Piața de pickup din România nu este una mare. Preferate pe piața americană, pickup-urile sunt folosite, de cele mai multe ori, doar în domeniul business sau pentru antreprenorii care au afaceri în aer liber, cum ar fi în agricultură. În 2016, piața din România s-a ridicat la doar 1.300 de unități comercializate, iar cea mai vândută mașină a fost celebra Toyota Hilux. Unul dintre modelele cele mai vândute e Nissan Navara, cel care a fost inspirație pentru Mercedes X Class, deoarece pickup-ul este o colaborare între Mercedes și Renault-Nissan.

Mercedes X Class a fost anunțat în iulie pe piața globală și ajunge în România de astăzi. X Class vine în două dotări anul acesta, una X250d, cu motor de 2,3 litri și 190 de cai putere, cu tracțiune 4x4 și 4x2. Prețurile pentru varianta 4x2 (cu dotări superioare) ajunge la 39.688 de euro, iar pentru varianta 4x4 prețurile ajung la 38.956 de euro.

O altă variantă inferioară de motorizare este X220d, cu 163 de cai putere, motor de 2,3 litri și transmisie manuală și tracțiune 4x2 și 4x4. Prețurile sunt de 35.528 de euro pentru varianta 4x2 și 37.201 de euro pentru varianta 4x4. Pe viitor va fi lansată o variantă superioară, X350d, cu 258 de cai putere și tracțiune 4x4 permanentă, cu un motor de 3 litri, dar și o variantă pe benzină, x200, cu doar 165 de cai putere și transmisie manuală 4x2.

“Lansarea Clasa X stabilește mai multe premiere internaționale, atât la nivel de industrie, cât și pentru Mercedes-Benz – vorbim de primul pickup lansat la nivel global de un producător auto premium și, totodată, de primul pickup de dimensiuni medii cu opțiuni și sisteme inteligente de conectivitate. Clasa X este unic prin gama sa extinsă de utilizări și aplicații, fiind autovehiculul ideal pentru a explora potențialul comercial ridicat al pickup-urilor de dimensiuni medii la nivelul piețelor internaționale, un segment de piață preconizat să crească cu aproape 40% până în 2026,” a declarat Rolf Rosendaal, Managing Director Vans, Mercedes-Benz Romania.

Trei variante de design

Noul pickup Mercedes-Benz Clasa X este disponibil în România în trei variante de design și echipare (Pure, Progressive și Power), cu tracțiune pe spate sau integrală (4MATIC), motorizări cu 4 cilindri dispuși în linie ce asigură un cuplu ridicat, respectiv transmisie manuală, în șase trepte, sau automată, în șapte trepte. În plus, există șase versiuni diferite de tapițerii pentru scaune, două tipuri diferite de piele pentru interior și o gamă variată de accesorii și decorațiuni Mercedes-Benz.

Cele patru variante de dotări sunt X Pure, X Progressive, X Power. Acestea se diferențiază prin finisaje și materiale. Variantele superioare, X Progressive și X Power au tapițerie de piele, grilă cromată și protecție pentru grila față cromată și din aceeași culoare cu restul caroseriei.

Clasa X marchează debutul în segmentul de piață al pickup-urilor de dimensiuni medii al sistemelor de control și afișaj disponibile autoturismelor Mercedes-Benz, precum: touchpad-ul multifuncțional, sistemul multimedia COMAND Online, controlul vocal LINGUATRONIC, conectivitatea online prin control vocal sau smartphone, sau sistemele Audio 20 USB sau Audio 20 CD. Mai mult, ecranul de la bordul Clasa X, în combinație cu sistemul multimedia COMAND Online, ecranul are diagonala de 8,4 inch, fiind cel mai mare ecran disponibil autovehiculelor din acest segment. Cu o rezoluție de 960 x 540 pixeli și tehnologia IPS cu contrast ridicat (In-Plane Switching), display-ul are un afișaj strălucitor care mărește semnificativ calitatea imaginii camerei 360 de grade (dotare opțională) și a hărților de navigație.

În ceea ce privește siguranța activă, sunt disponibile trei sisteme de asistență a șoferului, sporind simultan siguranța și confortul: asistență activă la frânare Active Brake Assist, Lane Keeping Assist și Traffic Sign Assist. În plus, Clasa X oferă sistemul de monitorizare a stabilității remorcii, sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope, sistemul de apeluri de urgență, controlul vitezei de croazieră și farurile LED, care oferă cea mai strălucitoare luminozitate din segmentul pickup de dimensiuni medii.

Cine sunt clienții Mercedes X Class?

Cu toate acestea, care este legătura dintre X Class și antreprenoriat? E destul de simplu. Segmentul acesta era adresat inițial doar business-urilor, dar s-a mutat încet, încet spre zona consumatorilor obișnuiți, cu venituri peste medie, care apreciază o mașină pe care să o folosească atât pentru familie, în oraș, dar și pe teren accidentat.

E clar că e o mașină uriașă. Are 5.340 de mm lungime, dar în benă încap bagajele familiei, dar și un europalet (dimensiunea este adaptată fix la un europalet). Partea din spate a interiorului este încăpătoare, în față materialele sunt de calitate, iar accesoriile pe care le poți achiziționa pot să completeze ori stilul Clasei X, ori funcționalitățile.

Potrivit lui Adrian Nițu, Trainer Vans la Mercedes-Benz România, partea de pickup a fost folosită pentru business, s-a trecut în timp la o utilizare duală, dar și la una privată astăzi.

Așadar, clientul potrivit pentru folosirea duală e, de exemplu, un proprietar de pământuri care vrea să se deplaseze pe dealuri să verifice recolta, dar vrea să plece și în vacanță. Pentru utilizare privată, clienții potriviți ar fi aventurierii. Să zicem că ești un antreprenor singur, fără copii, care vrea să iasă și pe teren accidentat, dar și în oraș. De asemenea, o altă categorie e pentru oamenii independenți. Paradoxal, și o familie se poate bucura de acest pickup.

În oraș mașina se simte înaltă și foarte lungă, dar se conduce relativ bine, deși direcția este destul de dură. La drum lung, mașina este stabilă, dar la viteze mari simți înălțimea acesteia. Sarcina utilă este de 1.100 de kilograme, dar poți să tractezi peste 3 tone, așadar poți să pui și yachtul dacă vrei să pleci cu barca pe lac sau la mare.