Raportul estimează că, până la sfârșitul acestui an, peste 1 miliard de persoane - 15% din populația lumii - vor locui într-o zonă cu acoperire 5G, iar în 2026, 60% din populație la nivel global va avea acces la acoperire 5G, abonamentele 5G urmând să ajungă la un număr de 3,5 miliarde.

Ericsson a majorat estimările pentru finalul anului 2020, pentru abonamentele globale 5G la 220 de milioane, deoarece furnizorii de servicii continuă să își construiască propriile rețele. Creșterea se datorează în mare măsură asimilării rapide din China, care a ajuns la 11% din baza de abonamente mobile. Acest lucru se datorează unei strategii naționale solide, competiției intense între furnizorii de servicii, precum și smartphone-urilor compatibile cu tehnologia 5G din ce în ce mai accesibile oferite de furnizori.

Se preconizează că, la finalul anului, aproximativ 4% din abonamentele mobile din America de Nord vor fi 5G. Ritmul de comercializare crește rapid, iar Ericsson estimează că, până în 2026, 80% din abonamentele de telefonie mobilă din America de Nord vor fi 5G, atingând cel mai înalt nivel din orice regiune din lume.

Europa va încheia anul cu aproximativ 1% abonamente 5G în regiune. În cursul anului, o serie de țări și-au întârziat licitațiile pentru spectrul radio necesar implementării 5G.

Tehnologia 5G intră în etapa următoare, în care dispozitivele și aplicațiile noi profită la maximum de avantajele oferite, în timp ce furnizorii de servicii continuă să construiască rețele 5G. Rețelele mobile sunt o infrastructură esențială pentru multe aspecte ale vieții de zi cu zi, iar 5G va fi cheia prosperității economice viitoare”.

Raportul subliniază și faptul că succesul 5G nu se va limita doar la acoperire sau la abonamente, ci valoarea sa va fi determinată și de noi cazuri de utilizare și aplicații, iar primele au început deja să apară.

IoT esențial, destinat aplicațiilor care solicită livrarea datelor într-o durată de timp specificată, va fi introdus în rețelele 5G. Acest lucru va face posibilă o gamă largă de servicii cu limită de timp pentru consumatori, companii și instituții publice din diferite sectoare, cu rețele 5G publice și dedicate.

Cloud gaming-ul este o altă categorie de aplicații emergente. Capabilitățile combinate oferite de rețelele 5G și tehnologiile edge compute vor permite serviciilor de streaming de jocuri de pe smartphone-uri să concureze cu o calitate a experienței (QoE) egală cu cea de pe PC sau consolă, deschizând drumul pentru jocuri inovatoare, captivante, bazate pe mobilitate.