Cătălin Crișan, fondatorul Typeless, a venit cu ideea atunci când trebuia să-și vândă mașina. Știm cu toții procesul. Trebuia să semnezi acte, să o faci în mai multe exemplare, să te duci la birouri de acte auto.

“Văzând la fața locului că tu completezi documente standardizate cu date din alte documente standardizate, mi-a venit ideea să explorez zona pentru a descoperi dacă sunt procese ce pot fi automatizate. Aceasta a fost sămânța încolțită în mintea mea și care a stat la baza fondării Typeless, o companie ce și-a propus să simplifice lucrul cu documente în orice industrie”, spune Crișan.

Prima iterație pentru Typeless a fost în imobiliare, unde au automatizat procesul de intermediere imobiliară în care dai buletinul și agentul completează datele extrase într-un contract de intermediere. Dar ulterior s-au extins și astăzi identifică procese standard ce pot fi realizate cu ajutorul tehnologiei.

Typeless.ai reduce munca manuală, captează datele, automatizează intrările în documente și automatizează procesul de Know Your Customer.

Ce industrii sunt ajutate de Typeless?

Typeless este astăzi o echipă de 5 persoane și s-au extins pe diferite paliere. Practic, ei identifică timpi morți în care niște oameni completează manual un document standard. Nu ar trebui să fie complicat să iei date din buletin și să le pui într-un document care arată la fel mereu.

“În imobiliare se câștigă timp pentru că se elimină timpi morți în care agentul nu se concentrează pe vânzare. Contractul este generat în câteva secunde cu datele extrase de pe buletinul clientului cu o simplă poză. Acel contract e deja unul digital, care ajunge direct în CRM-ul agenției, cu date corecte”, spune Cătălin Crișan, fondatorul companiei.

De asemenea, Typeless funcționează și în zona de HR unde elimină timpi morți de 5-10 minute pentru extragerea datelor din buletin și inserarea într-un contract standard.

“O multinațională poate câștiga sute de ore pe lună cu ajutorul Typeless”, menționează Cătălin Crișan.

Un alt domeniu e cel al contabilității, unde există facturi introduse manual, mai ales de la clienții mici care fac poze la ele, le scanează și le trimit firmei.

“Avem un asistent virtual care rezolvă 90% din munca de contabilitate primară. Citim facturile, completăm informații contabile de acolo și contabilului îi revine sarcina doar de a valida acești pași”, spune Crișan.

Typeless e descris de Cătălin Crișan ca o soluție hibridă, flexibilă, pentru că uneori e vândut ca un produs de sine stătător, alteori ca un API ce poate fi integrat în alte produse folosite de companii. În general, clienții companiei sunt din România, dar au semnat și un contract cu o multinațională din zona de HR care a cumpărat produsul pentru zona României, ca un pilot internațional, o posibilitate mare de creștere.

Companii digitalizate și nu numai

Typeless se adresează companiilor și instituțiilor, fie că sunt deja digitalizate sau nu.

“Dacă ești o companie și ai o soluție pentru un anumit proces, poți să-l accelerezi cu ajutorul nostru. Dacă-ți generezi contractele sau anumite documente, dar cineva trebuie să colecteze manual datele dintr-un anumit document standard, noi venim cu o soluție de tip API care să rezolve acest task manual pentru tine”, explică fondatorul Typeless.

În plus, Typeless adresează multiple industrii, de la imobiliare, HR, contabilitate, KYC, asigurări, car rentals.

Modelul de preț folosit este unul pay as you go, adică plătești cât folosești. Clienții pot achiziționa pachete în funcție de numărul de documente scanate de Typeless, iar costurile sunt de câțiva cenți per document.

Următorii pași pentru Typeless

În momentul de față, explică fondatorul companiei, Typeless a ajuns în clipa în care poate scala pe anumite industrii unde au clienți confirmați.

“Avem nevoie de parteneriate strategice pe partea de sales și marketing, care să ne ajute să ajungem mai rapid și mai eficient la clienți pe verticalele importante”, spune Crișan.

De altfel, procesul de achiziție de clienți poate să difere. O companie de soluții HR are nevoie de mai multă consultanță, pe când o companie care implică și departamentul IT poate să aibă nevoie doar de un singur email.

În momentul de față Typeless sunt în dialog cu un potențial partener strategic. Cătălin menționează că nu are neapărat nevoie de infuzie de capital, ci de clienți noi pe verticalele confirmate de piață.

Dar sunt abia trecuți de primul an. Un amalgam de senzații și emoții, după cum spune Cătălin Crișan.

“De la entuziasm și adoptare fulger, până la reticență din partea angajaților care simt o oarecare amenințare când vine vorba de automatizare. Acea reticență se evaporă când oamenii înțeleg că ei rămân jucătorii cheie, doar că au la dispoziție unelte mai performante”, explică antreprenorul din Cluj-Napoca.