Potrivit Reuters, mai mulţi jucători s-au alăturat deja cursei, printre aceștia numărându-se constructorul german Daimler, grupul chinez Geely Automobile şi japonezii de la Toyota.

Aceștia au început să investească în startup-uri ce construiesc maşini zburătoare capabile de decolări şi aterizări pe plan vertical. Însă provocările tehnologice şi de reglementare reprezintă obstacole serioase în procesul propriu-zis de producţie. În cazul Uber şi Hyundai, oficialii celor două companii au oferit date complet diferite pentru intrarea pe piață a taxiurilor zburătoare.

În timp ce oficialii Uber sunt mai nerăbdători și opmiști și doresc testarea primelor prototipuri în anul 2023, cei de la Hyundai au avansat ca dată de lansare anul 2028, precizând faptul că este nevoie de o perioadă mai lungă de timp pentru ca legislația și tehnologia să permită prezența acestui concept pe piață.

”Credem că viitorul transportului este electric, împărțit cu alții, autonom și nu doar pe străzi, ci și în aer, dar este încă o cale lungă până acolo. Uber dezvoltă deja, de ceva timp, transportul autonom și lucrează la dezvoltarea transportului aerian urban”, ne precizau anul trecut reprezentanții Uber România, menționând un parteneriat cu NASA: zborurile de test ar urma să înceapă să aibă loc în acest an, iar activitățile comerciale sunt prorgamate pentru 2023 în orașe precum Dallas, Los Angeles sau Melbourne.

Timp și bani pierduți în trafic. Pe pământ

Care ar fi șansele de reușită ale unui astfel de proiect? Din datele Uber România, doar în București sunt peste un milion de mașini, adică aproximativ una la 2 persoane. În plus, bucureștenii petrec peste 100 de ore pe an în trafic, în plus față de cât ar fi normal.

”Mașinile personale reprezintă, în majoritatea orașelor europene, peste 80% din trafic, iar lipsa de productivitate cauzată de ambuteiaje aduce Europei pierderi de 100 de miliarde de euro pe an”, spun oficialii Uber România.

În afara planurilor de a lansa taxiuri zburătoare, oficialii Uber România își mai doresc să ajungă în momentul în care vor integra în aplicație serviciile de transport public, alături de alte alternative, precum trotinetele electrice, astfel încât aplicația Uber să-ți spună când este mai bine să iei metroul și apoi, poate, o trotinetă electrică pentru a ajunge la destinație. ”În București, peste 20% dintre curse încep și se termină la cel mult 250 de metri de o stație de metrou sau de un nod de transport în comun”, ne-au declarat reprezentanții Uber România.

Diferite servicii de transport într-o singură aplicație

Credem că, în viitorul nu foarte îndepărtat, transportul urban se va baza în primul rând pe transportul în comun și, complementar, pe biciclete, servicii ca Uber, taxi, și alte variante de mobilitate digitale. Noi vrem să le oferim pe toate în aplicația noastră. Pentru ca oamenii să ajungă mai simplu la destinație, ne dorim ca aplicația noastră să devină o platforma unică, multi-modală. Asta înseamnă că, în curând, vei putea să intri în aplicația Uber și să găsești o multitudine de servicii de transport. Integrăm deja în aplicație noi servicii, așa cum sunt JUMP și Lime. Și dacă poți ajunge mai rapid sau mai ieftin la destinație folosind autobuzul, îți vom spune asta. Deși e încă devreme, facem deja primii pași către integrarea cu serviciul public de transport în comun în SUA, dar și în Londra, pentru a le oferi utilizatorilor informații despre programul transportului în comun și chiar posibilitatea de a-și cumpăra bilete/ călătorii prin aplicație”, au completat aceștia.

Până în momentul în care Uber va ajunge să se coordoneze în aplicație cu mijloacele de transport în comun, nu doar în România ci și la nivel global în orașele în care este prezent, și, mai ales, până va reuși să aducă pe piață taxurile zburătoare, compania de ride-hailing oferă plimbări cu elicopterul în Manhattan, curse operate de piloți experimentați. Pentru a vedea cum evoluează noua nișă pe care compania dorește să intre va trebui să mai așteptăm puțin. Se pare că între 3 și 8 ani.

Sursa foto: https://www.cnbc.com/