48% dintre firmele care nu acceptă plata cu cardul spun că intenționează să implementeze soluții de acceptare a plăților electronice în viitor

2 din 3 IMM-uri acceptă plata cu cardul, iar celelalte 48% companii participante la sondaj spun că intenționează să implementeze plăți electronice, ca măsură de sprijinire a dezvoltării afacerilor. Un motiv important pentru firmele care acceptă deja sau intenționează să implementeze plățile electronice este și cererea din partea clienților pentru astfel de soluții.

Pentru a rămâne competitive în economia digitală globală, IMM-urile trebuie să se asigure că oferă metodele de plată pe care consumatorii le preferă și că au o prezență online solidă.

Plățile electronice = respect pentru client

”Transformarea digitală a întreprinderilor mici și mijlocii este un subiect arzător pe agenda publică, în condițiile în care România se află pe ultimul loc în Europa conform Indicelui economiei și societății digitale (DESI) 2022. Plățile digitale oferă oportunități de creștere a veniturilor pentru IMM-uri și mai multe opțiuni pentru clienții lor, în magazine și în mediul online”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Aproape 70% dintre cele 534 de companii care au participat la sondaj consideră digitalizarea afacerii un aspect important sau foarte important, de aceea inițiativele care sprijină afacerile mici să facă pasul către digital sunt și mai necesare în acest moment.

Printre inițiativele Visa dedicate micilor comercianți și firmelor de curierat care livrează o mare parte din bunurile achiziționate online cu plata ramburs se numără extinderea serviciului Tap to Phone, o soluție modernă care le permite acestora să accepte plăți contactless prin intermediul unui smartphone și să elimine, astfel, costul cu echipamente suplimentare.

Utilitatea soluției este demonstrată și de faptul că aproape jumătate (48%) dintre participanții la sondaj care nu acceptă încă plata cu cardul au menționat ca barieră principală implementarea tehnică complicată a soluțiilor clasice.

Mai mult de o treime dintre respondenți (35%) declară că își vând produsele fizic și online sau exclusiv online. Totuși, în majoritatea cazurilor (73%), procentul vânzărilor online în totalul afacerilor este de sub 20%, ceea ce arată că este loc în continuare pentru dezvoltarea acestui segment de piață.

”Digitalizarea încă reprezintă o provocare pentru mediul de afaceri. În 2019 am lansat conceptul România TECH Nation unde unul din cele trei paliere a fost reprezentat de educație. Propunerea noastră este în concordanță cu sondajul care relevă faptul că antreprenorii solicită ca principale necesități digitalizarea și actualizarea instituțiilor statului, acordarea de deduceri fiscale pentru cheltuielile cu digitalizarea sau finanțarea de cursuri de perfecționare în domeniul digital pentru angajați. Astfel, digitalizarea trebuie să devină un proiect de țară asumat și implementat de către guvernanți iar digitalizarea firmelor și administrației publice o prioritate”, a declarat Florin Jianu, președinte CNIPMMR.

Implementarea plăților electronice – online și în magazin – ajută companiile să-și îmbunătățească modul în care sunt percepute de consumatori. Conform studiului internațional „Atitudini față de metodele de plată” realizat anul acesta, de Grupul EVO în parteneriat cu Visa, 7 din 10 consumatori cred că firmele care acceptă plăți electronice sunt moderne și orientate spre client.

Cum e folosit cardul business

În ceea ce privește plata cu cardul business, principalele avantaje evidențiate de respondenți sunt simplitatea și comoditatea (80%), evidența mai strictă a cheltuielilor (41%) și siguranța (35%). Peste jumătate dintre IMM-urile chestionate au declarat că plătesc cu cardul de cel puțin 3-4 ori pe lună. Cheltuielile cu achiziția de combustibil, călătoriile de afaceri sau taxele se numără printre plățile efectuate cel mai des cu cardul.

La polul opus, numai 2% dintre respondenți au indicat retragerile de numerar de la bancomat ca modalitate principală de utilizare a cardului. Motivul principal pentru alegerea numerarului este indisponibilitatea plăților digitale, acesta fiind răspunsul oferit de 7 din 10 respondenți.

Rezumatul sondajului îl vedeți și în infograficul de mai jos: