K-Startup Grand Challenge e un accelerator creat de către guvernul Coreei de Sud pentru a atrage talente și companii pe piața locală. Acceleratorul de trei luni îi antrenează, îi pune în legătură cu firme locale și, pe termen lung, le permite să deschidă o punte pentru piața asiatică.
TPS Engage, un startup care digitalizează publicitatea stradală, fondat de către o echipă de români a fost acceptat anul trecut și a reușit să dezvolte acea piață, de curând anunțând faptul că au integrat în sistemele lor cea mai mare rețea din Coreea de Sud.
start-up.ro a vorbit cu Jonghyun Lee, Manager la NIPA (National IT Industry Promotion Agency), cel care se ocupă și de programul K-Startup Grand Challenge, ca să aflăm mai multe detalii despre oportunitățile oferite.
Te poți înscrie la K-Startup Grand Challenge la acest link.
Cum te poți înscrie și de ce?
Programul KSGC se desfășoară între 1 septembrie și 30 noiembrie 2020, iar înscrierile au început de pe 15 mai și vor continua până pe 25 iunie. La program vor fi selectate 60 de echipe din toată lumea. Practic, acceleratorul va dura trei luni și va exista un Demo Day final. Primele 30 de startup-uri vor primi și o finanțare.
„Programul a promovat Coreea de Sud ca un hub important pentru startup-uri din 2016. Vrem să susținem startup-uri străine care să intre pe piața din Coreea de Sud și să exploreze piața asiatică pe mai departe", a declarat Jonghyun Lee.
Câteva detalii despre experiența TPS Engage la K-Startup Grand Challenge poți vedea aici.
Ce fel de startup-uri caută totuși acceleratorul? Conform lui Jonghyun Lee, nu există domenii excluse, dar e posbiil să se uite spre zonele unde au cea mai mare influență, de exemplu, „inteligență artificială, big data, cloud computing, networking, Internet of Things, automotive, VR, AR, smart city, healthcare, ecologie, 3D printing, blockchain, fintech, logistică sau media".
De asemenea, anul acesta acceleratorul se va uita cu mare atenție și la soluțiile pentru o lume post-Covid 19, atât din punct de vedere tehnologic, cât și economic.
Finanțare la finalul programului
Programul se va desfășura de la fața locului, din Coreea de Sud, iar echipele vor primi și o finanțare inițială care să acopere o parte din costurile traiului timp de 3 luni în Coreea de Sud.
Cele 60 de echipe acceptate vor primi 10.840 de dolari dacă vorbim de o singură persoană și 15.490 de dolari pentru doi fondatori.
„Nu va fi doar suport financiar, ci va exista tot felul de susținere: spațiu gratuit de lucru, un centru de ajutor, asistență pentru viză și un suport 24 de ore pentru afacerile care vor să se extindă în Coreea de Sud”, explică Jonghyun Lee.
După programul de accelerare vor fi selectate 30 de startup-uri care vor primi susținere financiară pentru a mai rămâne trei luni și jumătate în Coreea de Sud pentru a explora piața și a putea să-și dezvolte contactele.
„Mai mult, va exista și un premiu de 240.000 de dolari pentru cele mai bune cinci startup-uri. De anul acesta plănuim să adăugăm și un program de inovație și scaleup-uri care să se întâlnească cu cele mai mari firme din Coreea de Sud, precum Samsung, LG, Hyundai, dar și cu alți investitori”, explică Jonghyun Lee.
În timpul celor trei luni de accelerare echipele vor avea acces la mentori, sesiuni informative, coaching pentru cultura de business din Asia și Coreea de Sud, seminarii despre obținerea patentelor, reglementări, taxe în Asia. De asemenea, în funcție de domeniul de activitate, startup-urile se vor întâlni cu firme coreene.
Posibil că vă întrebați cum se va întâmpla acceleratorul pentru că momentan e încă pandemie. Cu toate acestea, Coreea de Sud a relaxat o parte din măsuri și viața este aproape normală în țara asiatică în momentul de față, numărul cazurilor fiind redus. Am vorbit cu Jonghyun Lee și despre provocarea Covid-19 în acest context.
„Coreea de Sud e una dintre țările cu cel mai bun control al Covid-19 din lume. KSGC se pregătește pentru această situație. Din cauza Covid-19, startup-urile vor fi nevoite să vină în Coreea de Sud cu 14 zile înainte de începerea acceleratorului pentru a intra în carantină, dar programul îi va susține cu toate costurile vieții în acea perioadă”, spune Jonghyun Lee.
Ce se întâmplă după program?
După încheierea programului, cele mai bune companii au ocazia să stea mai departe pentru a fi ajutate să intre pe piața din Coreea de Sud. De exemplu, TPS Engage are o prezență actuală în Coreea de Sud, ca un hub pentru piața asiatică și tocmai ce a semnat un contract cu cea mai mare rețea din țara asiatică.
„TPS a fost în primele 30 de companii din program și KSGC susține aceste firme cu un nou fond. Pot primi o nouă finanțare pentru a acoperi costurile vieții”, menționează Jonghyun Lee.
De asemenea, menționează managerul NIPA, startup-urile nu sunt obligate, dar li se recomandă să deschidă birouri în Coreea de Sud. „Agenția noastră este cea mai mare agenție de susținere a domeniului IT din Coreea de Sud. Avem birouri în Vietnam, India și Singapore, deci dacă sunt startup-uri care vor să se extindă, le putem ajuta”, spune Jongyun Lee, Manager NIPA.