După ce Tribunalul Specializat din Cluj-Napoca a decis că Uber nu are voie să mai facă servicii de transport în oraș, compania americană a atacat decizia aceasta.
Potrivit clujust.ro, Uber a depus apel împotriva ordonanței Tribunalului Specializat din Cluj și o cerere de suspendare a executării acesteia. Între timp serviciul este disponibil, iar potrivit apelului, Uber are 10.000 de utilizatori ai aplicației în Cluj-Napoca.
Avocatul Uber, Radu Șomlea, susține că Uber nu a fost citată și că a aflat de ordonanță din presă. ”Legea prevede că instanțele pot emite ordonanțe în caz de urgență, chiar și fără a cita părțile împotriva cărora este emis ordinul. Cu toate acestea, instanțele ar trebui să recurgă la această procedură fără citarea părților numai în cazuri excepționale, atunci când aceasta este singura modalitate prin care s-ar putea preveni un prejudiciu grav și imediat al părții afectate și atunci când activitatea pe care aceasta o interzice este, fără nicio îndoială, ilegală", a precizat avocatul Radu Șomlea pentru clujust.ro.
Comisia Europeană a recomandat explicit statelor membre să ia măsuri pentru a reglementa astfel de afaceri noi și în niciun caz să le interzică
Acesta speră ca instanța Curții de Apel să țină cont de recomandările Comisiei Europene: ”Comisia Europeană a recomandat explicit statelor membre să ia măsuri pentru a reglementa astfel de afaceri noi și în niciun caz să le interzică: <aceste noi modele de afaceri pot avea o contribuție importantă la ocuparea forței de muncă și la creșterea economică din Uniunea Europeană, dacă sunt încurajate și dezvoltate în mod responsabil. Interdicțiile absolute și restricțiile cantitative asupra unei activități constituie, în mod normal, o măsură de ultimă instanță. Ele ar trebui să se aplice, în general, doar în cazul în care nu pot fi utilizate cerințe mai puțin restrictive pentru a realiza un obiectiv de interes public legitim> se precizează în comunicarea Comisiei.
Uber a primit o lovitură în Cluj-Napoca, unde Tribunalul a decis că Uber nu mai are voie să facă servicii de transport persoane. Cu toate acestea, argumentul companiei și a avocaților e că ei nu fac transport, ci sunt companie de tehnologie, care intermediază astfel de servicii.