Visidot e un serviciu digital de registru, prin care restaurantele pot avea o ordonare digitală a tuturor clienților care le trec pragul. Dar nu numai. Dincolo de un registru al celor care intră într-un restaurant, Visidot vrea să se extindă într-un serviciu care să ofere mai multe facilități. Produsul e util și pentru clădiri care primesc vizitatori, pentru cele de birouri, pe la care trec angajați sau curieri.

Platforma e dezvoltată de firma de software clujeană RebelDot, iar noi am stat de vorbă cu Petruța Țuligă, Product Manager în cadrul companiei, pentru a afla mai multe detalii despre cum digitalizezi o situație relativ recentă: registrul epidemiologic.

Povestea RebelDot

RebelDot e o companie de software development din Cluj-Napoca care ajută clienții să-și accelereze parcursul spre digitalizare și inovare prin intermediul aplicațiilor web și mobile.

„Povestea noastră este una interesantă. Deși ne aflăm pe piață sub numele de RebelDot de 2 ani de zile, experiența noastră în dezvoltarea produselor digitale pentru startup-uri și companii de diverse dimensiuni este de 12 ani. Am început ca o companie de produs dezvoltând aplicații pentru companii de asigurări din America”, povestește Petruța.

În 2018, fondatorul companiei, Tudor Ciuleanu, a achiziționat divizia de servicii a companiei mamă și a transformat-o într-o companie independentă, rebelă și cu capital 100% românesc.

„Pe parcursul anilor am dezvoltat, pentru clienții noștri, produse pentru industrii precum: Greentech, Geolocation, Insurance, Recruitment, Advertising etc. Spiritul nostru antreprenorial și pasiunea pentru rezolvarea problemelor cu ajutorul tehnologiei ne-a deschis apetitul pentru dezvoltarea unei suite de produse interne”, explică reprezentanta RebelDot.

Așa au ajuns și la Visidot. Au avut nevoie de produse interne pentru gestionarea vacanțelor, pontajului angajaților și gestionarea vizitatorilor. Produsul s-a născut ca unul care să gestioneze vizitatorii care le treceau pragul și a fost transformat într-unul pentru HoReCa odată cu pandemia.

Visidot, de la un produs intern la unul pentru întreaga piață

Visidot a pornit de la faptul că, odată cu reglementările GDPR, și ca parte din strategia de digitalizare a proceselor din interiorul firmei, a apărut necesitatea de a înlocui registrul „pix și foaie” cu unul digital.

„Inițial produsul era gândit pentru uz intern însă ulterior a venit oportunitatea de extindere. Având mai multe discuții la diverse evenimente de networking ne-am dat seama că peste 99% din companiile românești care înregistrează vizitatori încă folosesc celebrul registru fizic. Povestind în network-ul personal de soluția pe care am dezvoltat-o am început să primim cereri și așa am ajuns să lansăm la primul nostru clienți: Cluj Business Campus„, spune Petruța.

Până la venirea pandemiei erau pe pantă ascendentă în ceea ce privește vânzările, dar au fost obligați să regândească totul și să ducă produsul spre HoReCa, acolo unde e foarte mare nevoie, pentru că restaurantele sunt obligate să aibe un registru.

De ce să folosească un restaurant registrul electronic?

În momentul de față, legea spune că restaurantele trebuie să aibă un registru. Dar pe lângă aspectul epidemiologic, intervine și unul GDPR. E important ca datele oamenilor să fie în siguranță, nu pe caiete A4 așa cum sunt în multe locuri.

„Ceea ce se întâmplă adesea este că registrul fizic este fie un tabel, fie o serie de foi A4 care sunt lăsate în zona barului de cele mai multe ori și la care are acces oricine. Un caz celebru de amenzi acordate pentru nerespectarea acestor reglementări GDPR este cel al hotelului din București care a primit 15 000 de euro amendă pentru că cineva a fotografiat lista cu numele persoanelor care veneau la micul dejun”, spune reprezentanta RebelDot.

„Ca proprietar va trebui să poți pune la dispoziția autorităților datele dintr-un anumit interval orar, într-o anumită zi, lucru ce este destul de dificil de făcut dacă ai un dosar cu hârtii. Astfel, Visidot pune la dispoziție și o interfață de administrare care ajută la gestionarea tuturor cerințelor de genul acesta”.

În perioada următoarea, pe lângă înregistrarea și gestionarea clienților, Visidot se va extinde și spre alte funcționalități pentru a crea o soluție integrată.

În plus, dacă pui la dispoziția clienților și o informare corectă, poți să folosești datele lor și în scopuri de marketing, dacă aceștia își dau consimțământul. În perioada aceasta complicată pentru business-urile HoReCa, e important să fii în contact cu clienții tăi și să le poți da oferte atunci când e cazul.

„Operatorul trebuie să poată dovedi faptul ca datele au fost obținute în conformitate cu legislația privind protectia datelor cu caracter personal și că are dreptul de a le utiliza în aceste scopuri”, spune Petruța.

Alte funcționalități adăugate în aplicație

În momentul de față soluția este testată în mai multe restaurante din Cluj-Napoca, București și Brașov.

În perioada următoare RebelDot va adăuga în sistem o metodă de quick check-in, rezervări și chiar posibilitatea de a avea un contactless menu.