Novorésumé  este un startup pus la punct de trei studenți români aflați la facultate, în Danemarca. Proiectul este o aplicație web care este folosită pentru crearea de CV-uri sub formă de infografice, mult mai plăcute ochiului și mult mai practice. Unul dintre cei trei cofondatori, Ștefan Polexe, a vorbit cu start-up.ro despre proiectul demarat în Danemarca și despre metodele inedite de marketing pe care le-a folosit.

”Eram trei studenți angrenați într-un concurs demarat de facultatea noastră în parteneriat cu Microsoft, unde trebuia să creăm o aplicație. Atunci ne-a venit ideea. Unul dintre cofondatori, a fost angajat la o bancă, deși nu avea experiență deloc. Totul s-a datorat CV-ului care era ceva mai diferit de cele convenționale, era sub formă de infografic”, povestește Ștefan. ”Împreună cu Andrei-Iulian Kurtuy și Cristian Daniel Letai am decis să punem bazele Novorésumé , să ajutăm tinerii absolvenți și nu numai, să-și găsească mai ușor de lucru”.

Mentorat asigurat de facultate

polexe
Ștefan Polexe

Startup-ul studenților este înregistrat în România, însă aceștia lucrează din Danemarca. Decizia a fost luată deoarece cei trei vor să se întoarcă pe plaiurile autohtone odată cu terminarea studiilor: ”Proiectul e susținut financiar în întregime de noi, iar firma a fost deschisă în România, deoarece plănuim să ne întoarcem la Cluj peste 2-3 ani”. Cât despre mentorat și consultanță în business, Ștefan spune că profesorii și prietenii lor mai mari care lucrează în domeniul financiar îi ajută cu sfaturi: ”Avem un mentor de la școală alocat special, datorită faptului că facem parte dintr-un incubator. Mentorii și consultanții sunt profesorii noștri, sau prieteni care cunosc domeniul și au deja aplicații”.

Aplicația web este doar începutul. Cei trei studenți au intența să lanseze Novorésumé și pe suport mobil, iar ca monetizare să folosească un plan de subscripție lunară: ”Ne gândim pe viitor și la o aplicație pentru mobil. Vrem ca CV-ul să fie realizat și de pe tabletă, de exemplu. Am făcut niște calcule și ne-am dat seama că rezistăm o perioadă doar din ce investim noi. Până în septembrie vrem ca serviciul să fie gratuit, iar apoi să introducem monetizarea prin subscripție”.

Lansare oficială în aprilie

”Momentan, nu vrem să aducem investitori pentru că nu vrem să pierdem controlul asuăra startup-ului. Dacă ne aruncăm acum să căutăm o potențială investiție, condițiile puse nu ne vor conveni. Aplicația e în faza beta momentan, de pe 23 februarie. Lansarea oficială va fi în aprilie. În faza de alpha testing am lucrat și am primit feedback de la o bază de date de 120 de studenți”, mai spune Ștefan.

Comparatie - Resume classic vs Novoresume

Investiția inițială în Novorésumé  a fost una destul de mică, cei trei studenți ocupându-se chiar ei de web design și programare: ”Până acum am investit doar 150-200 de euro. Noi ne-am ocupat de absolut tot până acum, nu am angajat pe nimeni. Pe viitor vrem să creăm și template-uri pentru joburi specifice. Vrem să lărgim baza de date, nu să ne folosim doar de cele generaliste pe care le avem acum”.

Marketing pe 9gag

Cât despre marketing, Ștefan ne spune că până acum s-au folosit de o campanie realizată atât cu ajutorul rețelelor sociale, cât și cu 9gag, un site de glume extrem de accesat la nivel mondial: ”Vrem o campanie de marketing în care să ne folosim de potențialul imens al rețelelor sociale precum Facebook, dar și de site-uri cu trafic foarte extins precum 9gag. Am devenit virali acolo cu două CV-uri amuzante create pentru Darth Vader și Deadpool”.

”Noi știm deja ce servicii vrem să oferim, însă nu știm încă exact ce prețuri să fixăm. Principalul mod în care vrem să ne dezvoltăm este cu ajutorul feedback-ului. Utilizatorii folosesc paltforma, deci e normal să îi ascultăm și pe ei. Vrem să le oferim exact ceea ce vor. E logic că dacă 50-60% dintre ei nu sunt mulțumiți de anumite funcții, trebuie să le facem pe plac”, ne mai spune studentul.

Utilizatorii folosesc platforma, deci e normal să îi ascultăm și pe ei. Vrem să le oferim exact ceea ce vor. E logic că dacă 50-60% dintre ei nu sunt mulțumiți de anumite funcții, trebuie să le facem pe plac

Tipul de CV infografic nu este văzut cu ochi buni de unele companii, iar concurența este foarte mare. Ștefan spune că în Danemarca, CV-ul lor prinde foarte bine: ”Am primit feedback chiar și din partea companiilor locale. Le place acest tip nou de CV, cel infografic, deoarece le e mult mai ușor să vadă ce aptitudini are candidatul. Ne-am consultat și cu persoane care au doctorate în Resurse Umane și ne-au spus că tipul de CV care e pe placul companiilor depinde foarte mult de cultura lor. De exemplu, ce funcționează în Portugalia nu funcționează și în Danemarca”.

Ca piață de deschidere, Novorésumé  se va orienta spre Europa de Vest și Statele Unite: ”Vrem să ne axăm în principal pe Statele Unite și pe Europa de Vest. Totuși, nu vrem să neglijăm nici România, unde deja e disponibil acest serviciu. Se întâmplă chiar să cunosc câteva persoane din Cluj care au folosit cu succes aplicația și au fost angajate”.