Lectură de 4 min

Un vehicul restaurat din anii ‘50 și un concept de anvelopă pentru mașinile zburătoare din viitor, aduse de Goodyear la Geneva International Motor Show 2019

Abonează-te pe  
Golden Sahara II – Goodyear aduce la viață un vehicul emblematic al anilor ‘50.
Un vehicul restaurat din anii ‘50 și un concept de anvelopă pentru mașinile zburătoare din viitor, aduse de Goodyear la Geneva International Motor Show 2019

Abonează-te pe YouTube

Fii primul care vede review-urile și cele mai interesante noutăți din domeniul tehnologiei și inovației.

Vezi în avanpremieră

În colaborare cu Klairmont Kollections, Goodyear a prezentat anul acesta la Geneva modelul restaurat Golden Sahara II. Un model de mașină personalizat al anilor 1950 și ‘60, Golden Sahara II a fost unul dintre primele concepte de vehicule autonome, fiind echipat cu anvelope strălucitoare și translucide, dezvoltate special de Goodyear.

Proiectată de către Jim Street și legendarul tuner de mașini George Barris, Golden Sahara II a fost o platformă de testare pentru noile sisteme electronice. Mașina este prevăzută cu un sistem de control pentru accelerație, frânare și direcție inspirat din epoca avioanelor cu reacție și un sistem de frânare automat ce folosește senzori pentru detectarea posibilelor obiecte de pe traiectoria mașinii.

Anvelopele mașinii au fost create de Goodyear folosind Neothane, un cauciuc sintetic translucid, luminat din interior pentru a-i oferi strălucire. Acesta face parte din studiile elaborate realizate de Goodyear pe fezabilitatea anvelopelor care ar putea îmbunătăți vizibilitatea în condiții meteo neprielnice, sau ar putea fi legate direct de sistemul de frânare pentru a lumina ori de câte ori șoferul apasă frâna.

Goodyear Aero – cea mai recentă anvelopă concept Goodyear

Noul concept Goodyear Aero este o anvelopă 2 în 1 dezvoltată pentru vehiculele autonome zburătoare ale viitorului. Acest concept va funcționa atât ca anvelopă pe șosea, cât și ca propulsor pentru zbor.

”Deoarece soluția pentru decongestionarea traficului se poate găsi în aer, munca noastră asupra arhitecturii avansate a anvelopelor și materialelor ne-a condus imaginația către o roată care ar putea servi atât ca o anvelopă tradițională, pe șosea, dar și ca un sistem de propulsie în aer,” a declarat Chris Helsel, Coordonatorul Diviziei Tehnologice în cadrul Goodyear.

Conceptul AERO include mai multe caracteristici inovative:

Design Multimodal: AERO este un concept de triltrotor multimodal. Acesta ar putea servi drept un motopropulsor pentru a absorbi și transfera forțele către și dinspre pământ pentru orientarea clasică și un sistem de propulsie specific aeronavelor, pentru a asigura ridicarea de la sol. Prin intermediul vehiculelor capabile, AERO ar oferi viitorilor călători libertatea de a se deplasa atât pe sol, cât și în aer.

Structură Non-Pneumatică: Spițele anvelopei concept vor asigura suportul necesar pentru a susține greutatea vehiculului și vor acționa ca niște palete de ventilator pentru a provoca ascensiunea vehiculului atunci când anvelopa este înclinată paralel cu solul. Această anvelopă unicat, lipsită de aer, are o structură non-pneumatică suficient de flexibilă pentru a reține șocurile provocate de deplasarea pe pământ, dar și suficient de puternică pentru a se roti cu o viteză atât de mare încât rotoarele să poată susține ascensiunea verticală a vehiculului.

Propulsie Magnetică: Conceptul AERO va utiliza forța magnetică pentru a asigura propulsia fără fricțiune. Acest lucru va acționa forțele de rotație necesare pentru ca vehiculul să se deplaseze pe sol și, atunci când roata este înclinată paralel cu solul, să ridice vehiculul în aer și să-l propulseze înainte.

Detecție Optică: AERO va folosi senzori pe bază de lumină din fibră optică pentru a monitoriza condițiile de drum, gradul de uzură a anvelopei și integritatea structurală a anvelopei însăși.

Inteligență Artificială: Conceptul va avea un procesor A.I. care va combina informația primită de la senzorii anvelopei cu datele primite în urma intercomunicării vehicul-cu-vehicul și vehicul-cu-infrastructură. Procesorul A.I. va analiza aceste date pentru a recomanda anumite acțiuni necesare – permițând unui vehicul să se adapteze modulului de condus sau de zbor – sau identificând și rezolvând diferite potențiale defecțiuni ale anvelopelor, înainte ca acestea să aibă loc.

Chiar dacă AERO reprezintă momentan doar un design conceptual, câteva dintre caracteristicile și tehnologiile enumerate, precum structura non-pneumatică și anvelopele inteligente, sunt dezvoltate și folosite deja de către Goodyear, în zilele noastre, în timp ce celelalte pot pune bazele unor noi idei și a unor potențiale noi produse în viitor.

Reprezentanții Goodyear spun că se așteaptă ca aceste noi concepte să dea startul unei dezbateri despre anvelope și tehnologiile de transport pentru un nou ecosistem al mobilității viitorului.

Gama de anvelope Eagle F1 SuperSport – inovația adusă în prezent

De asemenea, în cadrul Geneva Motor Show 2019, Goodyear și-a prezentat și cea mai nouă gamă de anvelope Eagle F1 SuperSport. Inspirată de anvelopele pentru cursele de raliu, anvelopele Eagle F1 pot fi folosite atât pe circuit, cât și în afara lui. Cei prezenți la eveniment au putut vedea cele trei noi modele inovative ale gamei: Eagle F1 SuperSport, Eagle F1 SuperSport R și Eagle F1 SuperSport RS.

The Eagle F1 SuperSport atrage întreaga experiență în domeniul anvelopelor de curse a Goodyear pentru a oferi aderență superioară și manevrabilitate. Schimbările de direcție receptive sunt asigurate prin intermediul profilului cu nervuri rigide, în timp ce structura închisă masivă din exterior, folosită pe umerii anvelopei, oferă control în timpul transferului de greutate în viraje.

Designul cu un perete lateral foarte rigid duce la îmbunătățirea manevrabilității, fără a compromite confortul la condus. Deși inițial a fost dezvoltat pentru suprafețele uscate, Goodyear a inclus și performanța pe suprafețele umede prin introducerea unei combinații de mai mulți compuși. Astfel, secțiunile exterioare sunt perfecționate pentru carosabil uscat în timp ce cele 3 secțiuni centrale sunt optimizate pentru carosabil umed.

The Eagle F1 SuperSport R impune noi niveluri ale aderenței și preciziei direcției, atât pe circuitul de curse, cât și în afara lui. Nivelurile de aderență sunt îmbunătățite prin folosirea unui compus cu un grad mărit de fricțiune, care asigură aderență de excepție pe suprafețele uscate, în timp ce stabilitatea excelentă la viraje este datorată punților aflate în canelurile interioare ale benzii de rulare, ce reduc deformarea blocurilor atunci când li se aplică forțe extreme la viraje. Reacția și precizia direcției au fost, de asemenea, îmbunătățite prin optimizarea amprentei anvelopei, pentru distribuția corespunzătoare a presiunii.

The Eagle F1 SuperSport RS este modelul cel mai potrivit pentru curse al gamei, creat pentru a depăși limitele circuitului, în timp ce rămâne cu totul legal pe șosea. Compușii speciali, folosiți de obicei în crearea anvelopelor de curse, asigură aderență de excepție și performanță pe carosabilul uscat.

Abonează-te pe  

Citeste mai departe:
mai multe despre:

Pe aceeasi tema: