În acest moment dezvoltatorii sunt limitați în crearea jocurilor video de anumite elemente precum game engines, putere de calcul și așa mai departe. Ubisoft anunță o nouă tehnologie numită Scalar prin care se folosește puterea cloud computingului pentru a crea lumi virtuale la o scară mult mai mare, care să fie bogate, cu mai mulți jucători prezenți în același timp și lumi într-o continuă schimbare.

Dezvoltarea Scalar este condusă de studioul Ubisoft de la Stockholm și ajutat de alte studiouri ale companiei franceze din București, Malmo sau Kiev.

Ubisoft Scalar nu este un game engine, ci o opțiune pentru ca aceste game engines să fie accelerate cu cloud gaming, scăpând astfel de limitările tradiționale. Astfel dezvoltatorii de jocuri ar putea regândi felul în care creează jocuri video deoarece acum pot ace lucruri care în trecut erau imposibile. Ubisoft Scalar ia componentele și sistemele tradițioanele precum motoarele de jocuri și le transformă în microservicii în cloud, trecând astfel de la un sistem închis la un model distribuit pe un număr potențial nelimitat de mașinării (PC-uri).

Jocurile care utilizează Ubisoft Scalar pot folosi o cantitate practic nelimitată de putere de calcul și astfel, să ruleze orice, de la lumi virtuale de o amploare și profunzime fără precedent la lumi virtuale extrem de detaliate care nu ar fi fost posibile altfel.

Ce înseamnă asta pentru gameri? Aceștia ar trebui să se aștepte la lumi virtuale mai mari, mai complexe, cu mai mulți jucători într-un loc și la experiențe sociale mai bogate. De asemenea, astfel de jocuri ar fi disponibile tot timpul, deci fără întreruperi pentru servicii de mentenanță, și actualizările ar putea avea loc în timp real. Prin plasarea microserviciilor în cloud, Ubisoft Scalar le permite dezvoltatorilor să actualizeze și să îmbunătățească un serviciu fără a le afecta pe celelalte, sau chiar să adauge noi caracteristici sau componente la un joc fără a întrerupe sesiunile de joc.

Asta ar putea înseamna ca jocurile din viitor dezvoltate cu Scalar să fie mai vii ca niciodată deoarece s-ar putea schimba în timp real pentru jucători sau la acțiunile jucătorilor, iar asta este foarte interesat deoarece până acum aceste lumi se schimbă doar în urma unor update-uri sau patch-uri ce sunt făcute de dezvoltatori la anumite momente.

Ubisoft Stockholm dezvoltă un joc cu Scalar, însă este prea devreme pentru a primi mai multe detalii despre acest viitor titlu. Ubisoft Scalar este o inițiativă a departamentului de tehnologie de producție nou creat în cadrul Ubisoft. Acest grup reunește peste 500 de experți în tehnologie din cadrul Ubisoft în jurul unei misiuni de a dezvolta cele mai bune instrumente și tehnologii care îi susțin pe creatorii de jocuri pentru a le da viață viziunilor lor.