Competiția recompensează cei mai promițători jucători din spațiul de automatizare software cu un premiu în bani în valoare de 50.000 de euro oferit de Microsoft, precum și ore de mentorat, suport tehnic și de marketing oferit de experții UiPath și acces la portofoliul de clienți globali ai companiei.

”Ne-am dat seama că uneori o idee simplă dar briliantă are potențialul de influența toată regiunea. Sunt o grămadă de idei bune care vin din zona Europei Centrale și de Est. Anul trecut am văzut cât de eficient a fost concursul, ce idei au fost și ce concepte au fost construite. Noi venim cu un concept de democratizare, ajutăm lumea să facă lucruri bazându-se pe automatizare. Idei mișto vin de companii nici din țări în care oamenii sunt mai dispuși să îmbrățișeze concepte noi, să gândească out of the box și să vină cu proiecte noi, să se evidențieze”, a declarat Boris Krumrey, șeful Immersion Lab într-o întâlnire video care a avut loc recent și la care au fost invitați câștigătorii ediției Automation Awards din 2019, românii de la SmartDreamers și polonezii de la Edward.ai, alături de alți fondatori de startup-uri și de Dan Lupu, partener Early Bird și unul dintre primii investitori ai UiPath.

Ce îți aduce participarea la UiPath Automation Awards

Aceștia au discutat despre procesul de înscriere în cadrul Automation Awards, dar și despre modul în care competiția i-a ajutat să se dezvolte pe câștigătorii primei ediții.

”Procesul a fost ușor. Am ajuns accidental în competiție cu vreo 2 zile înainte de finalizarea înscrierilor. A fost important interviul cu un membru al juriului, am putut să explicăm în detaliu ceea ce facem și că nu suntem doar un alt chatbot și că putem îmbunătăți ecosistemul UiPath și ceea ce le oferă clienților. După ce am câștigat acest premiu am fost abordați de o grămadă de investitori. A contat foarte mult pentru ei faptul că o companie atât de mare ne-a acordat încredere ei și am câștigat și am devenit parteneri”, spune Tomasz Wesołowski, cofondator și CEO Edward.ai, câștigătorul premiului Startup Automation 2019.

În același timp, Adrian Cernat, cofondatorul SmartDreamers precizează faptul că lucrul alături de UiPath i-a ajutat să implementeze la scară largă o serie de soluții pe care le dezvoltaseră.

UiPath Automation Awards - înscrie-te până pe 13 septembrie 2020

Înscrierile în cadrul UiPath Automation Awards sunt deschise până duminică, 13 septembrie, iar competiția este destinată startup-urilor și scaleup-urilor din Albania, Belarus, Bulgaria, Croația, Cipru, Republica Cehă, Estonia, Grecia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Moldova, Polonia, România, Slovacia, Slovenia, Ucraina și Turcia.

Nu e nevoie să fie o afacere care folosește deja UiPath pentru a aplica pentru concurs. E vorba mai mult despre misiunea pe care o are echipa în jurul automatizării. Facem ca la Imperiul Leilor în ceea ce privește modul în care alegem echipele câștigătoare. Care sunt oamenii de decizie de acolo, cum au făcut roadmap-ul, dacă au resursele potrivite, ce fel de produs au, va fi ceva care va fi de impact pe viitor. Este ceva ce are potențialul de a crește? Ne uităm ca un investitor, dacă ceea ce faci are potențial, dacă faci ceva diferit”, a declarat Dan Lupu.

Tototdată, organizatorii UiPath Automation Awards ne-au precizat faptul că, în ceea ce privește criteriile de înscriere pentru startup-uri și scaleup-uri în cadrul competiției, industria în care activează echipele nu este un element diferențiator. ”Nu contează industria, atâta timp cât este ceva pe zona de automatizare. Trebuie să fie pe software automation totuși, nu factory automation”, a afirmat Boris Krumrey, șeful Immersion Lab.

Startup-urile și scaleup-urile de automatizare pot aplica pentru cele două categorii:

  • Startup Automation Award - deschis pentru start-up-uri pana la și incluzând seed stage, cu echipe existente de două sau mai multe persoane, care au dezvoltat un produs de automatizare viabil și au obținut o finanțare totală de până la 1 milion de dolari.

Premiu: Premiu în bani de €50,000, ore de mentorat cu experți UiPath, suport tehnic și de marketing timp de 12 luni. De asemenea, câștigătorului i se va oferi posibilitatea de a-și expune soluțiile la evenimentele UiPath și pe canalele companiei.

  • Scaleup Automation Award – deschis pentru companii care au o echipă solidă de 4 sau mai multe persoane și au dezvoltat o tehnologie de automatizare funcțională pe care au vândut-o catre minimum 3 clienți plătitori și au obținut până în prezent nu mai mult de 3 milioane de dolari finanțare.

Premiu: Ore de mentorat și sprijin pentru vânzări oferite de către membri ai conducerii companiei, inclusiv oportunitatea de a prezenta tehnologia câștigătoare către clienți globali selectați de UiPath și de a- și prezenta soluțiile de automatizare în UiPath Immersion Lab, la evenimentele UiPath și pe canalele companiei.

Vargha Moayed, Chief Strategy Officer UiPath: ”suntem în postura de a conecta echipe cu rețeaua noastră de clienți”

”Nu cu foarte mult timp în urmă chiar UiPath era un business la început de drum, cu o echipă de nici 10 oameni, și nu am uitat acest lucru. Știm cât de greu e ca o idee genială să se transforme într-o companie de succes. De aceea am lansat UiPath Automation Awards anul trecut: pentru că ne-am dorit să ajutăm talentul din domeniul automatizării B2B”, a declarat într-un interviu pentru start-up.ro Vargha Moayed, Chief Strategy Officer UiPath.

Potrivit acestuia, în funcție de nivelul la care se află business-ul, premiul în bani poate constitui un ajutor pentru dezvoltarea echipei sau pentru conturarea și lansarea unei strategii eficiente de marketing.

”Însă ceea ce va face cu adevărat diferența este faptul că le putem oferi ajutorul experților din companie, de la colegii de pe partea tehnică, la cei de la vânzări, marketing sau chiar al executivilor din UiPath”, completează Vargha, adăugând faptul că este conștient cât de dificil este pentru o companie la început de drum să ajungă la clienți, să le câștige încrederea și să primească feedback din partea lor pentru a-și îmbunătăți procesele.

”Suntem în postura de a conecta echipe care fac soluții de automatizare foarte bune cu business-urile care au nevoie de ele. De aceea le oferim câștigătorilor din categoria de scaleup șansa de a-și prezenta tehnologiile în fața unor clienți de-ai noștri”, mai spune Vargha Moayed, Chief Strategy Officer UiPath.

Vargha Moayed, Chief Strategy Officer UiPath: ”punem accent pe dezvoltările proprii”