Am discutat cu cei doi fondatori pentru a vedea cum funcționează acest concept pe piața din România după ce a fost lansat de curând. Practic, Vehicool este o aplicație ca un Uber, unde pui adresa mașinii, o poți debloca de la distanță, este spălată direct la tine la adresă și apoi plătești digital.


Vehicool a fost fondat de Alex Caplea și Ionuț Miftode. Cei doi au experiență în IT de 6, respectiv 7 ani și au început ideea prin a dezvolta o aplicație pentru telefoanele și tabletele cu Android și iOS în octombrie. Aceasta este interfața spălătoriei auto mobile.

„Ideea a luat naștere în urmă cu un an de zile, pornind de la nevoile lui Ionuț, nevoia de mai mult timp liber. Acesta mi-a povestit de soluțiile alternative pe care le-a identificat și, în urma unei discuții în care am disecat subiectul, am ajuns la concluzia că putem contura un model pentru piața din România și nu numai”, spune Alex Caplea pentru start-up.ro.

Au început să lucreze la aplicație la finalul anului 2019, iar din primăvara lui 2020 au intrat în acceleratorul Founder Institute, acoo unde și-au validat ideea și au susținut pitch-uri în fața unor investitori potențiali. După absolvirea programului în apriliel 2020 au accelerat dezvoltarea MVP-ului și au ajuns pe piață în octombrie.

Cum funcționează Vehicool?

Aplicația de spălătorie auto mobilă funcționează destul de simplu. Clienții care vor să o folosească descarcă aplicația din App store sau Google Play, își creează un cont și plasează un pin pe o hartă unde adaugă adresa la care mașina va fi parcată.

Ulterior aceștia tot din aplicație aleg dacă serviciul va fi interior/exterior, ziua și intervalul orar în care mașina va fi parcată la adresa indicată. În plus, adaugă datele de identificare a mașinii și pot plasa comanda plătind cu cardul. De asemenea, după ce spălătorii auto termină treaba, poți lăsa feedback și bacșiș direct în aplicație.

„Ne ocupăm exclusiv de spălarea autovehiculelor acum, pentru că am dorit să înțelegem procesul de spălare, să luăm feedback și să îmbunătățim experiența”, spune Alex Caplea. La momentul interviului, în decembrie 2020, reușiseră să ajungă la 100 de spălări și peste 1.000 de descărcări ale aplicației, în condițiile în care serviciul e disponibil momentan doar în weekend.

Soluții care consumă mai puțină apă

Vehicool a ales o variantă eco, prin care să consume mai puțină apă, dar și care să poată fi potrivită pentru mobilitate.

„Folosim soluții eco waterless. Acestea conțin polimeri care sunt dezvoltați de mai bine de 10 ani în SUA și au rolul de a emulsifica murdăria și de a lubrifia suprafața. Caroseria mașinii este atinsă doar de lavete curate, special concepute pentru acest proces și minimizăm riscul zgârieturilor. Folosim aproximativ 2 litri de apă distilată”, spune Alex Caplea.

Astfel, cu ajutorul soluției waterless salvează minimum 90 de litri de apă, spune cofondatorul Vehicool. Chiar dacă prețul e mai mare decât o spălătorie mai de lux din București, cei doi cofondatori consideră că acesta merită.

„Prețul reflectă timpul salvat de client, de aproximativ 1-2 ore, calitatea serviciilor și economia de apă. În perioada imediat următoare vom adăuga servicii conexe în cadrul aplicației precum completarea lichidului de parbriz, antigel, polish faruri. De asemenea, Vehicool vrem să devină un serviciu complet prin care să-ți poți schimba inclusiv anvelopele unde dorești, detailing sau achiziție de RCA”, spune Caplea.

Spălătorie ... în parcare?

Mai avem vecini care-și spală mașinile în parcare. Dar acest lucru e mai rar întâlnit în ultima vreme. Cu toate acestea, fondatorii Vehicool au încredere că sistemul lor va funcționa.

„Procesul poate fi desfășurat cu un minim de spațiu liber, avem nevoie doar ca agentul să poată ocoli mașina sau să poată deschide portierele”, spune Caplea.

El menționează că până acum feedback-ul a fost pozitiv și oamenii care i-au văzut au fost curioși de cum se desfășoară procesul. În plus, consideră că nu deranjează atât de mult vecinii, pentru că aspiratoarele portabile pentru interior funcționează pe acumulatori și au un zgomot mai mic decât cele casnice.

Pentru început serviciul e disponibil în București, dar vor să-l extindă în Ilfov, Cluj, Timișoara și Iași.

Viziunea de viitor și cum poți colabora cu Vehicool

Cei doi cofondatori doresc să dezvolte Vehicool pe modelul de colaborare de la Uber, unde să nu aibă angajați, ci colaboratori. „Vrem să avem o scalabilitate mai mare a business-ului. Astfel, facem apel la cei care-și doresc să colaboreze cu noi prin această metodă să ne contacteze. Noi vom oferi training și echipamentul necesar, iar colaboratorii pot alege dacă fac acest lucru part time sau full time”, spune Alex Caplea.

În plus, dacă acum se adresează segmentului consumatorului casnic, se uită în viitor și spre flote de mașini și servicii B2B.

„Viziunea se bazează pe extinderea serviciului atât B2C, prin mărirea ariilor acoperite în București, dar și extinderea în țară, dar ne vom extinde și în zona de B2B către companii cu flote, ca un beneficiu pentru angajați sau pentru companiile de carsharing”, explică Alex Caplea.