”Când eram mică, mă jucam cu bijuteriile mamei și petreceam ore în șir în vitrine uitându-mă după bijuterii. Aveam de mică tragere spre latura artistică, spre frumos, însă în școală am pus accent pe alte domenii. Dupa nașterea celor doua fetițe, Azeea și Alessia – numele brandului fiind derivat din numele lor, mi-am dat seama că altele sunt lucrurile care mă împlinesc.”

Tranziția spre antreprenoriatul în care frumusețea va salva lumea

Decizia de a părăsi mediul corporate a venit și după nașterea celei de-a doua fetițe, dar lipsea curajul ca Oana să facă tranziția spre antreprenoriat. Cu susținerea familiei și cu fonduri proprii, antreprenoarea a găsit însă motivația să intre într-un domeniu despre care nu știa prea multe, alta decât ferma convingere că ”frumusețea va salva lumea”.

”Deși îmi plăceau bijuteriile, cumva mi se părea că este imposibil să pot pune o afacere pe picioare. Credeam că am nevoie de mai mult know-how, energie și bani, că nu sunt destul de pregatită pentru asta. Eram cel mai mare dușman al meu și vedeam tot timpul probleme în loc să vin cu soluții. Soțul meu a avut un rol esențial pentru ca m-a incurajat, a crezut in idee si m-a sprijinit neconditionat.

După un an în care a pus cap la cap toate detaliile de producție, brading, packaging și altele, 50.000 de euro investiți, Oana lansa Zea et Sia în decembrie 2020.

În afară de pasiunea pentru bijuterii și un Master în Dreptul Afacerilor, industria în care Oana intra, venea cu toate noutățile la pachet. ”Am luat totul de la 0, am învățat din mers și încă am multe de învățat. De la cum comunici cu clientul, cum îți recunoști clientul, ce-și doreste, până la ultimele detalii de împachetare a unui cadou. Este un domeniul foarte vast si competitiv, întotdeauna este ceva nou de învățat, un domeniu unde creativitatea, pasiunea și inspirația sunt esențiale.”

Bijuteriile Zea et Sia au ajuns să fie purtate de peste 1.000 de cliente de toate vârstele, iar vânzările au ajuns la 100.000 de euro, planul pentru acest an fiind să tripleze această sumă.

Colecțiile de matchwear mamă-fiică

Zea et Sia joacă pe o piață foarte aglomerată, unde e greu să te diferențiezi.

Ce a făcut Oana a fost să creeze o colecție de fine jewelry, bijuterii de match wear (n.r. - asortate) pentru mame și fiice. Astfel, mamele și fetițele lor se pot asorta prin colecții cu bijuterii fine. Sau cum spune Oana, clienții pot avea ”bijuterii premium din aur și diamante, dar cu o valoare sentimentală”.

Un alt factor prin care au vrut să se îndepărteze de gălăgia industriei a fost alegerea de a produce bijuteriile în România.

”Ne-a luat aproape un an sa găsim un producător din România chiar dacă costurile sunt mai ridicate. Credem foarte mult în sloganul proudly made în România. Am găsit un partener care face lucrurile la standardele foarte înalte pe care ni le doream, artizani locali cu experiență de peste 28 de ani în realizarea bijuteriilor, care să mă ajute să fac diferența pe o piață inundată de bijuterii făcute în China sau India.”

Am vrut să știm și cum se traduce artizanatul în bijuteriile Zea et Sia, iar Oana ne-a ajutat cu o clarificare și aici: ”fiecare bijuterie Zea et Sia este produsă în atelierul din România prin tehnologie de ultimă generație care permite redarea celor mai fine detalii. Astfel, ea este finisată manual și, tot astfel, fiecare piesă este unică, putând exista foarte mici variații de gramaj.”

Din lecțiile de 2 ani de antreprenoriat în domeniul bijuteriilor, Oana a învățat că cel mai important lucru în business sunt clienții. ”Brand-ul trece dincolo de produse, este valoarea emoțională bazata pe încredere și relațiile care se creează. Oamenii vor autenticitate, și cred că fix faptul că nu am mers după rețeta clasică și că am lăsat vulnerabilitățile mele să se vadă în fiecare moment din povestea asta a adus și succes afacerii.”

Zea et Sia este un business care a venit cu noutatea colecțiilor dedicate mamă-copil, dar și printre puținii care comercializează cerceii cu tortiță/prezură, care pot fi un prim cadou excepțional la naștere.

”Colectia Baby Love este prima colecție care a luat naștere din nevoia de a oferi fetițelor mele cerceii potriviți. Suntem printre singurii din România care comercializăm cerceii cu tortiță/prezură, creați special pentru a nu râni urechile și pielea fină a bebelușilor. Tortițele nu se desfac, cerceii nu se pierd, iar bebelușii nu-i pot înghiți. Având doua fetițe, am avut experiențe neplăcute cu acel tip de cercei cu șurub. Pur si simplu se desfăceau și fie pierdeam câte un cercel, fie stăteam cu teama de a nu-i înghiți.”

Momentan, produsele Zea et Sia se găsesc pe shopul lor online și pe Fashion Days, planul pentru un viitor apropiat fiind să aibă și un magazin fizic.

Oana Bîrsescu a ales să-și facă debutul antreprenorial într-o industrie despre care crede că are o viață proprie:

”Bijuteriile sunt parte din identitatea noastră. La fel cum muzica, hainele, anturajul, limbajul, stilul de viață ne definesc, bijuteriile sunt cartea noastra de vizită. Bijuteriile sunt povesti încapsulate.”

Aici, Oana își propune pentru Zea et Sia să devină cel mai dorit și iubit brand românesc de bijuterii, și pentru asta pregătesc colectii noi de perle și pietre prețioase, vor extinde colecția matchwear mamă-fiică și vor avea avea o colecție nouă Diamonds, care va avea piese minimaliste din aur și diamante. Urmează să facă și un proiect de storytelling cu bijuterii și să contribuie la sprijinirea mămicilor din mediile defavorizate.


Proiectul „Antreprenori” este sustinul de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.