De ce a vândut Mavenhut brandul Solitaire Arena

Bobby Voicu de la Mavenhut a povestit la How to Web 2015 despre motivele pentru care a vândut brandurile Solitaire Arena și Solitaire 3 Arena. „Trebuia să începem să angajăm oameni mediocri pentru a face suport tehnic, iar întreaga companie s-ar fi schimbat“, a spus Bobby Voicu.

„Compania noastră a fost fondată în 2012, în Irlanda, iar în decembrie 2012 am deschis birourile din București. Solitaire Arena avea 35 de milioane de instalări și 2,5 milioane de utilizatori activi când am vândut marca“, a mai spus Voicu.

„Cel mai bun moment să vinzi e atunci când nu vrei să faci asta și nici nu ai nevoie de un exit“, a spus Bobby Voicu.

Bobby Voicu Mavenhut

Voicu a trecut în revistă motivele pentru care Mavenhut nu avea nevoie să vândă Solitaire Arena anul acesta: jocul avea venituri solide, utilizatorii interacționau, brandul era cunoscut.

Trebuia să creștem de la 30 de oameni la 70 de persoane. În plus, eram nevoiți să luăm oameni mediocri, pentru că aveam nevoie de angajați care să facă suport tehnic

De asemenea, el a vorbit și despre motivele pentru care Mavenhut putea să vândă Solitaire Arena: bani („banii sunt întotdeauna buni“), creșterea numărului de utilizatori a devenit dificilă („oamenii știau deja jocul“), compania putea să se concentreze pe noi jocuri, iar inovația nu mai era la același nivel din cauza dezvoltării unui singur titlu.

Bobby Voicu Mavenhut

În plus, dacă păstrau jocul în companie, costurile cu angajații deveneau deja prea mari și nu numai din perspectivă financiară: „trebuia să creștem de la 30 de oameni la 70 de persoane. În plus, eram nevoiți să luăm oameni mediocri, pentru că aveam nevoie de angajați care să facă suport tehnic. Oamenii inovatori nu ar sta pentru a face asta. Era o schimbare de atitudine la nivelul întregii companii care era riscantă“.

Voicu a menționat însă că nu a vândut codul sursă către RockYou, iar Mavenhut va continua să dezvolte jocuri de tip Solitaire, dar cu o altă grafică și cu o altă dinamică.

Comentezi?

Urmărește startup-urile din România de peste patru ani și așteaptă unicorni locali. Redactor-șef al start-up.ro, Vlad tratează ecosistemul antreprenorial din România cu realism și nu crede că avem încă "Steve Jobs de România".