Din datele înregistrate de companie, preferința utilizatorilor români pentru aplicația sa mobilă a înregistrat o creștere susținută, de la un an la altul, pornind de la un grad de adopție de 4%, în 2016 și ajungând la 73%, în 2020.
Numai în ultimii 2 ani, utilizarea aplicației mobile TransferGo, în rândul românilor, a crescut cu 20 de procente, de la 53% în 2018, an care a marcat și devansarea platformei web din punct de vedere al procentului de utilizatori.
Această preferință a utilizatorilor români pentru aplicația mobilă se explică pe de-o parte prin ușurința de utilizare și accesibilitatea aplicației TransferGo, care este optimizată prioritar pentru dispozitivele mobile, încă din faza de dezvoltare, dar și prin faptul că românii aleg tot mai des în ultimul timp să se conecteze la internet prin intermediul smartphone-urilor. În 2019, smartphone-urile au fost cele mai utilizate dispozitive pentru accesarea internetului, în rândul românilor, de către toate categoriile de vârstă.
Cu toate acestea însă, generațiile mai în vârstă au păstrat pe locul doi în topul preferințelor lor, la o distanță relativ mică, și desktop-urile/laptop-urile, acestea fiind utilizate în proporție de 52%, spre deosebire de smartphone-uri cu 72%.
În plus, din punct de vedere al sistemelor de operare pe care rulează dispozitivele utilizatorilor TransferGo, datele din 2020 arată că cei mai mulți utilizează dispozitive Android, în procent de 54%, față de utilizatorii iOS, în procent de 19%, restul de 27% fiind dat de utilizatorii web.
Utilizatorii de Android au câștigat peste 20 de procente în ultimii 2 ani, ei fiind aceia care au detronat platforma web în favoarea aplicației mobile, datele din 2018 ilustrând un grad de utilizare de 33% pentru Android, 53% pentru web și 14% pentru iOS.
Aplicația Android este preferată de românii care trimit bani în țară din aproape toate regiunile, cât și de cei din țară care fac transferuri peste hotare. Spre exemplu, anul acesta, românii din Regatul Unit care au efectuat tranzacții către România, au utilizat aplicația pentru dispozitive mobile în proporție de 90%.
Însă există și o excepție de la această tendință generalizată de utilizare, care se observă în tranzacțiile efectuate de cei din România către rudele și prietenii lor din Germania, a căror tranzacții au fost făcute, în proporție de 60% prin intermediul website-ul TransferGo.
„Dezvoltarea accelerată a sectorului de smartphone-uri, cât și a tehnologiilor și aplicațiilor mobile, din ultima perioadă, a determinat o schimbare majoră în comportamentul utilizatorilor, care au devenit din ce mai orientați către serviciile și aplicațiile mobile și mai deschiși față de serviciile din sectorul fintech. Această deschidere se reflectă și în rândul utilizatorilor noștri și suntem atenți la feedback-ul lor, pentru a putea îmbunătăți constant experiența de utilizare și a îi asigura că banii lor ajung rapid și în siguranță la destinație,” a declarat Marius Nedelcu, Director of Brand Marketing & Market Expansion, TransferGo.