DLSS am folosit funcția Quality pentru că mi se pare că este cel mai potrivit mod de a reda un joc deoarece are un raport calitate/performanță foarte bun pentru rezoluția QHD.

În majoritatea jocurilor testate de mine, la setări maxime și cu ray tracing activat, am obținut un număr de cadre pe secundă nu ideal pentru gaming fluid. În Cyberpunk 2077 am obținut în jur de 19 FPS, în The Witcher 3 29 de FPS, iar în Plague Tale Requiem o medie de 44 FPS. Dacă scoteam ray tracing-ul și poate mai umblam la alte setări obțineam 60 FPS și jocurile arătau în continuare excelent la o rezoluție QHD. În alte titluri precum Atomic Hearts (61 FPS) sau Spider-Man Remastered (73 FPS) mă pot bucura de ray tracing, în cazul Spider-Man, și de un gameplay fluid pe un laptop cu RTX 4070.

După ce am activat DLSS 2 pe modul Quality situația s-a îmbunătățit considerabil în majoritatea situațiilor. În Atomic Hearts am avut o medie de 79 de fps, în Plague Tale am stat la 60 fps, în Cyberpunk 2077 am urcat la o medie de 44 FPS. În The Witcher 3 am avut un câștig mic și am ajuns la o medie de 31 FPS, iar în Spider-Man Remastered, la fel ca și în Miles Morales, DLSS Quality nu face o diferență, iar în cazul de față am avut 71 FPS. Numărul de FPS este mai mic deoarece nu m-am plimbat cu Spider-Man pe același traseu și asta poate a influențat.

Dacă nu luăm în considerare, Spider-Man, DLSS 2 aduce îmbunătățiri ale performanței cuprinse între 6,8% și 131%.

Ce plus de performanță aduce DLSS 3?

Dar hai să vedem ce performanță aduce DLSS 3, ce conține tehnologia de frame generation prin care AI-ul generează cadre și astfel reduce povara asupra plăcii video. Cu DLSS 3 activat în Atomic Hearts am ajuns la o medie de 97 FPS, în Plague Tale am ajuns la 67 FPS, iar în Cyberpunk 2077 aproape am atins borna de 60 FPS, iar în the Witcher 3 am ajuns la 48 FPS. Frame Generation aduce un plus de performanță important în Spider-Man Remastered cu o medie de 88 FPS.

Astfel, cu DLSS 3 activat pe modul Quality avem plusuri de performanță cuprinse între 26% și 210%. Cele mai importante evoluții sunt în The Witcher 3 care se poate juca în modul Ultra+ cu ray tracing activat, iar Cyberpunk 2077 înregistrează cea mai spectaculoasă creștere de la o medie de 19 FPS ray tracing ultra la 59 FPS cu DLSS 3.

Dacă dintr-un motiv misterios nu ai vrea să folosești DLSS atunci află că poți folosi tehnologia frame generation și fără activarea DLSS cu antialiasing nativ TAA. Numărul de FPS crește și în acest caz și avem 81 de FPS în Atomic Hearts, 64 FPS în Plague Tale Requiem, 54 FPS în Cyberpunk 2077, 88 FPS în Spider-Man Remastered. Sigura excepție este The Witcher 3, unde frame generation aduce doar 3 frame-uri în plus față de modul nativ de redare la aceste setări grafice.

DLSS 3 funcționează doar cu plăci video NVIDIA GeForce RTX 40. Păcat că nu funcționează și cu seria RTX 30 sau RTX 20 deoarece plusul de performanță este unul mare, după părerea mea, iar la nivel de aspect randarea cu DLSS este aproape identică cu cea nativă. Există mici lucruri care pot fi îmbunătățite, însă per total eu cred că vei fi mulțumit de DLSS 3. Nu știu despre voi, dar eu tot timpul o să activez DLSS în jocuri, indiferent că vreau un plus de FPS sau doresc să mai reduc sarcina plăcii video, astfel pot să am un laptop mai rece și mai puțin zgomotos deoarece placa video nu mai consumă atât de multă energie.

NVIDIA a anunțat că și alte jocuri viitoare vor avea suport pentru DLSS 3 precum Diablo 4 sau Redfall și sunt sigur că majoritatea studiourilor vor integra DLSS în jocurile lor pe viitor.