Noua politică a celor de la YouTube interzice creatorilor să direcționeze utilizatorii către site-uri de pariuri „neaprobate” prin linkuri, imagini, texte, logo-uri sau mențiuni verbale. YouTube definește „neaprobat” ca orice site care nu respectă cerințele legale locale sau nu a fost revizuit de YouTube sau compania sa-mamă, Google.
Conform Fast Company, noile reguli (care intră în vigoare pe 19 martie) introduc și o restricție de vârstă. Conținutul despre jocurile de noroc online nu va mai putea fi vizualizat de utilizatorii care nu sunt autentificați sau care sunt conectați cu un cont sub 18 ani. Există două excepții: pariurile sportive online și jocurile de noroc desfășurate fizic, în cazinouri.
YouTube a mai precizat că ar putea elimina videoclipurile care „promit câștiguri garantate”, chiar dacă site-ul de pariuri menționat este aprobat.
YouTube mărește protecția pentru utilizatorii minori
Aceasta este doar una dintre măsurile recente pe care YouTube le ia pentru a proteja utilizatorii minori. Luna trecută, Google a anunțat că va începe testarea unui model de inteligență artificială capabil să estimeze vârsta utilizatorilor cu mai multă acuratețe, ceea ce va permite platformei să adapteze mai bine conținutul la public.
YouTube a luat măsuri împotriva conținutului despre jocuri de noroc și în trecut. În 2021, platforma a interzis reclamele pentru jocuri de noroc în cel mai vizibil spațiu publicitar al său, masthead ad slot.
Totuși, aceste restricții nu au oprit creatorii să profite de sponsorizări și programe de afiliere, iar videoclipurile care promit câștiguri mari din pariuri sportive sau politice continuă să adune sute de mii de vizualizări.
Restricțiile contra pariurilor online ale altor platforme
Platforme precum Twitch și X (fostul Twitter) au impus deja unele restricții privind promovarea pariurilor online, dar aplicarea regulilor nu este tocmai perfectă.
Pe X, de exemplu, imagini virale apar frecvent cu watermark-uri de la compania de pariuri Stake, care încearcă să ocolească regulile platformei.
Mai mult, în 2022, fondatorii Stake au lansat Kick, un concurent direct al Twitch, special creat pentru a permite transmisiuni live de jocuri de noroc și promovarea directă a cazinourilor online.