HackTM 2022 a găzduit aproximativ 300 de pasionați ai IT-ului, timp de 3 zile, pentru a crea soluții digitale în contextul ariilor tehnologice de acțiune, în cadrul unei competiții care încurajează educația de natură tehnologică și de business. Categoriil dela hackathon căutau proiecte avangardiste pe teme precum cybersecurity, smart mobility, AI, payments, media și q-commerce.

HackTM - resurse pentru crearea și dezvoltare proiectelor tehnologice inovatoare

După formarea echipelor de hackathon, 30 de proiecte au fost înregistrate în cursa pentru premii, iar concurenții și-au dezvoltat ideile timp de 48 de ore, ținta fiind câștigarea unuia dintre cele 8 premii puse la bătaie.

Studenți, profesioniști IT sau pasionați ai industriei au lucrat în echipe de până la 6 persoane, sub îndrumarea mentorilor - experți în tehnologie, design sau domeniul antreprenorial. Pe durata celor trei zile de eveniment, aceștia au parcurs mai multe etape până la desemnarea câștigătorilor: etapa de prezentare a ideii de proiect, etapa de formare a echipelor, etapa de dezvoltare a proiectelor și, bineînțeles, etapa de jurizare.

Câștigătorii HackTM 2022

Fiecare proiect a fost înscris pe una sau mai multe arii de tehnologie din curricula evenimentului, iar câștigătorii acestui an au fost:

  • Cybersecurity/Decarbonization: Proiectul Morpheus, prezentând o soluție de verificare a identității și portofel digital și echipa ScanIT, prezentând un ceas inteligent care poate scana rețelele din apropiere și poate găsi vulnerabilități în acestea
  • Smart Mobility: Câștigătoare a fost echipa BitHunters, cu proiectul BikeChain - un sistem gratuit de bike sharing
  • Payments: Proiectul Morpheus
  • Inteligență artificială: Proiectul Morpheus
  • Media, Entertainment & Education: Echipa KaryoML, cu proiectul cu același nume, constând într-o soluție avansată pentru analize medicale
  • Q-commerce: Echipa Chefini, cu proiectul Cookers & Chefs Social Media - platformă de social media dedicată pasionaților de gătit
  • N.O.T.H.I.N.G.: Premiul dedicat proiectelor care nu se încadrează în niciuna dintre ariile anterioare, pentru a stimula participarea la hackathon ca experiență, a fost câștigat de echipa Definitely Not a Team, cu proiectul Definitely Not a Project.

Câștigătorii marelui premiu, în valoare de peste 5.000 Euro, pus la bătaie de către Banat IT, au fost reprezentați de echipa Plant2Win. Aceștia, prin proiectul inovator Plant2Earn, au creat o soluție avangardistă pentru rezolvarea problemelor emisiilor de carbon, prin stimularea oamenilor să planteze copaci. Ca dovadă, pentru fiecare copac plantat, li se acordă un NFT care poate fi tranzacționat ulterior pentru criptomonede.