Unul dintre cele mai cunoscute acceleratoare din Statele Unite, Techstars, a ajuns la ziua Demo Day. Unul dintre startup-urile participante este Sailo, cu trei fondatori din România. Platforma Mattermark, care clasifică startup-urile după posibilitățile de creștere și investiție, a stabilit că Sailo e pe locul secund din perspectiva investițională.

10320405_918077471605156_946398922362535843_n

Mattermark e o platformă de date pentru ca firmele de investiții să poată analiza potențialul unor companii pe baza unui scor. În clasamentul realizat de ei după Techstars, Sailo e pe locul secund, după Max - o platformă de livrări în trei ore pentru Africa. Pe locul al treilea a fost Slash - un motor de căutare mobil direct în tastatură. Următoarele startup-uri au fost Flip (platformă de închirieri) și Homemade (marketplace pentru mâncare făcută acasă).

Techstars e un accelerator din New York considerat a fi în top 5 acceleratoare din Statele Unite. Anul acesta au ajuns la a șaptea sesiune, iar cohorta de 14 startup-uri a încheiat programul pe 17 decembrie, printr-un Demo Day.

Potrivit lui Alex Iskold, managing director Techstars, cele 14 startup-uri reprezintă 0,8% din numărul de aplicanți. Șapte companii acceptate sunt din New York, inclusiv Sailo, două din Los Angeles, una din San Francisco, una din Boston, alta din Seattle, dar și două echipe internaționale, din Paris și Lagos (Nigeria).

Sailo e un marketplace pentru bărci fondat de Magda Marcu, Adrian Grădinaru, Delphine Braas și Bogdan Batog. În momentul de față Sailo este primul marketplace din New York și Miami.

Cei care intră în programul de accelerare Techstars primesc 18.000 de dolari la început, acces la resursele Techstars pe viață, un program de mentorat intensiv de 90 de zile și acces la rețeaua de alumni și mentori de 5.000 de persoane. În schimb, Techstars preia 6% din commpaniile care intră în program.

Povestea Sailo

Magda Marcu, Adrian Grădinaru, Delphine Braas și Bogdan Batog se cunoșteau din facultate și din joburile anterioare. Au identificat o problemă și au încercat să o rezolve cu ajutorul tehnologiei. Primii s-au cunoscut Adrian și Magda, în Silicon Valley. Adrian făcea un master la Stanford în electrical engineering, iar Magda terminase un MBA la Santa Clara University. Au lucrat împreună și la un produs care nu s-a mai materializat –CityO, un fel de Yelp pentru București pe care sunt dispuși să-l dea acum gratis (realizat împreună cu frații Cătălin și Cristi Frâncu – Cătălin a fondat dexonline.ro). Au stat în Silicon Valley 14 ani de zile până să se mute cu jobul la New York și tot aici le-a venit ideea pentru acest Uber al bărcilor.

„Avantajul nostru este că în boating nu ai la fel de multe reglementări și restricții, dar nici nu ai un competitor organizat, ca în taximetrie“, explică Magda Marcu, cofondator al Sailo la Miami și New York. Pentru ea, cel mai greu lucru în sharing economy e încrederea utilizatorilor – „trebuie să lucrezi mult mai bine la customer service decât în alte domenii“.

Ca model de business, Sailo oprește un procent de 14% de la companiile acestea și de la proprietarii de bărci, iar comisionul per tranzacție este de 7%. Strategia românilor este de a se extinde global, în câteva piețe strategice unde există sezon de sailing, chiar și în Europa.

Despre Sailo puteți citi aici, într-un feature start-up.ro