Discriminarea în recrutare și la locul de muncă continuă să fie o temă foarte importantă atât la nivelul Uniunii Europene, cât și în România. Conform datelor recente ale Eurobarometrului, 1 din 6 europeni spun că s-au simțit discriminați în ultimele 12 luni - cei mai mulți dintre ei la locul de muncă (23%) și atunci când își căutau un job (13%).
Pe plan intern, cifrele arată că aproape 4 din 10 angajați (40%) au experimentat sau au asistat personal la situații de discriminare la locul de muncă, în special din cauza afinităților politice, a apartenenței la un grup etnic și a vârstei mai înaintate.
Mai mult, 3 din 4 angajați nu au participat la programe de formare pentru diversitate și incluziune în ultimii doi ani, indiferent de postul ierarhic ocupat.
Și, aproximativ 40% dintre români spun că s-ar simți inconfortabil dacă ar avea un coleg din comunitatea LGBTQI+, comparativ cu media de 12-15% de la nivelul UE.
În contextul acestor date preocupante, nPloy, care a intrat pe piața românească în februarie, dă startul unei campanii de promovare a diversității și a incluziunii în procesul recrutare și la locul de muncă.
Datorită tehnologiei bazate pe inteligență artificială care stă la baza platformei, nPloy garantează evaluarea obiectivă a candidaților prin recrutare anonimă. Practic, nPloy încurajează angajații să se concentreze exclusiv pe calificările și aptitudinile candidaților - datele personale (nume, sex, vârstă, poza) sunt ascunse. Prin această abordare, nPloy promovează o evaluare corectă și imparțială a candidaților.
Pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța diversității și a incluziunii, nPloy invită atât candidații, cât și angajatorii să participe la un scurt sondaj. Împărtășindu-și opiniile și experiențele, aceștia pot contribui la crearea unui mediu de lucru echilibrat, transparent și corect.
După încheierea sondajului, nPloy va efectua o analiză a rezultatelor, propunând strategii pentru a reduce decalajul și a încuraja un parteneriat onest și eficient între angajatori și candidați.