Peste 10.000 de comercianți din întreaga lume, reprezentând industrii precum cea de turism, modă sau IT, sunt deja înrolați în program. Echipa Verdoo are acum 10 oameni și planuri de extindere la nivel internațional.

Ideea din spatele startup-ului românesc tech Verdoo a apărut în 2020, atunci când pandemia de coronavirus a generat o explozie a cumpărăturilor online. Proiectul, fondat de Mircea Giurcă, a pornit de la nevoia de a găsi soluții cât mai simplu de implementat în viața de zi cu zi a oamenilor, pentru a putea avea un impact cu adevărat semnificativ asupra mediului.

Pe 22 aprilie 2021, de Ziua Internațională a Pământului, a fost lansată extensia pentru browser Verdoo, care poate fi instalată gratuit pe Google Chrome sau Mozzila Firefox printr-un cont pe https://verdoo.com și care ajută cumpărătorii să compenseze amprenta de CO2 generată de cumpărăturile online.

Extensia activează parteneriatele încheiate de startup cu peste 10.000 de magazine online, o parte din veniturile generate prin shopping online contribuind la plantarea de copaci la nivel global. Verdoo colaborează momentan cu Eden Reforestation Projects, una dintre cele mai mari organizații specializate în împădurire la nivel mondial, având în plan să încheie parteneriate și cu organizații similare ce activează la nivel local.

Copacii plantați sunt înregistrați în conturile utilizatorilor, iar Verdoo suplimentează fondurile pentru plantare pentru fiecare persoană care se alătură comunității în urma unei recomandări.

În plus, extensia se folosește de programele de afiliere în care sunt implicate magazinele partenere, deblocând reduceri de prețuri pentru cumpărători. Majoritatea magazinelor fac deja parte din astfel de programe globale, iar în perioada următoare, Verdoo va dezvolta un proces prin care acestea se vor putea alătura inițiativei în mod direct.

Un studiu efectuat la cererea Verdoo în aprilie 2021 reconfirmă dorința românilor de a susține lupta împotriva schimbărilor climatice:

  • 52% dintre românii participanți au declarat că sunt mai atenți la impactul schimbărilor climatice acum, față de perioada de dinaintea pandemiei
  • 59% dintre milenialii care au răspuns confirmă faptul că restricțiile din ultimul an i-au făcut mai conștienți de pericolele schimbărilor climatice
  • 76% dintre români se gândesc la impactul asupra mediului înconjurător atunci când cumpără
  • 42% dintre respondenți declară că vor cumpăra mai multe produse prietenoase cu mediul înconjurător decât în urmă cu un an

”Ultimul an ne-a învățat că a nu face nimic înseamnă deja o acțiune. Suntem prima generație care trăiește consecințele încălzirii globale și ultima care poate face ceva în privința asta. Ne bucură mult să vedem că românii, mai ales prin generațiile tinere, sunt mai conștienți de acest lucru. Misiunea noastră este să-i ajutăm să cumpere lucrurile de care au nevoie într-un mod sustenabil, fără efort și chiar mai ieftin decât ar fi făcut-o în mod normal, afirmă Mircea Giurcă, fondator Verdoo.

Verdoo are la bază dorința de a oferi o experiență sigură pentru utilizator și folosește un protocol de criptare HTTPS pentru transferul datelor pe platforma web, acestea fiind stocate pe un server securizat.

Extensiile de browser respectă exigențele în materie de privacy impuse atât de Google, cât și de Mozilla - utilizarea acestei extensii fiind strict pentru scopul definit de a determina dacă {{site[39]}}-ul pe care se află utilizatorul colaborează cu Verdoo pentru a putea compensa pentru amprenta de CO2 generată de cumpărături.

În luna octombrie a anului trecut scriam despre Muma Pădurii, un business cu brățări realizate manual, din ață de proveniență românească. Pentru fiecare brățară vândută, fondatorii plantează un copac.