Growceanu este o platformă de business angels în care membrii investesc în startup-uri high-tech, într-un cadru organziat de membri cu experiență. Platforma de business angels a avut o creștere de peste 150% a investițiilor derulate în 2022, față de anul precedent. În prezent platforma are 144 de membri, în creștere cu peste 300% comparativ cu 2021.
Growceanu se adresează în special investitorilor ce dispun de un buget de investiții de 40.000-250.000 de euro, pe parcursul a 2-3 ani și care vor să-și construiască un portofoliu de minim 8-10 start-up-uri.
Am început discuția cu Growceanu, vrând să aflăm de la ei și care este acel doemniu despre care zic ei că vor avea cel mai mare potențial să fie finanțat. Ne-a răspuns Adrian Erimescu, care ne-a spus că domeniile hot în 2023 sunt AI, Climate Tech și Green Tech.
”ChatGPT ne-a arătat cum un AI se poate integra natural în viața noastră, îmbunătățind nenumărate procese. Cred că AI-urile (în special cele generative) vor augmenta capacitatea umană în absolut toate ariile și acesta este un teren fertil pentru inovație, deci vom vedea multe startup-uri aici.
Alt trend crescător este Climate Tech / Green Tech. Vedem aici o problemă urgentă de care a devenit conștientă majoritatea oamenilor (și mai ales generațiile tinere).Microsoft a crescut deja investiția în OpenAI și a lansat în Bing. Inevitabila tranziție spre energie verde presupune inovație la nivel de producere a energiei, dar și a infrastructurii (hardware si software), eliminării emisiilor.”
Top 5 startup-uri românești de urmărit: alegerile Growceanu
1. MediNav
- MedTech, AI, SaaS, B2B, B2G — Seed
- ”problema relevantă — medicii pierd timpul cu transcrierea + costuri scribi; o piață mare; o echipă bună, care a demonstrat că poate construi un produs apreciat și un sales pipeline mare (3M)”
Până în prezent, startup-ul a atras 350.000 de euro de la Cleverage VC, Overkill VC și angel investors. Fondurile obținute vor fi folosite pentru dezvoltarea produsului, dar și pentru vânzări și marketing.
Ce face MediNav?
Folosind inteligența artificială, MediNav eficientizează timpul pe care medicii îl petrec pentru a scrie rapoarte și fișe de evaluare ale pacienților. Prin intermediul soluției AI, medicul dictează rezultatele evaluărilor, iar MediNav extrage datele relevante și le introduce structurat în raport.
Dacă este vorba de o ecografie sau o consultație cu mai multe câmpuri separate, MediNav extrage și separă informația și o notează unde trebuie să apară. La final, medicul verifică, corectează și salvează rezultatele înainte de a le trimite în sistemul medical al spitalului sau clinicii, iar astfel asistentul digital MediNav învață din greșeli și devine mai bun.
2. Rayscape
- MedTech, AI, SaaS, B2B — Serie A
- ”problema relevantă — puțini radiologi, risc mare de eroare; cu AI dau +30% timp radiologilor și le îmbunătățesc precizia; o piață mare; o echipă bună, care a demonstrat că poate executa atât pe produs, cât și pe vânzări; CE mark; o tracțiune bună - 50K MRR în mai multe țări, scalare rapidă.”
”Am început călătoria XVision în 2018 cu un scop precis: să generăm un impact pozitiv în lume. De atunci, ne-am străduit să facem sistemul de sănătate mai inteligent cu ajutorul tehnologiei, mai exact prin oferirea de instrumente precise pentru analiza imaginilor medicale. În prezent, pentru a ne consolida poziția pe piață, am decis să venim cu o nouă identitate de brand, însemnând un nou nume, slogan și identitate vizuală. Am devenit Rayscape și motto-ul nostru este «Nu ratezi nimic. Vezi tot»”, spune Ștefan Iarca, CEO Rayscape.
Ce face Rayscape?
Produsele Rayscape, ce folosesc inteligența artificială pentru analiză imagistică, sunt folosite în prezent de către 100 de instituții publice și private România, Polonia, Ungaria, Slovacia și Croația. Printre clienți se numără companii importante din sectorul privat precum Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria și Sistemul Medical Medlife, dar și din sfera publică Spartanska Institute, Kopernik Hospital Lodz din Polonia sau Semmelweis University din Ungaria.
Compania păstrează în portofoliu său cele două produse existente dedicate analizei radiografiilor de torace și analizei CT-urilor de plămâni și plănuiește totodată dezvoltarea de noi produse dedicate imagisticii oncologice.
3. Bright Spaces
- PropTech, SaaS, B2B — Serie A
- ”problema relevantă — departamentele de vânzări ale proprietarilor de clădiri de birouri gestionează ineficient fluxul de informații proprietar - agent - chiriaș; BS dezvoltă o platformă care digitalizează întregul proces, inclusiv showcasing 3D și reduce astfel timpii de vânzare și crește ratele de conversie; o piață mare; o echipă bună, execută extrem de bine și au construit un sales pipeline consistent; o tracțiune bună - 50K MRR în mai multe țări.”
Bright Spaces este un startup proptech românesc care în doi ani de la lansare a avut o dezvoltare susținută, dar și accelerată. De la înființarea sa din 2019, Bright Spaces a ridicat două runde de investiții, pre-seed și seed, de la fonduri de investiții și angel investors atât locali cât și din străinătate, și a lansat mai multe platforme de digital leasing personalizate pentru clienții săi din România și Marea Britanie. Anul acesta urmărește să atragă clienți din regiunea MENA (Middle East & North Africa), după ce în 2022 a deschis cu succes subsidiara sa din Marea Britanie.
Portofoliul actual al companiei include dezvoltatori din România, Marea Britanie și Ungaria, pentru care Bright Spaces a mapat peste 700.000 de metri pătrați de spații de birouri și rezidențiale. Printre clienții Bright Spaces se numără Skanska, One United Properties, Impact Hub, Moorland Property Solutions.
Ce face Bright Spaces?
Bright Spaces este compania care oferă o soluție de marketing și leasing bazată pe 3D digital twins pentru real estate.
Soluțiile oferite de startup se adresează viitorilor chiriași ai spațiilor de birouri, care pot vizualiza și interacționa în mod digital cu un spațiu, în 3D, și pot descoperi principalele specificații tehnologice ale clădirii, punctele de interes, sau pot cere o ofertă sau planifica un tur live.
4. Aqurate AI
- MarTech / Ecommerce, SaaS, B2B — Seed
- ”problema relevantă — magazinele online mici și medii se luptă greu cu cele mari pe frontul de marketing, având mult mai puține resurse decât cele foarte mari. Aqurate a construit un produs care democratizează accesul acestora la unelte până acum accesibile doar celor mari: analitice avansate + motor de recomandare; o piață mare; o echipă bună, bine educați, cu competențe atât pe big data/AI, cât și pe sales & marketing, care au demonstrat mai întâi în consultanță; tracțiune bună - 12K MRR, sales pipeline consistent.”
Aqurate este o platformă SaaS bazată pe inteligenţă artificială care ajută companiile din eCommerce să îşi folosească datele pentru a creşte vânzările. Startup-ul a fost fondat în 2019 de Vlad Marincaş, Tudor Goicea, Lisardo Erman si Raul Mazilu. Platforma a atras, până în prezent, finanțări în valoare de aproximativ 500.000 de Euro.
Compania este evaluată la patru milioane de euro și are printre clienții activi Imobiliare.ro, LifeBox, Lensa, HSNF, Silio, Cupio, NeaKaisa, Dasha, BabyNeeds.
Ce face Aqurate?
Aqurate oferă trei module - unul de analytics pentru vizualizarea indicatorilor de performanță, unul de recomandări personalizate de produse și o soluție de segmentare comportamentală a clienților. Platforma folosește inteligență artificială pentru înțelegerea datelor și comportamentului clienților într-un magazin online.
Practic, Aqurate folosește algoritmi dezvoltați chiar de către ei pentru a analiza interacțiunile utilizatorului cu magazinul și pentru a recomanda produse similare care ajută la creșterea ratei de conversiei, dar și la creșterea valorii medii.
5. Quarks Interactive
- ”Viitorul cuantic este încă o noțiune destul de îndepărtată, dar Quarks Interactive face o treabă excelentă în a educa oamenii pe ceea ce înceamnă ”quantum” și tehnologia cuantică; startup-ul a fcut onboarding cu VCs din Europa și Asia; o viizune pe termen lung pe ceea ce înseamnă educația viitorului cuantic și scalarea implementării algoritmilor cuantici în ceea ce înseamnă știința computerelor cuantice.”
Quarks Interactive este un startup care a dezvoltat Quantum Odyssey, primul joc prin care poți învăța conceptele computerelor cuantice. De asemenea, ei lucrează cu firme mari din IT, precum IBM, pentru crearea de software care să funcționeze cu aceste calculatoare cu adevărat ale viitorului.
Startup-ul a avut investiții de 40.000 de euro de la angel investors, într-un deal concomitent, rolul de lead fiind jucat de Ciprian Man de la Growceanu.
Fondatorii, cercetători la Durham University, au accesat până acum fonduri guvernamentale, atât din România cât și din UK, câștigând grantul Smart-Up Diaspora în valoare de 40.000 de euro oferit de către Guvernul României și grantul Citizen Science de 20.000 de lire sterline din partea guvernului britanic.
Ce face Quarks Interactive?
Produsul dezvoltat de Quarks Interactive este primul produs no code care poate descrie fiecare logică posibilă a unui computer cuantic. Dar nu e doar un joc, deși prima oară pare că așa ar fi. Prin înțelegea vizualurilor în Quantum Odyssey utilizatorii le pot folosi pentru a comunica algoritmi cuantici către computere de acest fel.
Jocul este prima fază a dezvoltării, o modalitate de a crește accesibilitatea la tehnologie. A doua etapă va fi un focus pe inteligență artificială folosită pentru construirea de algoritmi cuantici.
Descoperă și celelate TOPURI făcute de fondurile de investiții din România.