eMAG funcționeză atât ca un site clasic de ecommerce, dar și ca un marketplace, unde orice comerciant care are un magazin online sau o afacere mică poate să comercializeze produsele. Dacă până acum fiecare comerciant putea să-și aleagă modalitățile proprii de livrare, de la 11 ianuarie toți cei care vor să vândă pe eMAG.ro vor fi nevoiți să livreze și la easybox, adică acele lockere amplasate în oraș de unde, cu ajutorul unui PIN primit prin SMS, poți să ridici comenzile mai rapid.

Astfel, comercianții care nu vor activa integrarea modalității de livrare în locker nu vor mai putea continua relația contractuală cu eMAG.

Am discutat cu reprezentanții eMAG despre această strategie și despre integrarea tuturor comercianților în sistemul propriu easybox. În momentul de față sunt 850 de easybox-uri în toată țara, iar mai mulți comercianți livrează în acestea, inclusiv Fashion Days, elefant.ro sau Flanco. În timpul Black Friday 2020 serviciul de livrare în easybox a avut o rată de adopție de 3 ori mai mare față de anul trecut, fiind în topul preferințelor celor care au comandat. 37% din destinatarii din București au ales să primească ceea ce au comandat la easybox.

Cum s-a luat decizia de a alinia toate magazinele din marketplace la sistemul easybox?

Reprezentanții eMAG spun că firma ia decizii pe baza datelor, iar din feedback-ul primit de la clienți, experiența de cumpărare a fost mai bună atunci când aceștia au primit comenzile prin easybox.

„Clienții își doresc să aibă posibilitatea de a alege metoda de livrare, astfel încât să poată primi produsele comandate la domiciliu sau sa le poată ridica personal, în condiții de maximă siguranță. Am vrut astfel să oferim tuturor clienților eMAG aceeași experiență, indiferent dacă produsul comandat este vândut și livrat de eMAG sau de un partener din Marketplace”, spun reprezentanții eMAG.

25% din comenzi sunt ridicate de la easybox în localitățile unde serviciul este disponibil și reprezentanții eMAG se așteaptă ca anul viitor, după extinderea la 1.500 de unități în toată țara, peste 40% să fie ridicate în această modalitate.

Pentru trecerea în sistemul easybox, comercianții din eMAG Marketplace trebuie doar să agreeze condițiile comerciale cu firma de curierat și activarea acestui serviciu.

Conform reprezentanților eMAG, gradul de utilizare al rețelei easybox este în continuă creștere și, mai ales de Sărbători, o unitate ajunge să fie alimentată de mai multe ori pe parcursul unei zile, pe măsură ce coletele sunt ridicate de către clienți.

Practic, curierul pune coletele în mașină și alimentează o singură dată pentru mai mulți clienți, astfel se câștigă timp și simplitate logistică.