Meta Boost este un program pentru sprijinirea IMM-urilor prin intermediul cursurilor, evenimentelor și resurselor pentru aceștia. Practic, Meta vrea să ofere câteva ghiduri despre cum să fie folosită platforma pentru promovare.

„Milioane de întreprinderi mici din întreaga lume se bazează pe instrumentele Meta pentru a ajunge la persoanele care le iubesc produsele, dacă ne raportăm la faptul că peste 200 de milioane de companii folosesc tehnologii Meta pentru a ajunge la clienții lor, în fiecare lună”, spune reprezentanta Meta.

Meta oferă companiilor posibilitatea de a se promova către audiențe, indiferent de dimensiunea lor. „Prin lansarea Programului Meta Boost în România, ne dorim să ajutăm întreprinderile mici din țară să crească și să dotăm mai mulți oameni cu abilitățile digitale de care au nevoie pentru a fi prezenți și a avea succes online”, spune Vitnija Saldava.

Ce oferă Meta Boost?

Meta Boost oferă cursuri, resurse, evenimente și instrumente gratuite pentru a ajuta IMM-urile să îmbunătățească abilitățile digitale, să-și construiască și comunitatea și să-și dezvolte afacerea.

„Platforma include webinarii pe teme precum generarea de clienți potențiali, atingerea de noi segmente de public internaționale și colaborarea cu partenerii de afaceri Meta, pentru a crea campanii de marketing, precum și cursuri online gratuite. Ei învață nu numai cum să folosească aplicațiile Meta, ci și cum să atragă publicul, să își construiască relații sau să își îmbunătățească și optimizeze strategia creativă. De asemenea, oferim programe de certificare pe diferite niveluri – urmându-le, puteți deveni expert certificat pe mai multe teme diferite, cum ar fi marketing digital, crearea Spark AR, managementul comunității, achiziția și planificarea media”, explică reprezentanta Meta.

Cum pot folosi antreprenorii rețelele sociale mai bine?

E din ce în ce mai dificil să te promovezi online, mai ales dacă ești business la început de drum. Dar trebuie să fii creativ, să folosești toate platformele posibile și să renunți la marketingul tradițional.

Conform datelor din piață, atenția medie a unei persoane a scăzut sub 10 secunde, deci trebuie să-i prinzi foarte rapid.

„Ca răspuns la acest context în schimbare, companiile ar trebui să găsească valoare în videoclipuri cu format scurt, cum ar fi Reels, ca instrument de atragere a atenției, construire a unei comunități și pentru a-și diferenția brandul. Mai mult, 9 din 10 consumatori declară că doresc să vadă mai multe videoclipuri de la branduri și afaceri și peste 45% din conturile de pe Instagram interacționează cu un Reel cel puțin o dată pe săptămână”, spune Vitnija Saldava.

De asemenea, „În această eră digitală, aproape 71% (7 din 10 persoane) doresc să poată comunica cu companiile în același mod în care fac schimb de mesaje cu prietenii și familia”, spune reprezentanta Meta.

„90% dintre persoanele de pe Instagram urmăresc o afacere și un miliard de utilizatori trimit mesaje către o companie în fiecare săptămână pe WhatsApp, Messenger și Instagram. Avem peste 10 milioane de advertiseri în cadrul serviciilor noastre - dintre care majoritatea sunt întreprinderi mici și mijlocii”, adaugă aceasta.

Ea dă exemplul a două afaceri mici, producători de pantofi pentru copii, care au profitat de uneltele digitale.

„Îmi place în special cazul a două companii - AccuraCast și Inch Blue, producători de pantofi pentru copii, care au profitat de abilitățile Meta de a ajunge la cumpărători relevanți pe baza demografiei și a intereselor. Aceștia au folosit remarketingul inteligent pentru a re-converti segmentele de public care le-au achiziționat anterior produsele: dacă un client a cumpărat încălțăminte pentru o perioadă de 1-3 luni, ar trebui în mod natural să cumpere încălțăminte pentru un copil de 3-6 luni în trei luni. Conform rezultatelor raportate de Meta Ads Manager, campania lor a dus la o creștere de peste 6 ori a traficului site-ului și o creștere de aproape 6 ori a tranzacțiilor în perioada aprilie și mai 2020, datorită faptului că au lucrat împreună”, spune Vitnija Saldava.

Ea are exemple și din România însă de folosire creativă a uneltelor Meta.

„Să aruncăm o privire la afacerea Apisrom, un producător român de miere din județul Vaslui! Gabriel Răscanu și fratele său, Dumitru, au lansat brandul în 2015, cand și-au dat seama cât de slab reprezentat este segmentul pieței produselor apicole în România. Strategia lor a fost simplă și eficientă: utilizarea Facebook și a Instagram pentru a-și dezvolta afacerea online și pentru a ajunge la o audiență internațională. Cu timpul, gama lor de produse s-a extins – la fel și prezența lor online, cu un echilibru corect între conținutul organic și reclame. Cea mai bună măsură a succesului lor? 20% dintre clienții lor provin din tehnologii Meta”, spune Public Policy Managerul Meta.

Ea îl dă exemplu și pe fotograful Alex Gâlmeanu, care s-a bazat pe Instagram și Facebook pentru galerii virtuale, dar și pentru a crește vizibilitatea brandului. „Nu în ultimul rând, Alex folosește Facebook Store pentru a vinde copii ale fotografiilor sale iar unul dintre cei trei angajați ai săi cu normă întreagă a fost angajat prin intermediul Facebook”.

Câte companii folosesc advertisingul în Meta

Peste 10 milioane de companii au folosit reclame Facebook, majoritatea fiind mici și mijlocii. De asemenea, în acest context, Meta are și programul Business Makeovers, care conectează companii mici din diferite țări cu experți Meta. În total, 2 miliarde de companii folosesc măcar un serviciu Meta în lume.

„Pe lângă Meta Boost, întreprinderile mici și mijlocii din România pot primi ajutor de la experții noștri prin intermediul seriei Meta Business Makeovers, un program axat pe micii antreprenori români, așa cum am spus și mai sus”.

„Primul proiect Business Makeovers din România prezintă poveștile a 5 IMM-uri: InLin, o afacere care produce îmbrăcăminte și accesorii din in pentru doamne, Optimef – companie care proiectează mici articole și accesorii din piele sau Urban Pets – concept de stil de viață care combină un mic hotel pentru câini și un salon de îngrijire în mijlocul Bucureștiului. În cadrul proiectului, utilizatorii se pot întâlni, de asemenea, cu proprietarii Agenției Paradise Tour și ai academiei de balet Ballet Art Dance Academy”, spune Vitnija.

„Proprietarii de afaceri pot, de asemenea, să apeleze echipa Meta Pro și să obțină asistență unu-la-unu pentru întrebări de afaceri, inclusiv tactici de marketing, probleme tehnice sau depanare. Inițiativa este împărțită în trei direcții în acest moment, fiind alcătuită din Meta Marketing Pro, care oferă ajutor live, personalizat, conceput pentru a maximiza rezultatele afacerii, Meta Technical Pro, care oferă îndrumări practice în instalarea sau optimizarea instrumentelor de afaceri pe platforme, inclusiv Pixel, Catalog de Produse, Conversii API și măsurare, și Meta Support Pro, care acoperă politicile de depanare, probleme legate de facturare și de restricționarea anunțurilor.”, mai explică reprezentanta Meta.


Proiectul „Antreprenori” este sustinul de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.