În prima etapă a proiectului Made in România, derulată în perioada 29 martie – 31 mai, antreprenori, parteneri și susținători ai programului, dar și ai brandurilor românești, angajați ai companiilor din România, precum și Comitetul de Nominalizare au înregistrat un număr de 350 nominalizări valide prin intermediul platformei www.investingromania.com.

Dintre acestea, cea mai mare pondere în funcție de domeniul de activitate o dețîn companiile din IT&C, cu un procent de 27%, urmată de companiile din Comerț cu 12%, în timp ce sectorul Serviciilor ocupă locul 3 în top, cu un procent de 9% din totalul companiilor nominalizate.

Cele 3 domenii de activitate au fost urmate de Industria Alimentară, FMCG, Industria Prelucrătoare, Sănătate, Construcții, Agricultură. Distribuția geografică a companiilor nominalizate anul acesta arată faptul că în top 5 se află județele: București și Ilfov, cu 46%, Cluj, în procent de 7%, Prahova și Timiș cu câte 5%, urmate de Iași, cu 4%.

Noutatea pe care o aduce cea de-a V-a ediție Made în România este accesul direct în finală a primelor 3 cele mai votate companii de către public. Votul publicului pentru desemnarea celor 3 finaliste are loc în perioada 4-31 iulie 2022.

Doar 48 de companii dintre cele 50 semifinaliste pot fi votate de publicul larg pe platforma Made în România, cele care și-au deschis cont și cele care aveau deja un cont activ în platforma.

Celelalte 12 companii finaliste vor fi stabilite în 2 august de către Juriul Made în România, format din experți în diverse domenii ale economiei. Cele 15 companii finaliste ale celei de-a V-a ediții Made în România vor fi anunțate public, în cadrul Galei de Premiere din toamna acestui an.

Proiectul Made în România a fost lansat de Bursă de Valori București în 2017, pentru a identifica și promova companiile de top din România.

Dezvoltarea platformei www.investingromania.com poziționează Bursă de Valori București că fiind principalul canal de finanțare pentru antreprenorii români. Totodată, platforma este dedicată investitorilor, consultanților și, în special, companiilor cu perspective de creștere, care doresc să atragă finanțare de la investitori sau care se află în procesul de pregătire a unui plasament privat pe Piață AeRO sau pe Piață Principala.