Cu el am discutat despre cum deschizi o afacere în domeniul distribuției de materiale de construcții în România în cadrul proiectului „Fișă de Antreprenor”. Proiectul susținut de Visa România aduce ghiduri realizate chiar de antreprenori pentru deschiderea afacerilor. Așa cum proiectul „Marile Afaceri Mici” by Visa oferă antreprenorilor uneltele digitale și de cunoștințe. Descoperă „Marile Afaceri Mici” aici.


Ce vei afla din material:

  • Cum ajungi la o cifră de afaceri de 500.000 de euro într-un an din vânzarea de materiale de construcții
  • Care este investiția pentru deschiderea unui distribuitor de materiale de construcții
  • Cum reușești să dezvolți un business apărut în vremuri de criză
  • Cum te poți diferenția de alte afaceri de profil și să câștigi încrederea clienților

Constructorul propriei afaceri

Dragoș Vlagali a lucrat pentru companii precum Dufa, Henkel, Mapei, ISOMAT, vreme de 23 de ani. A ocupat funcții ce au variat de la agent de vânzări, director regional de vânzări, director regional, manager național, care l-au ajutat să învețe în toți acești ani cum funcționează industria vânzării de materiale de construcții pe toate palierele ei.

La începutul acestui an, Dragoș și-a făcut curaj și a pus toată experiența acumulată în aceste peste două decenii de muncă în corporații în dezvoltarea propriului său business în domeniu. ”Am simțit că a venit timpul pentru a-mi urma visul de a fi constructorul propriei mele afaceri”, ne povestește entuziasmat Dragoș.

”În antreprenoriat m-am lansat în ianuarie 2023 când rugat de un membru al familiei să preiau un startup construit exact în zona de activitate pe care o cunosc cel mai bine, comercializarea de materiale de construcție, am decis că, la 48 de ani, e timpul să îmi urmez drumul și să o iau pe cont propriu preluând astfel Bauindustry DC, companie înființată în iunie 2021. Am simțit că e momentul să fiu propriul meu stăpân și să mă dezvolt în această direcție după cei 23 de ani”, completează Dragoș Vlagali, adăugând că, inițial, a venit în acest business ca și partener după ce fondatorul firmei și-a dat seama că are nevoie să se concentreze pe business-ul său de bază, care era într-un alt domeniu.

Așa a ajuns ca pe 5 ianuarie 2023 să renunțe a poziția de manager de multinațională și să se aventureze în antreprenoriat începând demersurile de preluare a unei companii care a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de aproximativ o jumătate de million de euro.

”Pentru mine, preluarea acestui business s-a potrivit ca o mănușă chiar dacă momentul, ar spune unii, este foarte dificil - post-pandemie, război la graniță, piața creditării pusă cumva pe hold, dezvoltările rezidențiale incerte”, spune Dragoș Vlagali.

Un business pornit în plină pandemie

Având în vedere că Bauindustry DC s-a lansat în 2021, într-un an în care lumea își revenea după criză, pașii dezvoltării acestui business au fost calculați și echilibrați. De exemplu, investiția inițială a primului proprietar fost cea de bază aferentă deschiderii unei societăți comerciale în România.

Însă pentru ca business-ul Bauindustry să înceapă să se dezvolte, esențiale au fost parteneriatele încheiate cu marile companii producătoare de materiale de construcție din România, setarea business-ului, găsirea de dezvoltatori ”cărora să le câștigi încrederea că ești un partener serios pe care se pot baza”, după cum menționează Dragoș.

Odată intrat 100% în această afacere, Dragoș și-a setat ca scop principal consolidarea relației cu partenerii firmei, companiile producătoare și distribuitoare de materiale de construcție.

”Am investit în paralel în produsul nostru private label BauTherm Fibre (adeziv şi masă de şpaclu pentru toate tipurile de plăci termoizolante) și am început să îl impunem printre constructori și dezvoltatori fiindcă este unul realizat la standarde de calitate foarte bune”, adaugă el.

Totodată, a achiziționat mașini pentru crearea unei flote propria Bauindustry DC cu care să poată facilita transportul materialelor de construcție rapid către constructorii cu care distribuitorul lucrează, dar și către clienții persoane fizice.

Iar în ceea ce privește cheltuielile pe care le are un astfel de business, Dragoș Vlagali menționează cheltuielile de contabilitate, utilități, furnizori, marketing, IT, produse promoționale, produse de promovare, participări la târguri de profil sau evenimente, notând faptul că pe data de 18 aprilie urmau să participe la un târg de profil din Munchen.

Serviciile de consiliere, un plus

Totodată, pentru că în acest moment Bauindustry nu are un spațiu fizic de depozitare, materialele plecând din depozitele partenerilor, Dragoș a luat decizia de a investi într-un magazin online în care oferta companiei să fie mai ușor de prezentat și de accesat de către clienți.

Site-ul www.platformadeconstructii.ro a devenit activ în luna februarie a acestui an și este un magazin din care clienții pot să-și achiziționeze toate gamele de produse destinate construcțiilor.

”Cel mai important, niciun material nu pleacă către destinatar fără o discuție cu un specialist care să îi ghideze pe aceștia cum să îl folosească. Asta mi-am dorit când am hotărât să deschidem această platformă de comercializare a materialelor de construcție să avem inclusă și consilierea tehnică”, afirmă Dragoș, precizând faptul că, invesția de până în acest moment în www.platformadeconstructii.ro se ridică la circa 15.000 de euro și a fost realizată cu fonduri proprii.

De altfel, toate investițiile pe care Dragoș Vlagali le-a realizat până acum în dezvoltarea Bauindustry au fost realizată din economiile proprii.

”Nu am accesat credite și nici împrumuturi deoarece sunt o persoană foarte echilibrată, chibzuită și prefer să risc ceea ce am”, spune el, adaugând faptul că, nu exclude ca pe viitor să acceseze fonduri nerambursabile sau scheme de minimis pentru finanțarea afacerii, odată ce firma devine eligibilă pentru accesarea acestora.

Parteneri de încredere

Și asta pentru că planul lui Dragoș este de a extinde activitatea Bauindustry și pe segmentul de producție proprie a unor materiale de construcție. O strategie ce face parte din planul său de dezvoltare pentru următorii doi ani. Dar despre asta vom povesti mai târziu.

Ceea ce pentru mulți ar fi putut părea o nebunie, să deschizi încă un magazin online de materiale de construcții, și, mai ales, să-l deschizi și să-l crești într-o perioadă plină de incertitudini, se dovedește o provocare interesantă pentru Dragoș.

În acest moment, Bauindustry lucrează cu parteneri precum OSKAR PPG, ISOMAT, SWISSPOR, MCBAUCHIMIE, MUREXIN, AKZONOBEL, KRAFT, DURAZIV, HELLER, CAPAROL, iar pe listă se adaugă constant noi nume.

”Credem că consultanța va face diferența, precum și prețurile, rapiditatea și consecvența echipei în a-i servi pe clienți. Consider că “the sky is the limit” când vine vorba de această piață încât am credința că vom înregistra cu fiecare lună vânzări mai mari”, declară el.

Printre produsele pe care compania le comercializează în acest moment se numără sisteme de termoizolație, sisteme de hidroizolație pentru terase, băi și piscine, mortare de reparații, pardoseli epoxidice, lavabile de interior și exterior, gleturi, sisteme complete de gips-carton, șape autonivelante și consumabile necesare șantierelor de infrastructură rutiere, spre care Baunindustry livrează încă din primul an de activitate.

Printre clienții companiei de distribuție de materiale de construcții se numără companii de infrastructură rutieră, firme de construcții, dezvoltatori imobiliari, antreprenori generali, meseriași, arhitecți, designeri & proiectanți, aplicatori de pardoseli industriale, dar și persoane fizice.

Dragoș ne-a precizat și o valoare medie la care se ridică coșul de cumpărături. Astfel, pe partea de achiziții online, coșul mediu de cumpărături este de 1.000 de lei, iar toate plățile pe www.platformadeconstrucții.ro se fac online.

În ceea ce privește clienții noi care accesează și achiziționează de pe www.platformadeconstrucții.ro, numărul acestora este în creștere, și se împart între 80% noi și 20% clienți care revin.

”Cât despre core-business-ul nostru pe zona de vânzări către mari constructori/dezvoltatori consolidam parteneriatele existente și înregistrăm o creștere a partenerilor noi cu 40% comparativ cu anul trecut, analizând doar primul trimestru al acestui an”.

Bauindustry, un business ce se dublează de la an la an

În 2021, în 6 luni de activitate, Bauindustry reușise să ajungă la o cifră de afaceri de aproximativ 100.000 de euro, iar în 2022, cifra de afaceri s-a ridicat la o jumătate de milion euro.

”Observând dinamica cifrei de afaceri din primii ani de activitate (iunie 2021- aprilie 2023) putem spune că Bauindustry DC este un business care se dezvoltă pe orizontală, sănătos”, spune Dragoș Vlagali, completând că, pentru 2023, își dorește dublarea cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent.

Ce alte planuri și-a mai făcut pentru anul în curs și pentru următorii doi ani? O dezvoltare pe mai multe paliere.

Ca de exemplu consolidarea business-ului Bauindustry DC prin creșterea numărului de proiecte unde compania va livra materiale de construcție, mărirea echipei de agenți de vânzări, consolidarea pe piață a magazinului online, lansarea mai multor produse în regim de private label și deschiderea unei fabrici de profil.

”În următorii 2 ani, îmi doresc ca toate planurile indicate mai sus să fi fost împlinite, iar noi să fim în plin proces de dezvoltare”, concluzionează Dragoș Vlagali.