Techcelerator este primul accelerator din România care alocă fonduri pentru dezvoltarea companiilor aflate în faza de (pre)accelerare. Programul se derulează pe o perioadă de 10 săptămâni, în București cât și în Cluj-Napoca, și beneficiază de sprijinul a peste 60 de mentori români și străini. Prima rundă a programului va începe pe 31 martie, iar înscrierile sunt încă deschise până pe data de 11 martie.
Până în acest moment au fost primite 60 de aplicații de la echipe care își doresc să participe în cadrul programului de pre-accelerare, după cum ne-au precizat organizatorii Techcelerator.
Cei interesați de înscrierea în acest program trebuie să știe faptul că organizatorii caută companii care au potențial ridicat de dezvoltare și extindere la nivel internațional, din industrii în creștere, precum software, securitate cibernetică, inteligență artificială, transformare digitală, soluții IT pentru sănătate, AgTech, FinTech.
Techcelerator - criterii admitere
Programul Techcelerator este deschis atât startup-urilor, cât și persoanelor fizice cu idei de dezvoltare a unor tehnologii inovatoare (dacă vor fi selectați în program, aceștia din urmă își vor înregistra firma ulterior).
În ceea ce privește startup-urile care se pot înscrie în cadrul Techcelerator, acestea trebuie să aibă realizat un prototip sau un Minim Viable Product (MVP).
Există, de altfel, și o serie de criterii după care se face selecția participanților (ca să fii acceptat ai nevoie să îndeplinești cel puțin 70% din cerințe): echipa – experiența ei sau a fondatorului, viziune, atitudine, deschiderea de a primi sfaturi din partea mentorilor/posibilitor investitori – contează 30%; produsul și tehnologia – gradul de noutate al ideii, obstacole depășite, previziuni privind potențialul de comercializare -, pondere de 15%; piața țintă – mărimea pieței și tendințele de creștere, înțelegerea nevoilor clienților -, pondere de 35%;, vânzare și canale de distribuție – parteneri, tracțiune inițială -, pondere de 10%. Tot o pondere de 10% are și potențialul de finanțare al ideii.
Echipele care vor participa în cadrul programul vor fi selecționate după un bootcamp care va avea loc în luna martie, urmând ca programul efectiv să demareze pe 31 martie.
Organizatorii vizează undeva la 8-10 startup-uri pe cohortă care să treacă prin program la București și 6-8 la Cluj, anual fiind susținute între 14 și 28 de startup-uri.
Techcelerator - finanțare startup-uri
Techcelerator are o durată de 10 săptămâni, și încă de la începutul său echipele primesc o finanțare în valoare de 25.000 de euro în schimbul unei participații de 6% din companie.
”25.000 de euro este o sumă foarte bună pentru un startup care se dezvoltă în România. Ca fondator, acei bani îți pot ajunge cel puțin 6 luni ca să îți plătești angajații. Dacă ai fi în Silicon Valley, nu i-ai mai avea după o săptămână și nici de pizza nu ai mai avea”, a spus Robert Knapp, fondatorul CyberGhost și mentor în cadrul Techelerator, precizând că în continuare este convins că în România poți face și crește un business foarte frumos având la dispoziție talent tech și costuri mult mai reduse (Knapp a venit din Germania în 2011 și a fondat la noi CyberGhost).
Ulterior, în timpul programului, startup-urile cu cele mai mari șanse de succes, vor avea posibilitatea să acceseze o a doua rundă de investiție, de până la 75.000 de euro, în acțiuni convertibile în startup-ul respectiv.
Gap Minder vine cu banii
Finanțarea programului de pre-accelerare este asigurată de fondul de investiții cu capital românesc Gap Minder, aceasta fiind prima investiție majoră a acestuia. Potrivit lui Dan Mihăescu, fondator și director al Gap Minder, fondul va pune la bătaie 6 milioane de euro pentru finanțări.
”Vrem să le dăm o șansă să treacă de la MVP la o afacere”, a precizat în cadrul evenimentului de aseară Dan Mihăescu.
Totodată, Gap Minder va susține startup-urile care trec prin programul Techcelerator și prin finanțare în stadiul de seed. ”Vom lua campionii și îi vom duce la seed”, a mai precizat Mihăescu.
Astfel, startup-urile care ajung în faza de seed vor putea primi o nouă investiție de cel puțin 200.000 de euro, fondul urmând să ia un stake de 15-35% din companie.