Compania introduce pe piața locală conceptul de management hotelier pentru proprietari și investitori. În esență, echipa Transilvania Trek acoperă toate direcțiile de dezvoltare de business a unui hotel, de la stabilirea și implementarea strategiei comerciale, la planul de mentenanță a clădirii și facilităților și managementul financiar.
”Contractul de management hotelier este o oportunitate pentru maximizarea investiției. Focusul nostru este pe optimizarea investiției hoteliere și a business-ului, concentrându-ne pe echipa noastră pentru a realiza acest lucru. Ne uităm să maximizăm pe termen lung, asta înseamnă undeva la 20 de ani, cum gestionăm prima renovare, strategia comercială pe termen lung, ce facem după 10 ani”, a precizat în cadrul unui eveniment care a avut loc la București Andreea Bălaj, general manager Transilvania Trek.
Aceasta a menționat faptul că decizia de a semna un contract de management cu proprietarii sau investitorii într-o unitate hotelieră ține de îndeplinirea a două criterii inițiale.
”Ca dimensiune a hotelului pe care sa-l gestionăm, ne uităm să aibă undeva la 40-50 de camere, cel puțin, și ne uităm la destinație, dacă există un potențial de creștere pentru întreg anul. E greu, altfel, să rentabilizezi o unitate hotelieră, de aceea acestea sunt cele 2 criterii la care ne uităm la început”, ne-a declarat Andreea Bălaj.
Managerul Transilvania Trek conduce o echipă de 8 profesioniști în diverse domenii operaționale pe segmentul managementului hotelier.
”Echipa care merge pe contractul de management este o echipă de suport pentru angajații hotelului. Dar la nevoie facem și recrutare de personal. Noi venim cu echipa de management, angajăm un manager în numele proprietarului și ne asumăm responsabilitatea asupra funcționării legale. Proprietarul cedează controlul asupra managementului hotelier către noi. În baza relației de business există taxa de bază – prin care luăm un procent din venituri, și taxa incentive – prin care luăm un procent din profitul operațional. Părțile au același interes: ca unitatea să fie profitabilă”, a spus managerul Transilvania Trek.
Andreea Bălaj a făcut și un calcul privind suma pe care Transilvania Trek ar putea să o ia, anual, pentru un contrat de management hotelier: la 100 de camere, la un tarif mediu de 80 de euro, grad de ocupare 60%, 365 zile – taxa de bază e între 1,5 și 3,5%, incentive – până la 8% din profitul operațional = circa 120.000 de euro pe an.
Potrivit companiei, un contract de management se încheie pentru o perioadă de minimum zece ani, cu două opțiuni de extindere de câte cinci ani fiecare. Fiind un angajament pe termen lung, acesta permite exploatarea optimă a resurselor imobiliare și stabilirea unor relații durabile și eficiente cu toți stakeholderii implicați într-o afacere din domeniul ospitalității. Contractul de management poate fi semnat atât la începutul investiției, chiar din momentul proiectării, sau din timpul funcționării hotelului.
”Pe termen mediu și lung, există un potențial semnificativ în industria hotelieră, pentru că România începe să prezinte interes pentru investitorii instituționali prezenți în Europa. Semnarea unui contract de management cu o firmă cu experiență în domeniu, care acoperă toate zonele operaționale ale unui hotel și al cărei obiectiv principal este să aducă rezultate măsurabile pe baza unor direcții atent trasate anterior, va prezenta un avantaj semnificativ într-o potențială tranzacție. În plus, dacă facem o comparație cu piața investițiilor în clădiri de birouri, observăm că acolo se semnează contracte de management al spațiului dinainte de deschidere. De aceea, considerăm că este normal ca și investițiile hoteliere să se îndrepte în aceeași direcție”, a declarat Andreea Bălaj, General Manager Transilvania Trek.
”La o investiție imobiliară, aici bag și investiția într-un hotel, mă uit la un randament între 7-8% în afara Bucureștiului, în București ceva mai scăzut pentru că e destul de aglomerată piața”, a menționat ea.
Potrivit reprezentanților Transilvania Trek, în acest moment, industria hotelieră din România prezintă o serie de oportunități pentru investitori, având în vedere costul redus de împrumut al capitalului necesar, scăderea nivelului de risc perceput pentru investiții în România și realizarea unui randament relativ ridicat comparativ cu restul Europei. Pe de altă parte, analizele companiei relevă faptul că cele mai mari impedimente pe plan local sunt lipsa infrastructurii care afectează atât turismul de afaceri, cât și turismul de agrement, presiunea pe forța de muncă și lipsa școlilor profesionale din domeniu.
Pentru 2020, Transilvania Trek are în plan preluarea gestionării unui nou proiect hotelier în Cluj, aflat în stadiu de construcție, precum și semnarea a cel puțin două contracte de management până la finalul anului.
Andreea Bălaj este General Manager al companiei și are peste 15 ani experiență în domeniul hotelier, atât în România, cât și la nivel internațional, fiind absolventă a London Business School și a școlii hoteliere de la Lausanne. Andreea conduce o echipă de opt persoane care adună împreună peste 50 de ani de experiență în acest domeniu, atât în lanțuri internaționale, cât și în hoteluri independente, și care oferă o perspectivă nouă asupra maximizării afacerilor din domeniul hotelier.