“Toți cei 80 de colegi din echipa Termene lucrează în acest moment exclusiv pentru sprijinul refugiaților ucraineni. Am suspendat toate activitățile de vânzări și marketing ale companiei. Resursele noastre destinate dezvoltării platformei sunt alocate de astăzi exclusiv pentru a contacta 10.000 de companii din comunitatea noastră, și, împreună, să strângem 1 milion de euro, două TIR-uri cu produse de maximă necesitate și 50.000 de locuri de cazare pentru ucrainenii care au fost nevoiți să-și abandoneze casele din cauza războiului”, a declarat Adrian Dragomir, fondator Termene.ro.

De la debutul campaniei, peste 160 dintre companiile contactate au ales să trimită produse, peste 470 au anunțat că vor dona bani, iar peste 100 s-au oferit să găzduiască refugiați.

Unul dintre cele două camioane cu produse va fi pentru femeile și copiii care intră zilnic în România, iar al doilea va trece dincolo de graniță și va ajunge la ucrainenii care așteaptă ore în șir ca să intre în România sau doar să se liniștească lucrurile la ei în țară. “Solidaritatea este una dintre valorile pe care le prețuim cel mai mult. Ne-am alăturat campaniei coordonate de Asociația Zi de BINE, fondată de Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, ca să asigurăm alimente și adăpost sutelor de mii de ucraineni care fug din calea bombardamentelor. Scenele care se petrec zilele acestea la doi pași de noi sunt greu de urmărit fără să-ți dea lacrimile. Mame și bunici istovite, copii speriați, tați sau soți care-și petrec familiile până la graniță și apoi se întorc”, declară antreprenorul Adrian Dragomir.

Pe lângă bani, produsele de care este nevoie în campania “Scut pentru Ucraina” sunt saci de dormit, pături/pilote, suplimente cu multivitamine (concentrație puternică /de calitate), paracetamol, panadol, fervex, nurofen, antinevralgic, supozitoare cu paracetamol pentru bebeluși, pastile pentru gât, lenjerie intimă / izmene / mănuși și căciuli, șosete groase, produse de igienă (absorbante, geluri dezinfectante, pastă de dinți, periuțe de dinți, săpun, șampon, produse pentru bebeluși (lapte praf formulă, termosuri, șampon, biberoane, mănuși și căciuli, marsupiu pentru bebeluș, pamperși, șervețele umede, conserve, produse pentru pregătire rapidă (supă instant), alimente de bază neperisabile, batoane proteice cu nuci, semințe etc., ceai, cafea, ciocolată, sticle de apă mici, veselă (farfurii, tacâmuri, pahare) de unica folosinta, radiatoare pentru încălzire, baterii, lanterne, fierbătoare electrice, baterii externe pentru telefon, bandaje și tifon steril, atele pentru fracturi, Oximed, plasturi pentru răni și bășici, cutii de împachetat de diverse dimensiuni, rezistente, scotch lat.

În momente dificile pentru Ucraina, mediul de business românesc arată solidaritate și responsabilitate față de semenii lor. Inițiativele de sprijin au loc în contextul celei mai grave crize umanitare din ultimii ani, în care organizațiile internaționale estimează că milioane de cetățeni ucraineni își vor părăsi locuințele în urma invadării Ucrainei de către armata rusă.