Vitacom Electronics a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 60 de milioane de lei, iar un sfert din vânzări au provenit din mediul online. Compania estimează pentru 2021 o creștere a cifrei de afaceri cu până la 10%.

În anul care tocmai s-a încheiat, principalul canal de vânzare a rămas piața tradițională, formată în special din revânzători, adică magazinele cu specific electronic, electric și accesorii IT, care achiziționează produse de la Vitacom.

Cele mai căutate produse din portofoliu, în 2020, au fost cele din categoriile de uz casnic și anume robineți electrici, termometre, mașini de tocat carne, aparate de tuns, încălzitoare electrice sau ventilatoare.

De asemenea, la mare căutare au fost produsele din categoria de conectică, cum sunt cablurile, prelungitoarele, bateriile, dar extrem de cerute au fost și cele necesare pentru munca sau școala de acasă, cum sunt căștile, webcam sau microfoane. Astfel, coșul mediu de cumpărături pentru un client B2C a fost cuprins între 100-150 de lei

Vitacom în 2021: lansarea unui nou centru logistic la Cluj-Napoca

În 2021, Vitacom va fi mai aproape de clienți și parteneri, prin lansarea unui nou centru logistic în zona metropolitană a Clujului, unde multe dintre fluxurile de lucru vor fi automatizate. Noul centru va asigura creșterea productivității, prin livrarea mult mai rapidă a produselor. Compania vizează și introducerea de noi produse în portofoliu în funcție de cererea din piață.

În egală măsură, pentru 2021, Vitacom își propune și optimizarea și dezvoltarea platformelor și înlocuirea softurilor cu unele mai performante sau versiuni de ultimă generație.

”Suntem bucuroși că am încheiat 2020 cu rezultate satisfăcătoare, în ciuda faptului că a fost un an atipic și diferit pentru toți jucătorii din piață. Cu toate acestea, am funcționat în parametri optimi, iar acest lucru nu poate decât să ne bucure și să ne ofere încredere că anul 2021 va fi cu mult mai bun. Ne vom axa pe dezvoltarea business-ului pe segmentul online și ne vom muta atât echipa, cât și operațiunile într-un nou sediu care va beneficia de un depozit gândit în așa fel încât să crească productivitatea operațiunilor. Acest lucru ne așteptăm să ne aducă o creștere a cifrei de afaceri cu până la 10%”, a declarat Aviva Vita, Director Executiv Administrativ Vitacom Electronics.

Produsele Vitacom, disponibile pentru comenzi rapide pe Foodpanda, Tazz by Emag sau Glovo

Dat fiind contextul creat de pandemia de COVID-19, Vitacom a făcut modificări pentru a-și putea continua activitatea fără impedimente. A impus o serie de măsuri de siguranță privind răspândirea virusului pentru a asigura sănătatea fiecărui angajat și, în egală măsură, a eficientizat fiecare post de muncă astfel încât să se axeze doar pe activitățile absolut necesare.

Mai mult decât atât, compania a optimizat și îmbunătățit platformele online de vânzare pentru a-i ajuta pe utilizatori să plaseze comenzi într-un mod mai rapid și ușor. Pentru a fi mai aproape de clienții finali din preajma magazinelor en-detail și livrări rapide, începând de anul acesta, Vitacom este prezent pe aplicațiile Foodpanda, Tazz by Emag și Glovo.

În egală măsură, în 2020 Vitacom a introdus produse noi și a adaptat portofoliul în funcție de solicitările din piață. Compania a venit în sprijinul consumatorilor prin reducerea costurilor și îmbunătățirea deservirii acestora prin reducerea timpului de furnizare a produselor.