Acești lideri și companiile în care activează demonstrează că inteligența artificială ajută la creșterea eficienței și simplifică procesele de lucru ale clienților și angajaților. De la folosirea eficientă a datelor din zeci de milioane de documente financiare, la îmbunătățirea procesului de integrare a noilor angajați și la îmbunătățirea experiențelor la cumpărături, aceste femei-lider contribuie la dezvoltarea inovațiilor în afaceri.
“Inteligența artificială se va afla în centrul transformărilor afacerilor în următorul deceniu, iar pentru a lupta împotriva prejudecăților de acum încolo, vom avea nevoie de diversitate, de colege în fruntea proiectelor AI. De aceea, suntem mândri să împărtășim poveștile a 35 de femei remarcabile care folosesc limbajul NPL pentru a îndemna utilizarea progresivă a AI”, a declarat Michelle Peluso, Senior Vice President Digital Sales și Chief Marketing Officer în cadrul IBM, care este de asemenea liderul IBM Women’s Initiative. “Reușitele lor reprezintă o inspirație pentru noi toți”.
Aceste instrumente și aplicații AI suplimentează lipsa de profesioniști în știința datelor. De asemenea, demonstrează cum colaborarea între om și mașină poate îmbunătăți cu adevărat modul în care lucrăm. Spre exemplu, multe dintre femeile de afaceri premiate demonstrează cum puterea limbajului NLP (Watson’s Natural Language Processing) poate fi folosit pentru a îmbunătăți eficiența proceselor de business și cum poate conduce la o mai bună experiență de client și angajat.
Pentru a aduce în centrul atenției diversitatea (de gen) în domeniul inteligenței artificiale, IBM a început recent colaborarea cu Morning Consul pentru a efectua un studiu pe mai mult de 3.200 de profesioniști din domeniu.
Printre concluziile importante ale studiului pot fi subliniate următoarele:
- 85% dintre profesioniștii din domeniul inteligenței artificiale consideră că industria a devenit tot mai diversă în anii recenți, în timp ce 74% dintre ei consideră că industria încă mai are mulți pași de parcurs pentru a-și atinge potențialul în această direcție;
- În timp ce femeile și bărbații din domeniu manifestau același interes crescut petru matematică și științe exacte în perioada de creștere, probabilitatea să li se spună că au un talent nativ pentru filologie, științe sociale și arte frumoase este mai mare la persoanele de sex feminin;
- Doi din cinci profesioniști din industria AI întâmpină probleme în a crea tehnologii AI sau să-și convingă compania/organizația să le adopte;
- Femeile din domeniul AI la nivel global erau de cinci ori mai predispuse decât bărbații la a spune că evoluția în carieră a fost influențată în mod negativ de genul lor.
Prezența femeilor în domeniul AI este cu atât mai importantă, în condițiilee în care studiul indică faptul că 34% dintre cei chestionați, din Statele Unite ale Americii, Europa și China, au integrat tehnologii cu inteligență artificială în organizațiile lor și că există în continuare potențial de creștere.
Cele 35 de femei desemnate de IBM ca fiind Femeile Lider ale industriei AI în 2020 sunt:
- Tiphanie Combre, Senior Director, AI Assisted Service and Automation, ADP (U.S.)
- Amy Shreve-McDonald, Lead Product Marketing Manager for Business Digital Experience, AT&T (U.S.)
- Mara Reiff, Vice President, Strategy and Business Intelligence, Bell Canada (Canada)
- Tammy Lucas, Vice President of Marketing, Best Western Hotels & Resorts (U.S.)
- Sheila Ambruster, Senior Manager, Strategic Architecture, The Boeing Company (U.S.)
- Claire Lucas, Head of Artificial Intelligence, Bouygues Telecom (France)
- Rosa Martinez, Cognitive Project Manager, CaixaBank (Spain)
- Michèle Brengou, Cognitive Factory Business Leader, Crédit Mutuel (France)
- Ashley Lawrence, Research and Innovation Project Manager, Defense Counterintelligence and Security Agency (U.S.)
- Maiga Bishop, Director of Business Intelligence and Analytics, Dillard's (U.S.)
- Jo Ann Tan, Head of Infrastructure, The Hartford (U.S.)
- Susanna Shen, General Manager—Corporate IT, Hong Kong and China Gas Company Ltd. (Hong Kong, China)
- Yui Ozawa, Chief, AI Promotion Team, its communications Inc. (Japan)
- Ryoko Miyashita, Manager, Customer Service Department, Customer Service Section, JACCS Co., Ltd. (Japan)
- Momo Tokumon, Assistant Manager, Web Sales, Japan Airlines (Japan)
- Karla Capela Morais, CEO and Founder, KOY–Law Intelligence (Brazil)
- Marisa Ferrara Boston, Automation and AI Lead Architect, Audit Technology, KPMG LLP (U.S.)
- Junko Kato, Manager of the Customer Service Administration Office, Meiji Yasuda Life Insurance Co. (Japan)
- Donna Dodson, Chief Cybersecurity Advisor, NIST: National Institute of Standards and Technology (U.S.)
- Kristen Bennie, Head of Open Experience, NatWest Group (U.K.)
- Lisa Bouari, Executive Director, OutThought AI Assistants (Australia)
- Melissa Molstad, Director of Common Platforms, Data Strategy and Vendor Relations, PayPal (U.S.)
- Linda Maruta, Head of Product, Pulsar (U.K.)
- Izumi Hatta, Manager, AI Skills & Dialog Group, Rakuten, Inc. (Japan)
- Amala Duggirala, Enterprise Chief Operations and Technology Officer, Regions Bank (U.S.)
- Carol Chen, Vice President for Global Marketing, Global Commercial, Royal Dutch Shell (U.K.)
- Monica Pedraza Garcia, Operations Director, Santander (Spain)
- Sabine Rinser-Willuhn, Manager, HR Systems, Siemens AG (Germany)
- Aarthi Fernandez, Global Head of Trade Operations Product, Standard Chartered Bank (Singapore)
- Jenni Barnett, Executive Director, Digital, Telstra (Australia)
- Nicole Hein, Technical Product Owner, Telstra (Australia)
- Lee-Lim Sok Keow, Deputy Principal, Temasek Polytechnic (Singapore)
- Paola Molino, Head of Transformation Programs, Vodafone (Italy)
- Atsuko Shinozuka, Manager, 3D Smart & Try and Omni-Channel Strategy, Wacoal Corp. (Japan)
- Piera Valeria Cordaro, Commercial Operations Innovation Manager, Wind Tre S.p.A. (Italy)
IBM a creat programul Femeile Lider din Inteligența Artificială pentru a aduce mai multă vizibilitate femeilor cu funcții de conducere din domeniu, pentru a încuraja o carieră în domeniu în rândul femeilor și pentru a pune la dispoziție o rețea pentru învățare continuă. Cum organizațiile accelează transformările digitale în contextul unui mediu imprevizibil, tehnologiile precum AI, edge și cloud ajută companiile să fie reziliente și concentrate pe viitor. Incluziunea și transparența la nivelul liderilor din domeniul AI devin și mai importante în această perioadă.