Serviciile Telekom Banking au fost lansate gradual, începând cu doi piloni – operațiuni zilnice bancare (conturi curente, carduri de debit, depozite) și platforma de Schimb Valutar Online, prin intermediul căreia clienții beneficiază de un curs de schimb valutar avantajos, pentru zece valute, actualizat în timp real. Ulterior, oferta Telekom Banking a fost completată cu servicii de finanţare a dispozitivelor din oferta Telekom Romania, dar şi cu servicii de tip credite de nevoi personale fără garanții și facilitatea overdraft.
Cotă de piață Telekom Banking
Banca a reușit să își crească de peste 10 ori volumul de creditare în primele 9 luni ale anului și estimează că până la sfârșitul anului 2019 va atinge o cotă de piață de aproape 2% din volumul total de credite de consum nou acordate.
Numărul de clienți care utilizează produsele și serviciile prin ofertaTelekom Banking este în continuă creștere, aceștia având la dispoziție mai multe canale de deschidere a relației cu banca – într-unul din cele peste 60 magazine din rețeaua Telekom și ale partenerilor selectați, prin intermediul agenților de vânzări directe, prin parteneriatele dezvoltate cu intermediari financiari, dar și online, prin intermediul aplicației de mobile Telekom Banking.
Strategia de viitor
Strategia de creștere se axează în prezent atât pe atragerea de depozite la termen cu dobânzi atractive, clienții fiind bonificați cu 3,35% dobândă anuală pentru depozitele la termen în lei pe 12 luni deschise prin intermediul aplicației de mobil Telekom Banking, dar și pe acordarea de credite de consum, suma maximă acordată fiind de 150.000 lei.
Pentru un credit de refinanţare de 70.000 lei acordat pe o perioadă de 5 ani cu virare venit: DAE 8,33%, rată credit 1,419 lei și valoarea totală platibilă 85,205 lei. Rata anuală a dobânzii fixă pe toată durata contractului: 7,9%. DAE include taxa de înregistrare la Arhiva Electronică (65,7 lei) și comisionul de administrare cont curent (3 lei/lună).
Pentru următoarea perioadă, planurile de dezvoltare sunt concentrate pe creșterea portofoliului de clienți, prin oferirea de servicii digitale end to end, atât pentru procesele de tranzacționare, cât și pentru cele de creditare.
“Proiectele viitoare vizează optimizarea fluxului de deschidere de cont curent online lansat anul acesta, oferirea de credite printr-un proces 100% online, oferind astfel un flux ușor și prietenos persoanelor interesate de un alt stil de banking, pur și simplu digital”, a declarat Ana Cernat, Director General Alior Bank SA Varșovia - Sucursala Bucureşti.