Strângem alegerile de la investitori și de la fonduri de investiții din România, care și-au ales deja preferații și pe care i-am rugat să împărtășească cu publicul start-up.ro care sunt acele 5 startup-uri pe care trebuie să stăm cu ochii anu acesta.
Mai jos vă prezentăm alegerile lui Cristian Munteanu, Managing Partner Early Game Ventures, unul dintre cele mai mari și mai active fonduri de investiții din România.
- Cristian Munteanu conduce fondul de investiții cu capital de risc Early Game Ventures (EGV), cel mai activ investitor în startup-uri tech din România în 2021 și 2022 și al 7-lea cel mai activ fond de VC din CEE, conform The 2022 European Capital Report.
- Cristian Munteanu are 15 ani de experiență în marketing și advertising, lucrând pentru brand-uri internaționale și coordonând proiecte în Germania, Franța, Austria și în țările din CEE. Cu peste 10 ani în urmă, Cristian a ieșit din industria de marcom și a intrat în lumea startup-urilor de tehnologie.
Din 2017 și-a început activitatea că investitor profesionist și s-a dedicat lansării Early Game, fond de VC care a devenit activ în ianuarie 2019.
- Early Game Ventures (EGV) este un fond de investiţii cu capital de risc (venture capital) finanțat cu prioritate prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 şi cofinanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Printre investițiile pe care le-a realizat până acum echipa Early Game Ventures se numără cele în Questo, Meetgeek.ai, Profluo, Licenseware, Bunnyshell, OxidOS, Milluu, DRUID.
Top 5 startup-uri de urmărit în România, alegerile Early Game Ventures:
LICENSEWARE
”Ecosistemul de aplicații de IT asset management al Licenseware este un produs best-in-class care a reușit ca într-un timp foarte scurt să se impună pe piata internațională ca un reper.”
Licenseware este un startup bucureștean care ajută companiile să-și gestioneze costurile asociate utilizării de aplicații software și riscurile licențierii. La finalul anului 2022, a finalizat o nouă rundă de investiții în valoare de peste 1 milion de euro.
Ce face Licenseware?
Prin acest prim ecosistem deschis de aplicații pentru gestionarea licențelor software, companiile reduc costurile, riscurile și complexitatea asociate cu software-ul pentru întreprinderi.
Soluțiile lor facilitează luarea de decizii rapide și informate și permit organizațiilor să controleze modul în care cumpără și utilizează software-ul.
De la lansarea sa în 2020, Licenseware s-a concentrat pe atragerea primilor săi clienți, absolvind acceleratoarele How To Web și StepFWD și primind mai multe nominalizări pentru inovare în piața de management al activelor IT.
OXID OS
”Sistemul de operare bazat pe Rust dezvoltat de OxidOS are potențialul să schimbe dramatic întregul ciclu de producție și deployment al software-ului în industria de automotive.”
Echipa OxidOS lucrează la un sistem de operare și unelte de dezvoltare software pentru industria auto.
Ce face Oxid OS?
Mai exact, cu ajutorul OxidOS integratorii de componente auto și companiile de software OEM pentru această industrie vor putea reduce cu până la 50% timpul de dezvoltare software auto certificat și cu 40% costurile de dezvoltare, contribuind totodată la construirea de mașini mai sigure.
Sistemul de operare si uneltele puse la dispozitie de catre echipa OxidOS vor permite dezvoltatorilor sa implementeze, verifice si certifice software pentru microcontrolere din cadrul controlerelor electronice din masini mai rapid si cu un grad de siguranta mai mare.
OGRE.AI
”Platforma de energy management Ogre.ai răspunde nevoilor unei piețe cu o creștere explozivă: producătorii de energie regenerabilă, companiile de utilități și prosumatorii.”
În februarie 2022, startup-ul a finalizat o rundă de investiții în valoare de două milioane de euro, finanțare condusă de EGV, cu participarea fondului de venture capital londonez MMC și a unor investitori business angel internaționali.
Ce face Ogre.ai?
Ogre AI oferă o tehnologie care are capacitatea de a prognoza generarea de energie, consumul, pierderile tehnologice si comerciale din rețea și diferite anomalii în sistem.
Echipa Ogre AI lucrează totodată la crearea unui sistem de prognoză a prețurilor din energie care va ajuta la luarea de decizii, bazate pe informații concrete, atât la nivel de management de rețele energetice, cât și la nivel de tranzacționare.
DRUID
”AI-ul conversațional este o tehnologie matură, care a ajuns la mass adoption, iar Druizii sunt singurii capabili să se conecteze la datele din sistemele interne ale unei companii și să livreze răspunsuri, date și insight-uri în limbaj natural către o arie largă de stakeholderi.”
Începând cu anul 2019, DRUID a fost prima companie care a dat voce roboților RPA, adăugând abilități conversaționale pentru prima platformă de hiper-automatizare din lume prin alianța sa globală cu UiPath, liderul de piață în automatizarea proceselor robotizate de afaceri (RPA).
În prezent, DRUID oferă o platformă avansată pentru crearea de aplicații de business conversaționale bazate pe Inteligență Artificială, cu peste 175 de clienți din diverse industrii, în 25 de țări și în peste 60 de limbi. Efortul masiv de vânzări și suport se bazează pe un ecosistem în creștere de parteneri internaționali, care s-a extins cu 60%, ajungând la peste 160 de parteneri în 2022.
Ce faci Druid.ai?
De la lansarea sa din 2018, DRUID și-a propus să ofere cel mai prietenos mod de interacțiune cu tehnologia RPA, prin conversație, pentru a înlesni cea mai bună experiență clienților și angajaților din întreaga lume.
În prezent, compania oferă o platformă end-to-end pentru dezvoltarea de aplicații de business conversaționale bazate pe AI, cu scopul de crește productivitatea angajaților și pentru a livra o experiență totală către clienți, în cel mai intuitiv mod posibil.
TOKINOMO
”Pentru că platforma robotică Tokinomo poate să livreze date colectate de la cel mai hot punct din customer journey-ul din retailul convențional: momentul în care un client întinde mâna și apucă un produs de pe raftul din magazin.”
Startup-ul românesc Tokinomo, care creează și distribuie soluții interactive pentru campanii de publicitate in-store, la începutul lui 2022, a obținut o finanțare de 1,7 milioane dolari de la investitori membri TechAngels, Early Game Ventures și IPP. Investiția va fi folosită pentru crearea de soluții noi și accelerarea extinderii pe plan global.
Ce face Tokinomo?
Startup-ul își propune să dezvolte produse tehnologice noi de retail marketing care să permită brandurilor să genereze campanii de promovare mai personalizate și creative, dar și să obțină date relevante pentru a-și defini audiența.
Roboții Tokinomo au fost concepuți pentru a diversifica și moderniza campaniile de publicitate ale brandurilor FMCG din magazinele de tip supermarket. Folosind senzori de mișcare, lumină și sunet, roboții Tokinomo dau viață produselor pe raftul supermarketurilor și le permit acestora să comunice mesajul brandului într-un mod creativ și eficient.
În prezent, Tokinomo creează și distribuie o soluție brevetată de “brand activation” care promovează produsele în magazin și ajută la creșterea vânzărilor cu 200% în medie, fără reduceri de preț. Cu ajutorul partenerilor locali, roboții Tokinomo sunt utilizați în campanii în peste 40 de țări, aproximativ 80% din venituri fiind realizate în afara României.