Innovation Labs
Innovation Labs oferă ocazia tinerilor ce au idei de afaceri să le transforme în startup-uri de tehnologie. Pre-înscrierile pentru ediția din 2025 sunt deja deschise pe site-ul programului și încurajăm echipele să se înscrie pentru a beneficia de resurse ce îi vor ajuta să se pregătească pentru Hackathoanele din martie.
Înscrie-te la Innovation Labs
Vladimir Oane fonda în 2007, când avea doar 25 de ani, UberVu alături de doi alți tineri antreprenori români. La scurt timp reușeau să intre în cohorta de startup-uri a Seedcamp de la Londra (fiind primul startup românesc care reușea performanța de a intra într-un program de accelerare).
În 2014, la doar 31 de ani, vinde UberVu către canadienii de la HootSuite (unul dintre cei mai mari furnizori globali de instrumente prin care companiile își pot administra prezența pe rețele sociale), afacerea fiind estimată la 15-20 de milioane de dolari. Astfel, la 31 de ani, Vladimir devenea milionar.
Acum este fondator și mentor în programul de accelerare Innovation Labs și fondatorul startup-ului Deepstash, fondat în 2019, care, la doar un an distanță, primea 3 milioane de euro finanțare.
În cadrul secțiunii dedicate Innovation Labs de pe start-up.ro, vă ducem în inima programului care formează antreprenorii de mâine ai României. În premieră, publicul are acces la întâlnirile mentorilor cu echipele din program și poate înțelege avantajele unui asemenea program. De asemenea, sesiunile oferă informații esențiale pentru cei interesați să pornească pe calea antreprenoriatului.
Unplugged Talks sunt o serie de discuții - fie sub formă de prezentare sau de interviu, în cadrul cărora personalități din industrie, manageri și antreprenori de top în domeniul tehnologiei discută teme de interes privind antreprenoriatul tech, precum crearea și lucrul într-o echipă, leadership, modele de afaceri, product management, investiții, aspecte juridice și multe altele, ajutând echipele din program să deprindă bazele construirii unui startup. Acestea au fost organizate în cadrul perioadei de mentorat a ediției din 2024 a Innovation Labs, fiind deschise participării, atât fizic, cât și online, pentru echipele aflate în program la nivel național.
În cadrul discuției cu echipele din program participante la Unplugged Talks, Vladimir Oane a explicat din experiența sa modul în care se pot construi produse software. El consideră că "inovația fără clienți este doar un hobby", motiv pentru care, oricât de pasionat este un fondator de produsul său, trebuie să aibă mereu în minte clienții.
De asemenea, el a discutat și despre modul de vânzare a produselor și înțelegerea problemei. "Fiecare interacțiune cu utilizatorii ar trebui să fie despre ei, nu despre produsul tău", consideră Vladimir Oane.
El susține că "nimeni nu poate vinde produsul mai bine decât tine (n.r. - fondatorul)", dar și că fiecare vânzare este o ocazie pentru un fondator de startup să învețe. "Înțelegerea profundă a problemei este cheia pentru a găsi soluția", împărtășește el echipelor din Innovation Labs.
Ce poți afla din prezentarea lui Vladimir Oane?
- Lecțiile învățate în 20 de ani de carieră în tech și din succesul inițial cu UberVu, startup din domeniul Big Data vândut ulterior către HootSuite.
- Rolul esențial al utilizatorilor și clienților în inovație - concentrează-te pe nevoile lor, nu pe impresiile altora.
- Înțelegerea că inovația fără clienți este doar un hobby.
- Vânzarea și dezvoltarea clienților ca parte esențială a startup-urilor.
- Necesitatea interacțiunii directe cu utilizatorii pentru a înțelege nevoile acestora.
- Definirea clară a problemelor pe care utilizatorii doresc ca produsul să le rezolve.
- Evaluarea produsului din perspectiva angajatului și înțelegerea locului său în organizație.
- Importanța umilinței în dezvoltarea clienților - învățarea de la aceștia despre nevoile lor reale.
- Riscul de a primi răspunsuri false și utilitatea observației și a semnelor sociale.
- Validarea problemei înainte de a dezvolta o soluție - nu presupune că problema este reală.
- Abordarea conversațiilor cu potențiali utilizatori pentru a învăța, nu doar pentru a vinde.;
- Înțelegerea valorii din perspectiva utilizatorului cu focus pe detalii.
- Feedbackul real este esențial în dezvoltarea produsului - evită complimentele inutile.
- Înțelegerea profundă a problemei duce la soluții evidente.
- Cum să identifici când utilizatorii mint și metodele de a obține adevărul.
- Prioritizează calitatea interacțiunilor în loc de cantitate – relevanța unui chestionar bine structurat.
- Sugestii pentru a contacta potențiali clienți într-un mod natural și prietenos.
Ce este Innovation Labs?
Innovation Labs este un program educațional dedicat echipelor pasionate de antreprenoriat și tehnologie care vor să facă primii pași spre a-și deschide un business. A fost cofondat de către Andrei Pitiș și Răzvan Rughiniș în 2013, pe parcurs alăturându-se și Vladimir Oane, iar astăzi este coordonat de Flavia Husar și Daniel Rosner în calitate de cofondatori.
Programul începe mereu cu hackathoanele, evenimente de 30 de ore, desfășurate în cele 4 centre principale ale programului: București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.În cadrul hackathoanelor, echipele participante pitchuiesc câte o idee de business, iar o parte dintre acestea sunt alese pentru a intra în etapa de mentorat. Ulterior, pe parcursul a 10 săptămâni, echipele au parte de sesiuni teoretice, dar și de întâlniri cu specialiștii care oferă feedback valoros echipelor pentru a le ajuta să treacă de la stadiul de idee la cel de produs. Marea finală a programului, Demo Day, aduce 16 cele mai promițătoare echipe pe scenă, în fața unui public avizat să le evalueze, dar și în fața publicului general și a reprezentanților media.
Anul acesta pe lângă valoarea obținută în urma participării în program, un startup a primit și o investiție din partea Early Game Ventures, o premieră în cei 12 ani. Investiția de 150.000 de euro a venit ca urmare a parteneriatului strategic inițiat în 2024 între Innovation Labs și Early Game Ventures, prin care programul de pre-accelerare își dorește să amplifice sprijinul acordat echipelor în program și să ajute la dezvoltarea ecosistemului de tehnologie din România.
Aproape 700 de echipe au participat în program de-a lungul celor 12 ani de activitate, multe incluzând studenți ale celor 19 universități partenere ale programului din 9 orașe din România. Startup-urile de alumni ai Innovation Labs, un adevărat catalist pentru inovare și progres, au o evaluare financiară de peste 200 de milioane de euro.
Unde urmărești Innovation Labs?
Urmărește secțiunea aceasta numită Innovation Labs pentru interviuri cu vizionarii care au devenit mentori ai echipelor, dar și cu cei care au trecut prin program și au dezvoltat afaceri de sute de milioane de euro.