6 milioane de vizualizări și aproape 20.000 de noi abonați adaugă în fiecare săptămână  cele 100 de canale de YouTube pe care le numim, într-un cuvânt, vlogosfera românească.

2016 este anul în care primul canal românesc ajunge la 1.000.000 de abonați și cantitatea conținutului video produs explodează din tot felul de direcții, de la veteranii care reușesc să producă adevărate emisiuni sau repere de cultură populară, până la cei care intră în domeniu și, prin formate și abordări proaspete, reușesc să crească spectaculos în câteva luni.

cover

La bătaie cu orice televiziune în demograficele peste 25 de ani, și lideri detașați pe segmentul de tineri, cu vârste între 12 și 30 de ani, noile staruri ale internetului au reușit în 2016 să reașeze bugete din ce în ce mai importante în direcția lor și să aibă încredere într-un 2017 care va face dreptate conținutului video.

În acest context, SCREEN NATIVE realizează topul 100 al vloggerilor locali, o inițiativă care permite brandurilor sau celor interesați să înțeleagă mai bine cine sunt, ce au de oferit și cum se poate colabora eficient cu noii veniți pe radarele bugetelor de marketing ale companiilor.

Topul este disponibil aici și este construit dinamic: se actualizează în fiecare săptămâna și pune în context o prima împărțire pe categorii a vlogosferei, o evaluare a tracțiunii fiecărei categorii și a relevanței față de grupe de vârstă a fiecărui canal.

Topul principal este inițial ordonat după numărul de abonați ai canalului dar poate fi reevaluat după numărul de vizualizări, de noi abonați sau numărul de clipuri noi adăugate pentru a stabili cele mai mari creșteri sau cele mai de succes zone în ultima săptămâna, mergând până la materialele care au generat acest succes.

Alături de topul principal, se evaluează topurile pe fiecare categorie, se realizează un infografic cu starea vlogosferei la zi și vor fi oferite și câteva interviuri relevante cu vloggeri consacrați sau aflați la început de drum, interviuri care ating principalele etape în dezvoltarea lor și modul în care își doresc să colaboreze cu brandurile.

Topul este un loc care va fi îmbunătățit permanent, cu informații și interpretări noi, în măsură să ofere acces la o imagine cât mai completă asupra fenomenului video de la noi, în încercarea de a educa și orienta brandurile către cele mai potrivite asocieri cu această nouă media.