Metaversul, popularizat în ultima vreme de Mark Zuckerberg și Meta, compania mamă a Facebook, e, de fapt, un univers virtual în care investitorii speră ca oamenii să muncească, să urmărească filme sau să cumpere bunuri digitale.

Studiul realizat de Harris Poll și citat de Markets Insider arată că doar 38% din oamenii din Generația Z văd metaversul ca următoarea evoluție a omenirii. Gen Z sunt cei născuți între 1997 și 2012. Surprinzător, milennialii, adică cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani, sunt mai interesați de metavers, 48% consideră că acesta va fi viitorul.

Oricum ar fi, studiul a arătat că 70% din Gen Z ar fi interesați să interacționeze într-un asemenea mediu. Cu toate acestea, analiștii de piață consideră că metaversul poate fi viitorul investițiilor și Generația Z va fi cea care va adopta această formă de interacțiune.

„Vor începe prin gaming bazat pe crypto, dar apoi se va extinde la toate activitățile umane”, consideră Simon Powell, analist Jefferies. De altfel, în rândul celor interesați de zona de criptomonede și NFT-uri există o speranță mare privind acest mediu, unde se va putea cumpăra artă virtuală, terenuri virtuale, iar totul va putea fi intermediat de criptomonede.

37% din cei din Generația Z consideră că ar merita să dea bani pe un teren virtual în metavers, iar milennialii sunt din nou și mai interesați, 51% considerând că merită să achiziționeze terenuri virtuale.

Două treimi din tineri înțeleg ce înseamnă să interacționeze cu metaversul, iar 27% din cei de peste 40 de ani pot explica ce este un metavers. Momentan oamenii au avut acces la puține exemple, dar Meta, compania care deține Facebook, vrea să dezvolte diferite iterații care să fie folosite de oameni pe viitor.