Asistentul digital ANA oferă cea mai rapidă și simplă soluție de notificare a daunelor și despăgubire pentru daunele ușoare, care nu depășesc 500 de euro, și este disponibil pentru clienții care au încheiată o asigurare CASCO la UNIQA.

Asistentul ANA face parte dintr-un amplu proiect de digitalizare, care a presupus și implementarea unei platforme integrate de management al daunelor, prin care specialiștii de daune să poată administra dosarele de daună rapid și eficient.

”UNIQA este primul asigurator care introduce acest concept digital pe piața asigurărilor din România, remodelând complet experiența clientului. Asistentul digital ANA este o inițiativă locală care face parte din strategia UNIQA Asigurări de a oferi soluții integrate, de tip “end to end”, care generează valoare adaugată și servicii la cele mai înalte standarde de calitate pentru clienții săi. Am ales România pentru a lansa acest serviciu și datorită faptului că suntem printre țările cu cea mai bună viteză a internetului, dar și cu o rată foarte bună de utilizare a smartphone-urilor”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO (Chief Insurance Technical Officer) UNIQA Asigurări.

Dacă, în mod tradițional, pentru avizarea unei avarii, clientul transmitea o notificare prin call- center sau prin intermediul unui formular online, urmând procesul de constatare daună și plată facturilor transmise după reparația autovehicului, proces complex, cu un timp de soluționare a dosarului de minimum o săptămână și un impact semnificativ pentru client, acum, asistentul digital ANA, va ajuta clienții care dețin polițe CASCO să afle în 30 de minute care este propunerea de despăgubire pentru dauna mașinii.

Mai exact, atunci când vrea să semnaleze o avarie, clientul transmite o notificare prin intermediul asistentului digital, care poate fi accesat în https://daunerapide.uniqa.ro, sau prin intermediul call-centerului care direcționează clientul către ANA.

Avizarea daunelor ușoare se face exclusiv online, după ce clientul urmează câțiva pași privind identificarea și descrierea daunei. Clientul primește pe loc oferta de despăgubire, urmând să își aleagă singur unitatea de service auto și calitatea reparației.

Cei care au daune cu valoare mai mare de 500 de euro, pot utiliza, de asemenea, ANA pentru notificarea daunelor. În funcție de complexitatea daunei, aceștia vor fi ghidați în următorii pași ai procesului de constatare și emitere a propunerii pentru despăgubire a daunei de către o echipă dedicată.

”Dorim să schimbăm radical modul în care oferim serviciile de daune clienților noștri. Aducem împreună oamenii și tehnologia, astfel încât notificarea daunelor devine un proces extrem de facil, iar ofertarea sumei aferente despăgubirii are loc foarte rapid. ANA este un sistem construit cu ajutorul ultimelor tehnologii în domeniu, având la bază principii de “machine learning”, ce permit calibrarea algoritmilor și proceselor în mod continuu și adaptarea la realitățile interacțiunii cu clienții”, a declarat Paul Zarzără, Directorul Direcței Daune din cadrul UNIQA Asigurări.

În prima etapă de dezvoltare, ANA asistă notificarea și despăgubirea daunelor aferente polițelor de asigurare CASCO, proces deja disponibil pentru clienții UNIQA. În cursul acestui an, ANA va prelua notificarea și despăgubirea daunelor pentru polițele de asigurare a locuințelor, UNIQA Asigurări avand în plan dezvoltarea soluției digitale și pentru alte produse din portofoliul companiei.