Tabloul tendințelor de anul acesta este completat de o accelerare a inteligenței artificiale, integrarea programelor de sănătate mintală în rândul angajaților, accentul pus pe abilități și nu pe roluri, dar și monitorizarea productivității la locul de muncă.
În acest context, principala provocare a companiilor în 2022 va fi să găsească un echilibru între așteptările angajaților din ce în ce mai mari cu privire la un program de lucru flexibil chiar și de acasă, menținerea unei culturi organizaționale solide și lucrul în echipă, relevă o analiză la început de an a companiei de soluții de resurse umane K2S - Key 2 Success.
În România, studiile arată că circa 18,4% dintre angajați au început să lucreze de acasă ca urmare a pandemiei de COVID-19 în timp ce media europeană a celor care au început să lucreze de la distanță ca urmare a pandemiei este de 36,8%. La nivel global, cifrele arată că 70% dintre angajați își doresc să aibă în continuare acces la opțiuni flexibile de lucru de la distanță și 65% dintre aceștia spun că își doresc să lucreze mai des alături de colegii lor.
Forumul Economic Mondial previzionează că inteligența artificială și automatizarea vor duce la crearea a 97 de milioane de noi locuri de muncă până în 2025. Inteligența artificială va fi folosită în primul rând pentru a automatiza o serie de activități repetitive, pentru a le permite angajaților să se concentreze asupra unor activități care necesită o muncă mai complexă, ce necesită creativitate sau inteligență emoțională. Unele exemple includ avocații care vor folosi tehnologia pentru a reduce timpul petrecut în revizuirea istoricelor de caz pentru a găsi precedente. Totodată, medicii vor avea capacități de viziune computerizată pentru a analiza dosarele medicale și prin care ulterior să poată să pună un diagnostic pacienților.
De asemenea angajatorii încep să înțeleagă importanța critică a integrării strategiilor de sănătate și bunăstare a angajaților, inclusiv sănătatea mintală, în obiectivele companiilor, căutând să reinventeze definiția bunăstării la locul de muncă.
Din perspectiva angajatului, concentrarea pe dezvoltarea abilităților, mai degrabă decât pe dezvoltarea unui rol, îl va poziționa mai bine pe piața muncii, pentru a-și valorifica ulterior noile oportunități de carieră. Această schimbare a focalizării de la roluri la competențe va fi o tendință cheie atât pentru organizații, cât și pentru angajați în 2022, apreciază specialiștii K2S – Key 2 Success.
Înființată în anul 2009, K2S – Key 2 Success este singura companie de soluții de resurse umane care oferă integrat tot spectrul de servicii strategice adapate nevoilor actuale ale companiilor: recrutare și retenție pentru nivelurile de senior și middle management sau roluri operaționale și de specialiști, dezvoltare și transformare organizațională, consultanță privind cultura organizațională sau outplacement și, inclusiv, servicii de mental health support, wellbeing sau coaching.