Vânzările online însă au cunoscut o creștere de 10% comparativ cu lunile ianuarie - februarie până în acest moment. O anumită scădere se observă la clienții B2B, care fac aprovizionări cu o frecvență mai redusă decât în lunile anterioare, dar și la vânzările pentru export, prin prisma situației de criză din multe țări europene.

Vitacom Electronics păstrează în continuare, în permanență, legătura cu clienții săi prin intermediul angajaților responsabili pentru acest lucru. De asemenea, pe site-ul companiei, clienții pot găsi toate informațiile necesare în momentul în care doresc să realizeze o achiziție online, unde primesc și suport cu ajutorului chat-ului.

La începutul acestui an, compania estima o creștere a cifrei de afaceri de până la 7% pentru 2020, însă aceste estimări vor rămâne valide în funcție de dimensiunea și durata crizei. ”Sunt preconizate efecte puternice pe toate planurile, însă determinantă va fi durata acestei crize. Cu cât va dura mai mult, cu atât economia își va reveni mai greu. Depinde de fiecare dintre noi și de conduita pe care o avem în acest moment, astfel încât să depășim cu bine aceste săptămâni”, a spus Aviva Vita, PR & marketing manager în cadrul companiei.

Încă de la declanșarea pandemiei COVID-19, Vitacom Electronics s-a asigurat că ia toate măsurile necesare atât pentru siguranța angajaților, cât și a clienților săi. Astfel, în prezent, doar 10% dintre angajați își mai desfășoară activitatea la sediul companiei.

În această perioadă, compania și-a regândit activitatea, astfel încât să-și protejeze angajații, inclusiv prin reducerea contactului social dintre aceștia. Vitacom Electronics a facilitat munca de la domiciliu, în măsura în care acest lucru a fost posibil, în funcție de rolul fiecărui angajat în cadrul companiei. Astfel, de aproximativ două săptămâni, o bună parte dintre aceștia lucrează remote. Totodată, un procent semnificativ de angajați se află, la momentul actual, în concediu.

În prezent, cei aproximativ 10% dintre angajații care încă își desfășoară activitatea la sediul companiei beneficiază de un program de lucru ajustat, astfel încât interacțiunea dintre aceștia să fie cât mai redusă. Acestora li se adaugă lucrătorii din depozit de care compania depinde în vederea onorării comenzilor online, dar și angajații de la punctele de vânzare.

”În acest context, în cadrul companiei am înlocuit întâlnirile fizice cu ședințele pe aplicații precum Skype și Zoom. De asemenea, utilizăm, în continuare, aplicațiile interne pentru a lucra simultan pe proiecte. Acum, la Vitacom, începem fiecare zi cu un apel telefonic sau un apel pe Skype în care discutăm și stabilim prioritățile pentru ziua respectivă, pe care, ulterior, le verificăm la diverse intervale de timp. În cazul acestei proceduri de lucru remote, consider că este foarte important follow-up-ul, astfel încât să ne desfășurăm activitatea la fel ca înainte. Este o situație delicată pentru noi toți, dar ne bazăm pe profesionalismul angajaților noștri și încercăm, printr-o bună comunicare, să coordonăm activitatea companiei, astfel încât calitatea muncii să nu fie afectată, iar productivitatea să se mențină în limitele posibile ale situației cu care ne confruntăm”, a declarat Aviva Vita, PR și Marketing Manager în cadrul Vitacom Electronics.

Vitacom Electronics a decis să nu sisteze activitatea magazinelor fizice, însă programul acestora a fost adaptat. În prezent, compania lucrează doar cu jumătate din personalul din punctele de vânzare, astfel încât să existe interacțiune limitată între angajați.

Totodată, compania a luat toate măsurile de igienă necesare încă de la începutul izbucnirii acestei crize medicale, punând la dispoziția angajaților dezinfectant, mănuși și măști de protecție. Mai mult, toate suprafețele comune de lucru sunt igienizate constant.