După mai puțin de 7 luni de la debutul primului său produs în România și aproximativ 1.000 de comenzi mai târziu, startup-ul The Memory Printing Co. lansează cel de-al doilea produs din linia sa de cărticele memorabile și adaugă două noi țări în portofoliu: Franța și Belgia.

Conceptul de capsule memorabile se bazează pe o colecție de date fascinante, statistici sau evenimente calculate dinamic și având la bază mai multe informații esențiale despre o persoană (spre exemplu, data de naștere), la care se pot adăuga fotografii personale sau alte detalii dedicate. Rezultatul ia apoi forma unor cărticele personale cu un design unic și atent create, un set de pagini ce spune povestea unei vieți întregi, ambalat într-un plic special pentru cadou.

”Unele dintre datele fascinante la care ne referim variază, spre exemplu, de la o comparație între prețurile din anul nașterii și cele din prezent, până la vârsta pe alte planete sau cele mai populare melodii, ținute vestimentare sau mașini din diferite perioade de timp. Numărul bătăilor inimii sau al respirațiilor din viața unei persoane, cupoane cadou speciale, distanța călătorită prin galaxie… în principiu acoperim cam toate lucrurile la care te-ai putea gândi vreodată și puțin mai mult de atât”, ne-a precizat Rareș Popescu, cofondator The Memory Printing Co.

Recent, echipa a lansat Birthday Capsule, o nouă cărticică de amintiri.

”Am analizat cu atenție, în multiple sesiuni de brainstorming, câteva dintre cele mai importante aspecte ale vieții și am creat cu grijă un produs care să le acopere pe cele de care ne place să ne amintim cel mai mult. Rezultatul a fost un set întreg de 38 de pagini, împachetate sub forma unei cărticele într-un design unic, cu conținut complet personalizabil”, explică Rareș.

Noua cărticică Birthday Capsule poate fi previzualizată și personalizată gratuit la https://app.memoryprinting.com/ro/birthday-capsule/order. Aplicația permite oricui să-și salveze statusul cărticelei și chiar să revină mai târziu pentru a relua procesul de personalizare de unde a rămas.

Ideea din spatele The Printing Memory Co.

După o scurtă vacanță împreună cu câțiva prieteni apropiați în 2018, în care făcuse mai multe fotografii demne de păstrat pentru totdeauna, Dušan Sadloň și-a dat seama că opțiunile de stocare pe care le avea la dispoziție nu erau chiar suficiente: păstrarea fotografiilor într-o formă digitală, printre mii de alte fotografii sau pur și simplu tipărirea separată a acestora, l-a lăsat cu sentimentul că ceva lipsește.

Așa s-a născut conceptul de capsule memorabile, iar la scurt timp a apărut un prototip ca o versiune foarte timpurie a Birthday Capsule. Startup-ul a fost fondat în țara sa de origine, Slovacia, ca un următor pas natural.

O perioadă de voluntariat în cadrul TEDxVienna i-a adus pe Dušan și pe Rareș Popescu împreună, ambii ajungând să susțină evenimentul ca parte a aceleiași echipe. Cei doi au început apoi, de-a lungul anului 2019, să colaboreze pe mai multe domenii, iar la scurt timp după aceea a apărut oportunitatea de a duce The Memory Printing Co. la nivelul următor.

Până la finalul anului, Dušan și Rareș și-au unit forțele pentru a putea îmbunătăți produsele startup-ului trecute de etapa de MVP în vederea relansării acestora, dar și pentru a dezvolta împreună mai multe tehnologii proprietare ca parte a procesului de creare, personalizare a cărticelelor și logistică, de data aceasta la nivel european.

În februarie 2020 compania și-a extins activitatea într-un total de 3 țări (Cehia, România și Slovacia) și a lansat produsul său emblematic, Romance Capsule, cu ocazia Zilei Îndrăgostiților. Am scris despre lansarea produsului destinat Zilei Îndrăgostiților aici.

Echipa a crescut de atunci până la un total de 4 membri (alături de Sara Rihaneova și Adriana Nohai) până în septembrie 2020, iar în acest moment fondatorii The Memory Printing Co. anunță, pe lângă lansarea celui de-al doilea produs, Birthday Capsule, și extindere în două țări, Belgia și Franța (în limba franceză).

Perioada următoare vine o mulțime de planuri și provocări. Astfel, echipa startup-ului este pe punctul de a atinge obiectivul de 50.000 de euro în vânzări anul acesta, fondatorii estimând o creștere de 2 ori pentru anul 2021.

În ceea ce privește dezvoltarea produsului, echipa schițează deja idei de business suplimentare și intenționează să testeze și să lanseze cel puțin încă două produse în curând.

”Indicii: unul care se potrivește la fix într-un buzunar, iar celălalt care sărbătorește o viață nouă”, spune Rareș.