Platforma pentru generațiile născute odată cu aceste tehnologii și care le-au folosit din primii ani de viață
Procesul educațional, fie că vorbim de materiile școlare sau de cel non-formale, tinde să fie blocat în trecut, lucru sesizat de echipa WowMind și pentru care au pus pe picioare o aplicație în sistem blockchain în care să personalizeze conținutul și să-l facă mai atractiv pentru adolescenți.
Lipsa atractivității actului educațional îi face pe tinerii din generația nativ digitală să se îndepărteze de educație.
WowMind a început odată ce Anna Mera, fondatoarea aplicației, a început dezvoltarea proiectului “Go transparent with Blockchain in Education”, în 2018, care plănuia arhivarea notelor de la școală într-un sistem blockchain. ”Ideea din spatele proiectului era ca orice părinte și elev să aibă acces la note și să își poată urmări progresul de-a lungul anilor cu ajutorul unei baze de date distribuite și sigură”, adaugă Anna. Acest proiect pivot a fost punctul de pornire care i-a arătat fondatoarei WowMind că nu este suficient să arhivezi notele, ci că e nevoie de o reformă a educației, una digitală și orientată spre copil.
În prezent, WowMind îmbină subiecte de interes formale precum matematica, fizica, chimia, arte plastice cu subiecte de interes bine ancorate în secolul 21 precum web 3.0, graphic design, fitness, arhitectură, e-sports, vlogging, auto etc. și personalizează experiența de învățare.
Game on: teach - learn - earn
Pe lângă un conținut educațional care nu ignora materiile școlare, dar nici interesele și pasiunile unei generații, WowMind va folosi blockchain-ul pentru a crea un sistem de gamification, unde predarea și învățarea să fie recompensate. Mai exact, creatorii de conținut vor beneficia de ”teach to earn”, iar elevii de ”learn to earn”, asta însemnând că utilizatorii vor primi tokeni ca recompensă a activității lor pe platformă. Apoi, acești tokeni vor putea fi transformați în produse fizice și digitale cu ajutorul partenerilor, într-un sistem de cash rebate.
Cum educația pornește de la învățător, WowMind are o grupare de creatori de conținut verificați, care vor transforma lecțiile în formate cât mai diferite: ”am ales acest mix deoarece considerăm că o singură metodă de a livra informație nu este de ajuns deoarece avem preferințe de învățare diferite. Datorită deficitului de atenție de care suferim cu toții în zilele noastre, dar în special copiii, conținutul video nu va depăși 6 minute și va avea o structură bine partajată. Utilizatorii vor accesa conținut curatoriat adaptat vârstei, nivelului educațional testat prin platformă, preferințelor și activităților la care participă”, clarifică Anna.
Și pentru că nu e suficient să ai curatori de conținut pe platformă, ci e important să poți oferi părinților și certitudinea că învățătorii sunt ok, verificarea se va face printr-un sistem KYC (Know your Customer), similar ca siguranță cu autentificările din sistemul bancar. ”Mai exact, creatorii interesați sa livreze conținut în WowMind vor trece printr-un sistem de verificare unde vor fi rugați să încarce un act de identitate și o certificare a aptitudinilor necesare, o diplomă de studii”, completează fondatoarea.
Ulterior creatorul va trece printr-un proces de înregistrare pe platformă în care va încărca un videoclip în care să se prezinte și să completeze un chestionar prin care detaliază ce conținut și-ar dori să creeze. Astfel, putem crea un ecosistem de creatori educaționali pe care noi îi vom sprijini și remunera pentru efortul lor”.
Testare și networking pentru educație
WowMind e acum în faza de MVP. ”Am început testarea aplicației cu copiii si profesorii și suntem în proces de producție de videoclipuri educaționale pe teme non-formale precum dezvoltare personală, blockchain, dar și teme formale precum scris și citit”. În această fază, echipa WowMind a trecut aplicația printr-un proces de dezvoltare alături de copii: ”am creat grupuri de focus cu ei prin care am dezvoltat design-ul și funcționalitățile platformei, un proces de un an de zile pentru a fi siguri că produsul nostru este ce au nevoie tinerii din generația digitală”.
După testare, echipa WowMind e în proces investițional, despre care ei spun că: „locul 2 la Commons Accel ne-a oferit acces către investitori și expunere în lumea tech și investiții VC din România. Acum putem spune că avem sprijinul unui ecosistem antreprenorial național, dar și internațional prin conexiune”, completează Anna.
Acceleratorul de business le-a mai oferit și know-how și o rețea esențiale oricărui fondator, o educație antreprenorială utilă și în faza de lansare, dar și de dezvoltare a produsului.
Swipe up pentru educație și pe TikTok și Youtube
WowMind va trece acum și printr-un proces de crowdfunding, urmând ca aplicația să fie disponibilă tuturor tinerilor care vor să-și continue educația după școală & distracția pe TikTok: ”popularizarea internetului cu conținut de calitate este o prioritate la WowMind și parte din creațiile noastre vor fi disponibile și pe Tiktok și Youtube”, completează Anna.
Odată disponibilă, aplicația va fi disponibilă prin abonament lunar, trimestrial și anual, cu mențiunea că pentru tinerii din medii defavorizate, WowMind va fi gratuită, ba chiar fondatorii au spus că și-ar dori să și pună la dispoziția lor echipamentele de pe care să poată accesa platforma.
Și dacă tot vorbim de planuri, pe lângă fine tuning de aspecte tehnice și discuții cu investitori, WowMind are planuri mărețe pentru viitorul pe termen mediu și scurt: să scaleze aplicația în 7 limbi în următorii 5 ani și să ajungă la 2 milioane de utilizatori și succes la nivel global.
Scopul final este să reformăm o parte din sistemul educațional și să îl îndreptăm către utilizatorul nostru final, copilul, încheie Anna.
Alături de Anna Mera, în echipa WowMind e o echipă de profesioniști din diferite domenii:
- Bogdan Pană - video producător, colaborând cu importante nume din industria de influenceri.
- Vlad Panait - product designer cu experiență în design de peste 10 ani, colaborând cu companii precum Orange.
- Ioana Frâncu - product advisor și CTO la compania Beyond Enterprizez, care asigură partea tehnica, blockchain și inteligență artificială.
- Magda Cojocea și Irina Petcu - cadre didactice cu experiență în proiecte Europene educaționale de anvergură. Ele asigură legatură între WowMind, școli și profesori.