Astfel, la nivelul țării noastre, piața de BPA (Business Process Automation) va crește în 2023 cu circa 15% vs. 2022, în linie cu majorarea raportată la nivel internațional.
“Trendul este în linie cu cel mondial, unde industria de BPA este în plin avânt, mai ales în contextul de piață actual, instabil din punct de vedere economic și cu un grad de predictibilitate redus. Studiile arată că valoarea pieței globale de automatizare a proceselor de afaceri va crește de la cca. 12,4 miliarde de dolari în 2022 la cca. 14,02 miliarde de dolari în 2023. De asemenea, potrivit The Business Research Company, până în 2027, valoarea acestei piețe poate ajunge la 22,94 de miliarde de dolari”, a declarat Bogdan Hebean, Managing Director Realworld Eastern Europe, unul dintre jucătorii pieței locale de integrare de software.
Principalele procese de automatizare sunt implementate pentru sarcinile repetitive, cu care echipa operațională petrece prea mult timp de rezolvare, cu valoare adăugată marginală. Însă, prin integrarea unui sistem de BPA, compania poate dispune de o serie de avantaje majore, cum ar fi îmbunătățirea experienței clienților sau degrevarea angajaților de pe roluri cheie de activități repetitive și antrenarea lor în activități și procese de lucru cu eficacitate superioară.
Telecom – industria de referință în BPA
Potrivit reprezentantului Realworld Eastern Europe, la nivelul țării noastre, una dintre industriile cu cele mai multe procese automatizate este cea telecom. Acest trend joacă un rol cheie, devenind unul dintre factorii principali către inovație, eficientă, succes și, în contextul actual, ducând la costuri mai scăzute. Automatizarea în telecomunicații înseamnă definirea și provizionarea mai rapidă a serviciilor mobile și fixe. Prin reducerea timpului și a costurilor necesare pentru activarea și furnizarea serviciilor, operatorii își vor putea câștiga și menține o baza nouă de clienți mult mai ușor.
Principalul beneficiu al sistemelor BPA în industria telecom este reprezentat de reducerea costurilor operaționale, prin oferirea unei experiențe de client scalabilă și automatizată, servicii eficientizate și procese interne optimizate.
Un alt aspect important este fluxul eficient de date în contextul în care automatizarea poate procesa informații la o rată mult mai mare față de procesele tradiționale, optimizând întregul ecosistem al unui business.
Mai mult, automatizarea monitorizării rețelei a apărut ca o tendință. Odată cu creșterea dispozitivelor IoT, apariția 5G, virtualizarea rețelei și diverse alte tehnologii noi, abordarea tradițională a colectării și analizei datelor nu mai este adecvată. Drept urmare, coordonarea tuturor acestor elemente devine crucială și automatizarea procesului, acolo unde este posibil, este soluția preferată.
Realworld Eastern Europe a implementat deja o serie de sisteme de automatizare a proceselor în cadrul Orange România, unul dintre principalii jucători din industria telecom. Unul dintre acestea a vizat declanșarea și monitorizarea de procese legate de facturare, backup de discuri și multe alte sarcini operaționale repetitive, dar critice.
Industria bancară prinde din urmă trendul automatizării proceselor
Dincolo de industria telecom, în care BPA sunt deja adoptate la scară largă la nivel local, industria bancară este una dintre cele unde se observă o accelerare a proiectelor de automatizare a proceselor.
Acest sector a trecut printr-o transformare digitală majoră în ultimii ani, în special ca rezultat al situației pandemice din 2020. Contextul a forțat ca ofertarea către clienți să se mute tot mai mult în online sau tele-sales.
“Astfel, s-au lovit de nevoia de digitalizare rapidă, mai ales că, în ultima perioada, alternativele digitale bancare au crescut în interes, clienții digital-friendly adoptând astfel de produse din ce în ce mai mult”, a mai spus Bogdan Hebean.
Acesta a subliniat că, în acest context, a observat o creștere tot mai mare a ratei de adopție a sistemelor BPA de către sectorul bancar local, trend ce estimează că se va menține și în următorii ani.