Ediția cu numărul 14 a studiului Cei mai doriți angajatori a fost realizată la nivel național, pe baza a 18.247 de răspunsuri.

Scopul studiului este să dezvăluie percepţiile candidaţilor în raport cu angajatorii din România.

Numărul foarte mare de opțiuni de carieră existente în piață a dus la extinderea listei de posibili angajatori pentru un potențial candidat.

Acest lucru a determinat și o modificare a metodologiei studiului Cei mai doriți angajatori, la această ediție evaluând top 5 companii pentru care respodentii și-ar dori să lucreze. Pe baza răspunsurilor liber exprimate la această întrebare a fost alcătuit Top 30 Cei mai doriți angajatori de către candidații din România.

“Anul acesta, Continental ocupă primul loc în topul preferințelor respodenților. Dimensiunea organizației, alături de distribuția geografică și diversitatea de roluri pe care un potențial candidat o poate găsi într-o astfel de organizație sunt câteva din lucrurile care au contribuit la numărul mare de nominalizări ca cel mai dorit angajator. Sectorul IT&C rămâne cel mai bine reprezentat în top 10, 70% dintre companiile aflate în primele 10 locuri activând în acest sector. Companiile din domeniul bancar au înregistrat o creștere semnificativă în numărul de mențiuni. Unul din factorii care au contribuit la acest lucru este reprezentat de proiectele de digitalizare lansate de către acestea cu scopul de automatizare a proceselor, realizarea de plăți contactless, utilizarea de roboți pentru interacțiunea cu clienții sau lansarea de noi platforme digitale pentru clienți. Acest lucru duce la o revitalizare a unui industrii percepute că fiind destul de tradițională”, spune Alexandra Stancu, Employer Branding Consultancy Coordinator – Catalyst Solutions.

Top 5 factori asociați cu Cei mai doriți angajatori?

În cadrul studiului din acest an au fost evaluați factorii asociați cu fiecare dintre angajatorii nominalizați. În total, au fost analizați 22 de factori grupați în 4 mari categorii: reputația; mediul de lucru; pachetul salarial și oportunitățile de avansare; oportunitățile de dezvoltare profesională și caracteristicile jobului unui angajator.

Atractivitatea pachetului salarial rămâne factorul asociat cel mai des cu plasarea unei companii în topul Celor mai doriți angajatori. Astfel, asocierea brandului de angajator cu noțiunea de ”companie care oferă pachete salariale atractive” contribuie destul de mult la cât de atractiv este un angajator pe piața de forței de muncă.

A fi jucător de top în domeniul în care compania operează este al doilea factor ca frecvență în asociere cu Cei mai doriți angajatori. De cele mai multe ori vine la pachet fie cu dimensiunea organizației și succesul pe piață, cifra de afaceri generată sau produsele și serviciile oferite. Al treilea factor face referire la companiile care dețin sistem interne prin care se asigură că le oferă candidaților mediul în care să crească în permanență pentru că, de cele mai multe ori, o provocare ne scoate din monotonie și ne oferă ocazia să punem o „cărămidă la construcția” expertizei noastre.

Brandul de angajator este foarte important pentru procesul de recrutare, iar factorii de mai sus sunt importanți pentru pozitionarea companiei în piață si deschiderea candidaților către noi oportunități profesionale venite din partea reprezentaților companiei. În timp ce, criteriile care influențează alegerea unui angajator vor face diferența în decizia de angajare.

Factorii care influențează alegerea unui angajator

Studiul Cei mai doriți angajatori oferă informații cu privire la factorii care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg angajatorul. În procesul decizional au fost menționate mai multe criterii, unele cu o importanță mai mare, altele cu o importanță mai mică.

Recunoașterea performanțelor, alături de atmosfera de lucru plăcută și existența unor manageri care să susțină angajații în procesul de dezvoltare apar în topul factorilor care contribuie la decizia candidaților. Pachetul salarial atractiv, cu toate că este unul din cele mai frecvente lucruri asociate cu angajatorii cei mai doriți din piață, ocupă locul 5 în termen de importanță. Ceea ce înseamnă că este un aspect important, dar nu neapărat decisiv, mai ales pentru candidații cu experință.

Prea puțin important

Pe o scală de la 1 la 5, oportunitățile internaționale, a fi un jucător de top în domeniul de activitate și faptul că organizația dezvoltă produse și servicii inovative sunt criteriile cu cel mai scăzut nivel al importanței. De cele mai multe ori, mediul de lucru, echipa și specificațiile job-ul ajung să cântărească mai greu în procesul decizional.

Rezultatele studiului Cei mai doriți angajatori 2019 se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online în perioada martie – mai. La studiu au participat 18.247de respondenţi cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență din toată țara, cu profil business, engineering și farma.