Acea direcție de care vorbește antreprenorul nu a fost una foarte departe de cea originală și așa apărut afacerea Urban Bag. El s-a axat pe nișa de genți și rucsacuri din piele naturală și textile, iar această pivotare s-a dovedit a fi una de succes.

"Am considerat la acel moment că cea mai bună soluție este găsirea unei nișe și dezvoltarea unui brand de produse", spune Dorin Tambrea. El a considerat că pe acestă nișă concurența era destul de mică și a crezut că este un moment oportun.

Primul produs realizat în cantități mai mari a fost o geantă de umăr Urban bag London care în continuare ocupă primele locuri în vânzări, prezicează antreprenorul. Alături de Dorin Tambrea mai sunt implicate alte două persoane, Cătălina Pastramă și Rafael Petru.

Producția în afara țării momentan

Cei trei gândesc modelele pe care urmează să le vândă apoi în funcție de complexitatea modelulului, costuri și alți factori este luată în considerare introducerea produsului în producție. Românii nu au un atelier, iar întreg procesul de producție este externalizat.

"O parte dintre produse sunt realizate la o fabrică din China, iar restul la mai multe ateliere din țară. Materiile prime sunt furnizate direct de către ateliere după o analiză și o testare a acestora, pe care o facem împreună."

Prețul genților și rucsacelor se situează în jurul a 300 de lei sau mai mult. Deci sunt produse cu un preț peste medie. Clienții Urban Bag sunt bărbați și femei între 25 și 45 de ani, cu putere de cumpărare medie și peste medie, corporatiști, antreprenori, persoane care călătoresc și pun mult preț și încurajează brandurile locale, apreciază antreprenorul român

Urban Bag are în portofoliu genți de umăr, rucsacuri, portofele și portcarduri, dar vinde și agende de la Zuriell. Compania vinde cel mai bine în București și Cluj-Napoca, iar cele mai populare sunt rucsacurile. Românii vând și în țări din Europa și au comenzi din Germania, Elveția, Cehia sau Slovacia. "Extern avem o colaborare cu un magazin online din Cehia ce-și comercializează produsele în Cehia, Slovacia și România."

200.000 de euro din genți

Investiția inițială a fost în jur de 30.000 de euro, iar "în momentul de față suntem în căutare de investitori pentru a putea trece la o nouă etapă în dezvoltarea". În 2018 antreprenorul a avut o cfiră de afaceri de 160.000 de euro, iar planurile sunt optimiste pentru acest an și prognozează o cifră de afaceri de peste 200.000 de euro.

Pentru anul viitor, Dorin Tambrea dorește să mute total sau parțial producția din China în România și speră să ajungă la un procentaj de 70-80% de produse realizate local. Pe mai departe, antreprenorul dorește diversificarea portofoliului și să includă portofele și portcarduri handmade, agende, brelocuri, huse pentru telefoane, laptopuri și accesorii din piele naturală.

Un ultim obiectiv în planul Urban Bag este intrarea pe piața europeană prin intermediul marketplace-urilor și a altor magazine online.