Comisia Europeană a anunțat că a amendat patru companii pentru impunerea de prețuri minime sau fixe pentru produsele lor în retail, încălcând regulile Uniunii Europene. Firmele sunt Asus, Denon & Marantz, Philips și Pioneer.

Amenzile au o valoare totală de 111 milioane de dolari, redusă pentru că firmele au colaborat cu cei din Comisie.

"Piața comerțului online crește rapid și valorează peste 500 de miliarde de dolari în Europa în fiecare an. Rezultatul acțiunilor acestor companii a fost că milioane de clienți europeni au avut prețuri mai mari la accesorii de bucătărie, uscătoare de păr, laptopuri, căști și alte produse. Este ilegal conform regulilor antitrust ale Uniunii Europene", a declarat Margrethe Vestager, comisarul pentru politica regională în UE.

Companiile au impus prețuri minime, motiv pentru care comercianții online nu au putut să-și seteze singuri prețurile. Cei patru producători au intervenit pe lângă comercianții online pentru a schimba prețurile. Dacă magazinele refuzau, erau amenințați că li se vor tăia stocurile. Pentru că magazinele online au de multe ori algoritmi prin care modifică prețurile mai multor produse în funcție de cele ale concurenței, prețurile globale au fost modificate.

Faptele Asus, de exemplu, au fost făcute în Germania și Franța între 2011 și 2014. D&M din Japonia a făcut astfel de fapte între 2011 și 2015 în Germania și Olanda, iar Philips în Franța, între 2011 și 2013. Pioneer a avut mai multe piețe, dar nu și România, între 2011 și 2013 unde a făcut astfel de fapte.

Asus a primit o amendă de 63 de milioane de euro, D&M 7 milioane de euro, Philips 30 de milioane de euro, iar Pioneer 10 milioane de euro.